Skravletråd Rødt lag våren 2020

Jeg har vært ute på tre gåturer i dag på til sammen 3,5 timer/15 km. Har et kne som har protestert litt så det har ikke gått så fort, men godt å komme seg ut i frisk luft. Sofatjeneste med god samvittighet nå. :happy:
 
Jeg har syklet 30 min + 100 min styrke + 30 min gåtur med mann og barn. Tror det får holde idag :)
 
Så flinke dere har vært i dag. Jeg har bare syklet en tur med eldste, men det var mer kosetur. Gleder meg til å se hva neste utfordring er :)
 
Har hatt fri her. Føler det er vanskeligere å være flink i helgene. Ikke spist godteri enda da- meeen har en plate i kjøleskapet, så vi får se da!
 
I kveld skal jeg skeie ut. Skal prøve max en gang per uke. Det blir yoghurt naturell med oboy.
 
Så gøy at vi vant ukesutfordringen! Satser sterkt på neste uke og :)

Her har jeg hatt 10 min med styrkeøvelser og 30 min gåtur med mini i sele. Sistnevnte i regnvær. Fun fact: Regntrekket til barnevogna passer fint som poncho når man går med sele :p
 
Er det noen som har gjort seg en tanke om 17.mai? Jeg for min del har bestemt meg for at det skal være en utskeielsedag/høykarbo spisedag. Jeg har snart vært 3uker uten snop, og det at jeg skal spise sjokolade på 17.mai, det motiverer! :) :p
 
Er det noen som har gjort seg en tanke om 17.mai? Jeg for min del har bestemt meg for at det skal være en utskeielsedag/høykarbo spisedag. Jeg har snart vært 3uker uten snop, og det at jeg skal spise sjokolade på 17.mai, det motiverer! :) :p
ikke sjokolade, men ISKREM! det skal bli godt. Selv har jeg ikke som mål å være helt snopefri, men at litt er lov i helgene. Det er enklere for meg å holde uten å "sprekke" enn ingenting
 
Ja, jeg skal bake pavlova som tradisjonen tilsier og servere iskrem til den store gullmedaljen. Det blir nok ingen ordinær feiring i sentrum, så vi skal gjøre det beste utav det her med stor feiring hjemme :)

Jeg er ikke så voldsomt streng, skal tillate meg å spise søtt til spesielle anledninger. skal bare begrense det. Nå i corona tiden har jeg og eldste bakt flere ganger i uken og det ble litt mye usunt..
så jeg må absolutt begrense.
Jeg fungerer best med 80 flink /20 som jeg vil :)
 
Dere kommer med en utfordring i løpet av et par timer da?
 
Snopfrie dager blir vansklig for meg når alt med sukker ikke er lov :hilarious: har type1 diabetes og har følinger nesten hver dag og da må jeg ha raske karbohydrater så her må jeg har enten brød med sukker på ofte sjokoladepålegg eller syltetøy i bøtter og spann pluss cola med sukker :banghead: jaja ! Skal prøve så godt jeg kan å holde blodsukker i sjakk :p merker også at trening blir veldig vansklig! Jeg trener egentlig styrke på senter! Hater å gå tur:shy: :facepalm: hjemme merker jeg at det er vansklig å trene:hungover:

uff kjenner jeg er lite motivert! Men jeg skal prøøøøøve alt jeg kan :joyful::joyful:

heia alle:)
 
har type1 diabetes og har følinger nesten hver dag og da må jeg ha raske karbohydrater så her må jeg har enten brød med sukker på ofte sjokoladepålegg eller syltetøy i bøtter og spann pluss cola med sukker :banghead: jaja ! Skal prøve så godt jeg kan å holde blodsukker i sjakk :p
da har du en dårlig regulert diabetes? Har du snakket med lege om endring av grunn-regime? Vi lærte at 1 glass melk og 2 skiver kneip var god følingsmat, da fikk du de raske fra melka+de langsomme fra brødet (er sykepleier). Vet at ting ikke alltid er så lett i praksis da
 
da har du en dårlig regulert diabetes? Har du snakket med lege om endring av grunn-regime? Vi lærte at 1 glass melk og 2 skiver kneip var god følingsmat, da fikk du de raske fra melka+de langsomme fra brødet (er sykepleier). Vet at ting ikke alltid er så lett i praksis da
Jeg har hatt diabetes 1 i mange mange år så jeg er vant til det! Har ikke god regulert diabetes nei:) det svinger som en jojo og jeg bruker veldig lite insulin også:) veldig lite hurtigvirkende om dagen men trapper litt ned på langtids på sommeren :) sliter med veldig laft blodsukker når det er varmere i været:) og skyhøyt på vinteren. Før eggløsning klarer jeg å regulere det bra men etter el så er det umulig å få ned blodsukkeret så jeg har to uker med lavt og to uker med høyt;) hver måned! Nå må du vite at det er forskjell på sykdommen da! Du kan ikke sammenligne deg selv med noen andre :) så er så individuelt faktisk. søstera mi har også diabetes 1 og hun er i koma hver natt! Men hun får hjelp da:)

hadde samtale med en ernæringsfysiolog på endokrinologisk nå denne uken! Så jeg er mye bedre rusta for en eventuell graviditet nå også:)

men det som funker for meg når jeg svimler rundt her er ikke grovbrød og melk! Ikke liker jeg melk heller:hilarious: da kaster jeg opp:wtf: jeg har fått beskjed om brød som et langsomme karbohydrater med noe raske karbohydrater som pålegg og selvfølgelig melk og/cola som er aller best etterfulgt av et måltid :)
Også blir man ofte veldig sulten når blodsukkeret bikker under 2 og da fråtser jeg i alt jeg får tak i:hilarious: men nå har jeh fått dexcom 6! Så nå er jeg mye bedre:) håper jeg slipper alle de svingningene nå:)
 
Last edited:
Snopfrie dager blir vansklig for meg når alt med sukker ikke er lov :hilarious: har type1 diabetes og har følinger nesten hver dag og da må jeg ha raske karbohydrater så her må jeg har enten brød med sukker på ofte sjokoladepålegg eller syltetøy i bøtter og spann pluss cola med sukker :banghead: jaja ! Skal prøve så godt jeg kan å holde blodsukker i sjakk :p merker også at trening blir veldig vansklig! Jeg trener egentlig styrke på senter! Hater å gå tur:shy: :facepalm: hjemme merker jeg at det er vansklig å trene:hungover:

uff kjenner jeg er lite motivert! Men jeg skal prøøøøøve alt jeg kan :joyful::joyful:

heia alle:)
Høres veldig vanskelig ut.. hva med å bare begynne med å velge en ting å fokusere på. føles kanskje mer overkommelig ut. også kanskje motivasjonen kommer snikende etter :) lykke til :)
 
Jeg får aldri bonus på null godis :angelic: Jeg kan om jeg vil, men jeg vil ikke haha :p Altså jeg liker å ta meg en sjokoladebit eller noe på søndagskveld.... Best på søndager liksom :wacky: Men klarer holde meg unna på hverdager ellers.

Søndager prøver jeg å holde treningsfri også, jeg trener hver dag de andre dagene, og kroppen trenger litt fri... og klesvasken gjør seg ikke selv av en eller annen grunn :rolleyes:

Er permittert, og gleder meg så mye til å komme tilbake på jobb. Men stygt redd det blir etter sommeren :eek:
 
Jeg har i dag klart både å drikke 2 l vann, gå 10 000 skritt og få i meg 5 om dagen :) Er også fortsatt snopfri, har en halv kokesjokolade som frister mye:hilarious: så tørr ikke love noe.. :rolleyes:
Skal prøve å la den ligge.

Hvordan har det gått med dere i dag?
 
Jeg har i dag klart både å drikke 2 l vann, gå 10 000 skritt og få i meg 5 om dagen :) Er også fortsatt snopfri, har en halv kokesjokolade som frister mye:hilarious: så tørr ikke love noe.. :rolleyes:
Skal prøve å la den ligge.

Hvordan har det gått med dere i dag?
Drukket masse vann, ca 2 liter:) men bare 5000 skritt :hilarious: har ikke spist noe snop ennå! Men har grove vafler uten sukker i stekern nå :facepalm: det er vel ikke lov? :dead::arghh:
 
Back
Topp