Skravletråd Rødt lag våren 2020

Noen som har planer om å få til ei økt i dag da?

Jeg skal ut og gå en times tur senere i dag med podcast på øret, gleder meg til det. :) Været er ikke så verst, ok temp og glimt av sol innimellom. Jeg har en sånn ukeschallenge med 6 venner på Fitbit der vi konkurrerer om å ha høyest antall skritt pr arbeidsuke, man-fre, så det er også en god motivasjon.
Jeg er dårlig på å komme meg i seng "i rett tid", så det skal jeg også prøve å bli flinkere på. Får så mye mer ut av dagen også når jeg kommer meg opp i passelig tid og ikke sover bort hele formiddagen (er permittert, så har ikke arbeid som jeg må opp til hver dag akkurat nå).
Ellers satser jeg på å ha godtestopp framover. Vet jeg kan, har gjort det i månedsvis tidligere også, så det er bare å begynne på med det igjen.
 
Ble 1 time styrke og 30 min på sykkel :)
 
Jeg skal ut og gå en times tur senere i dag med podcast på øret, gleder meg til det. :) Været er ikke så verst, ok temp og glimt av sol innimellom. Jeg har en sånn ukeschallenge med 6 venner på Fitbit der vi konkurrerer om å ha høyest antall skritt pr arbeidsuke, man-fre, så det er også en god motivasjon.
Jeg er dårlig på å komme meg i seng "i rett tid", så det skal jeg også prøve å bli flinkere på. Får så mye mer ut av dagen også når jeg kommer meg opp i passelig tid og ikke sover bort hele formiddagen (er permittert, så har ikke arbeid som jeg må opp til hver dag akkurat nå).
Ellers satser jeg på å ha godtestopp framover. Vet jeg kan, har gjort det i månedsvis tidligere også, så det er bare å begynne på med det igjen.

Så lurt med skritt-challenge! Da må man jo bare tvinger seg selv ut, hehe. Men det blir jo faktisk ganske digg med podcast. Frie hender og alenetid er absolutt fint. Hadde store planer om det selv, men så er visst unge nr2 en som foreløpig ikke er så fan av vogn, haha. Så blir ikke så lange turer!
MEN - jeg fullførte 45min treningsvideo fra stua her nå, og klapper meg selv på skuldra. Må bare unngå godteri nå :’D
 
Så lurt med skritt-challenge! Da må man jo bare tvinger seg selv ut, hehe. Men det blir jo faktisk ganske digg med podcast. Frie hender og alenetid er absolutt fint. Hadde store planer om det selv, men så er visst unge nr2 en som foreløpig ikke er så fan av vogn, haha. Så blir ikke så lange turer!
MEN - jeg fullførte 45min treningsvideo fra stua her nå, og klapper meg selv på skuldra. Må bare unngå godteri nå :’D

Ja, blir nødt til det da, får ekstra motivasjon når det er litt konkurranse inn i bildet. ;) Vanligvis kan jeg høre på podcaster/musikk/lydbøker mens jeg er på jobb, men nå som jeg har vært permittert i en måned så henger jeg etter med alle de faste podcastene jeg lytter på. Så har mye å ta igjen, og gir meg ikke lov til å høre på dem annet enn når jeg er ute og går tur. :headphone:

Du får et klapp på skuldra herfra også, 45 minutter er jo kjempebra! :D
 
Braaaaaaa jobba! Det er jo supert!
tja... Har gjort det mandag, onsdag og fredag eller lørdag i 3 uker nå :p Så er jo egentlig i gang :D
 
Jeg skal ut og gå en times tur senere i dag med podcast på øret, gleder meg til det. :) Været er ikke så verst, ok temp og glimt av sol innimellom. Jeg har en sånn ukeschallenge med 6 venner på Fitbit der vi konkurrerer om å ha høyest antall skritt pr arbeidsuke, man-fre, så det er også en god motivasjon.
Jeg er dårlig på å komme meg i seng "i rett tid", så det skal jeg også prøve å bli flinkere på. Får så mye mer ut av dagen også når jeg kommer meg opp i passelig tid og ikke sover bort hele formiddagen (er permittert, så har ikke arbeid som jeg må opp til hver dag akkurat nå).
Ellers satser jeg på å ha godtestopp framover. Vet jeg kan, har gjort det i månedsvis tidligere også, så det er bare å begynne på med det igjen.

Lurt med challenge

Jeg har både jobb (hjemmekontor) og unger som som gjør at jeg må ut av senga. Eldste skal ha hjemmeskole, står opp selv og må bare minnes på å logge på skolen klokka ni. Han får servert frokost sammen med søstrene.
Mellomste begynte på fysisk skole igjen i dag så hun måtte gjøres klar til det, venninna ringte på døra 8.10
Og minstemor skal leveres i barnehagen kl 8.30, åpenbart helst presis. Vi kom 8.25 i dag og da var ikke den ansatte som har hennes kohort/gruppe kommet enda, hun behynner også 8.30. Korona-barnehage er noe styr.
 
Jeg har hjemmekontor jeg også:facepalm: å jobber i barnehage så er ikke så mye å få gjort på hjemmekontor i dag:shy: så håper jeg får kommet meg på jobb i morgen :) må bare få klarsignal fra legen! Her går kiloene bare oppover for hver uke jeg er hjemme å det er ikke bra:( gått 30 min med bikkja nå i plaskende regn! Det holdt for både hunden og meg så :hilarious: skal dra ut å handle for en sund uke:) masse grønt og kjøtt:) både meg og mannen har lagt på oss en del etter at vi ble kjærester for 1,5 år siden :happy: var såååå flink å trente med pt osv i fjor også brått stopp med ny kjærste og huskjøp osv med masse kos:joyful: jaja! Nå prøver vi å lage baby å jeg må ned i vekt igjen! Har gjort det før så jeg klarer det igjen :)
 
både meg og mannen har lagt på oss en del etter at vi ble kjærester for 1,5 år siden

Kjenner veldig godt til det med samboerkilo, ja! Både meg og mannen har lagt på oss en del siden vi møttes og flyttet sammen, hehehe... "Plutselig" så hadde de sneket seg på, gitt! :p
 
Løpt 45 min, trent styrke på overkropp i 45 min ooooog gått 1t og 40 min med bikkja oppi åsen i sprutregn :p Sier meg fornøyd for dagen :p
 
Samboerkiloene kjenner jeg også litt for godt til. La på meg hele ti kg fra han flyttet inn(juli) og til jeg ble gravid (desember) før forrige svangerskap. Graviditetskiloene er nå borte, men samboerkiloene sitter godt fast :p
 
Samboerkilo fikk jeg også, men det brakte meg likevel bare fra fakrisk undervektig til litt over grensen. Og der holdt jeg meg til etter barn nr 2. Vekta etter barn nr 2 var litt for høy men greit og sidne har det bare gått oppover og oppover med barn nr 3 som en katalysator.

Nei. Jeg må helt klart snu. Så langt i dag har jeg klart å sprekke på snopefri fordi jeg spiste altfor lite lunsj og mannen var så treig med å lage middag. (jeg delte pizzarester med min sønn til lunjs. Han har sulten....)

Bahh. Vel. Snart middag nå, så får jeg være flinkere i kveld.

Ikke kommet meg ut på tur i dag heller. Er det jrg burde gjøre når ungene er i seng, men vi får se.
 
Ble to timers tur med podcast på øret i dag, deilig.

Jeg har i tillegg inngått en «ekstradeal» med en kompis som jeg konkurrerer mot i den fitbit-vennegruppa, om å se hvem av oss to som får mest skritt denne uka. Taperen må bade i sjøen (hans forslag :hilarious:). Jeg har veldig til konkurranseinstinkt, så det blir ikke bading på meg for å si det sånn! :D
 
Bra innsats av dere. Er så motiverende å se hvor flinke dere har vært :) Jeg har "bare" trillet tur 20 min + trent 20 min. Nå skal det sises at jeg gikk og tok meg en treningsøkt etter jeg så hvor mye mange av dere har stått på. Følte press å bidra :D Skal prøve å få gått meg en kveldstur også på minimum 20 min, så jeg har mulighet til å få ukesbonusen. Snopfri går greit :) Jeg var opp 0,20 kg i dag siden fredag, det ble litt snop i helgen altså..
 
Bra innsats av dere. Er så motiverende å se hvor flinke dere har vært :) Jeg har "bare" trillet tur 20 min + trent 20 min. Nå skal det sises at jeg gikk og tok meg en treningsøkt etter jeg så hvor mye mange av dere har stått på. Følte press å bidra :D Skal prøve å få gått meg en kveldstur også på minimum 20 min, så jeg har mulighet til å få ukesbonusen. Snopfri går greit :) Jeg var opp 0,20 kg i dag siden fredag, det ble litt snop i helgen altså..

Jeg synes du også er kjempeflink! All bevegelse er jo en super bonus for kroppen, og for gruppa, haha. Jeg støtter også litt snop i helgene. Jeg er i hvert fall sånn selv at jeg ikke kan kutte fullstendig, for da havner jeg seriøst i sukkerkoma etter en stund, ved at jeg bare går på en GIGASMELL, haha. Må også ha noe å se fram til når suget melder seg i ukedagene, hehe.
 
Jeg synes du også er kjempeflink! All bevegelse er jo en super bonus for kroppen, og for gruppa, haha. Jeg støtter også litt snop i helgene. Jeg er i hvert fall sånn selv at jeg ikke kan kutte fullstendig, for da havner jeg seriøst i sukkerkoma etter en stund, ved at jeg bare går på en GIGASMELL, haha. Må også ha noe å se fram til når suget melder seg i ukedagene, hehe.
Takk :) Har som mål denne uka å gjøre nok til å få bonus :)
God det ikke bare er meg som er snopsugen i helgene, jeg tror jeg skal prøve å kutte ned til en helg i mnd :rolleyes: Har jo enda 20 kg å gå ned etter svangerskapet... så må nok gå inn med ekstra innsats om det skal skje noe, har faktisk gått opp siden jul :eek:
 
Det ble bare en 20minutters trilletur i dag som mosjon, og ingen snop. Angrer på at det ikke ble mer når jeg ser i utfordringstråden :/ :)
 
Ser flere av dere har vært kjempe flinke i dag! :D
Her er jeg på tredje dagen med 39 i feber pga brystbetennelse, så bare glad jeg har greid å holde meg unna godteriet :hilarious: Fått begynt på antibiotika da så antar jeg straks er tilbake i god form :angelic:
 
Ser flere av dere har vært kjempe flinke i dag! :D
Her er jeg på tredje dagen med 39 i feber pga brystbetennelse, så bare glad jeg har greid å holde meg unna godteriet :hilarious: Fått begynt på antibiotika da så antar jeg straks er tilbake i god form :angelic:

Uff, kjedelig! Men null godteri er bra, og så kommer du sterkere tilbake snart. God bedring :)
 
God morgen? Min sønn bestemte seg for at det var morgen kl 04. Det syntes ikke jeg ,så vi lå i senga og han drakk, jeg slumret frem til 05.30. Da var det ikke lenger noen bønn. Mamma måtte stå opp. Mannen sover enda, så han får ta mini mens jeg tar en lur senere idag
 
Back
Topp