Skravletråd Rødt lag våren 2020

Jeg har i dag klart både å drikke 2 l vann, gå 10 000 skritt og få i meg 5 om dagen :) Er også fortsatt snopfri, har en halv kokesjokolade som frister mye:hilarious: så tørr ikke love noe.. :rolleyes:
Skal prøve å la den ligge.

Hvordan har det gått med dere i dag?
Ikke verst, god innsats! :D

I morgen er jeg offisielt 3 uker uteb snop, yey,

Jeg har fått i meg 2liter vann (4drikkeflasker på 0.5) i løpet av dagen og klart 13000 steg så langt i dag. Kjente det var motiverende å skulle nå et mål i og meldte meg faktisk frivilig til å ta morgenturen med hunden, i tillegg til atjeg og samboer fikk en fin og lang trilletur i kveld. :)

5 om dagen klarer jeg ikke :/ har fått i meg en god del blomkål pluss litt paprika, tomat og sopp, men det var bare fyll :p(blomkålpizza). :)
 
Last edited:
Noe over 13000 skritt, men resten har jeg ikke klart... i dag :shy:
Kjempe bra innsats :)
Drukket masse vann, ca 2 liter:) men bare 5000 skritt :hilarious: har ikke spist noe snop ennå! Men har grove vafler uten sukker i stekern nå :facepalm: det er vel ikke lov? :dead::arghh:
Så bra! 5000 er veldig bra. Så lenge passer til planen du har satt deg, så må det jo være innafor :)
 
Drukket masse vann, ca 2 liter:) men bare 5000 skritt :hilarious: har ikke spist noe snop ennå! Men har grove vafler uten sukker i stekern nå :facepalm: det er vel ikke lov? :dead::arghh:
Så bra :) kan ikke tenke meg at ikke skulle være lov med grove vafler uten sukker, kos deg med de:)
 
Ikke verst, god innsats! :D

I morgen er jeg offisielt 3 uker uteb snop, yey,

Jeg har fått i meg 2liter vann (4drikkeflasker på 0.5) i løpet av dagen og klart 13000 steg så langt i dag. Kjente det var motiverende å skulle nå et mål i og meldte meg faktisk frivilig til å ta morgenturen med hunden, i tillegg til atjeg og samboer fikk en fin og lang trilletur i kveld. :)

5 om dagen klarer jeg ikke :/ har fått i meg en god del blomkål pluss litt paprika, tomat og sopp, men det var bare fyll :p(blomkålpizza). :)

Så flink du har vært :) Jeg også syntes det er ekstra motiverende med å skulle nå et mål.
Alle kommer nok ikke til å klare alle pottene alle dagene. Synes du skal kan være fornøyd med alle de poengene du har klart i dag :)
 
Jeg er hjemme med en som verken liker vogn eller bæresele, så blir ikke mange skritt her Jeg som hadde sett for meg lange trilleturer! men skal prøve 0 snop, vann og 5 om dagen. Ellers trener jeg styrke.
 
Tips for å komme i mål med fem om dagen: Lag hummus av kikerter (blir automatisk en grønnsak dersom du spiser nok - ikke et problem om du liker hummus). Skjær opp feks kålrot, gulrot, blomkål, godt med vanlig hodekål (faktisk), og dypp disse i hummusen. Veldig godt - og sunt! Kan spre det litt utover dagen, så blir man ikke så ekstremt mett - men får heller litt og litt når sulten melder seg :) Uansett digg å ha stående klart i kjøleskapet dersom søtsuget plutselig melder seg og!
 
11000 skritt igår, 10 min styrke (som hver dag), 5 om dagen (som hver dag :p er veganer, så spiser masse grønnsaker og ingenting kjøtt), ikke snopefri (bake gulerotkakemuffins til mannen som skal opp i vekt og måtte prøvesmake) og 2 L vann (som alltid).

Spent på skrittene idag, har syklet 30 min + 1 time og 10 min styrke siden det er mandag. Og vi skal til byen med mini til kontroll hos lege + diverse butikker når vi først er i byen
 
Jeg er hjemme med en som verken liker vogn eller bæresele, så blir ikke mange skritt her Jeg som hadde sett for meg lange trilleturer! men skal prøve 0 snop, vann og 5 om dagen. Ellers trener jeg styrke.
prøvd å amme i bæreselen? Eller prøve sjal istedenfor? Mini hatet den nye mei tai'en, helt til han fant ut at da kunne han bare grave hodet ned i puppen, så tok mamma den frem og han fikk melk mens vi gikk. Samme med den nye til LennyLamb, der kan jeg og enkelt amme i mens vi går.
 
Det ble en rolig søndag her også, etter en aktiv uke. Greide ikke skritt-målet men drakk i alle fall 2 liter vann. Snop snakker vi ikke om ... :hilarious::hilarious:
Nye sjanser i morgen!
 
Jeg har hatt diabetes 1 i mange mange år så jeg er vant til det! Har ikke god regulert diabetes nei:) det svinger som en jojo og jeg bruker veldig lite insulin også:) veldig lite hurtigvirkende om dagen men trapper litt ned på langtids på sommeren :) sliter med veldig laft blodsukker når det er varmere i været:) og skyhøyt på vinteren. Før eggløsning klarer jeg å regulere det bra men etter el så er det umulig å få ned blodsukkeret så jeg har to uker med lavt og to uker med høyt;) hver måned! Nå må du vite at det er forskjell på sykdommen da! Du kan ikke sammenligne deg selv med noen andre :) så er så individuelt faktisk. søstera mi har også diabetes 1 og hun er i koma hver natt! Men hun får hjelp da:)

hadde samtale med en ernæringsfysiolog på endokrinologisk nå denne uken! Så jeg er mye bedre rusta for en eventuell graviditet nå også:)

men det som funker for meg når jeg svimler rundt her er ikke grovbrød og melk! Ikke liker jeg melk heller:hilarious: da kaster jeg opp:wtf: jeg har fått beskjed om brød som et langsomme karbohydrater med noe raske karbohydrater som pålegg og selvfølgelig melk og/cola som er aller best etterfulgt av et måltid :)
Også blir man ofte veldig sulten når blodsukkeret bikker under 2 og da fråtser jeg i alt jeg får tak i:hilarious: men nå har jeh fått dexcom 6! Så nå er jeg mye bedre:) håper jeg slipper alle de svingningene nå:)
Jeg har ikke diabetes selv, men har jobbet litt med diabetessyke :) dexcom 6, det er den sensoren? som måler blodsukkeret hele tiden? Pumpe har du vel allerede. Blodsukkeret påvirkes veldig av hormoner hos noen, men har aldri hørt om så store svigninger før.

Bare vent til de kan transplantere øyceller eller finne en kunstig bukspyttkjertel :p Da kan diabetes kureres helt :D
 
Jeg har ikke diabetes selv, men har jobbet litt med diabetessyke :) dexcom 6, det er den sensoren? som måler blodsukkeret hele tiden? Pumpe har du vel allerede. Blodsukkeret påvirkes veldig av hormoner hos noen, men har aldri hørt om så store svigninger før.

Bare vent til de kan transplantere øyceller eller finne en kunstig bukspyttkjertel :p Da kan diabetes kureres helt :D
Nei mente ikke at det var du som hadde diabetes :) men sånn for eksempel:)

ja jeg har slitt veldig med svingninger lenge nå så det var veldig fint med ny sensor som måler hele tiden og man slipper å stikke seg i fingeren :) denne sensoren er den nyeste av de nyeste og den beste tror jeg så nå blir det bedre ser det ut som :)


Gleder meg til man finner en «kur» for diabetes :) :facepalm::hilarious: Men jeg tror det kommer til å ta en stund til desverre :p:D
 
I dag var det tungt å drikke vann :hungover: 1,5 l to go :fish

Godt tips med hummusen, jeg elsker hummus :D Jeg har ikke tahini da, har du prøvd å lage uten?
 
I dag var det tungt å drikke vann :hungover: 1,5 l to go :fish

Godt tips med hummusen, jeg elsker hummus :D Jeg har ikke tahini da, har du prøvd å lage uten?
sesamolje eller trøffelolje istedenfor tahini. eller mal sesamfrøene selv :)
 
11000 skritt igår, 10 min styrke (som hver dag), 5 om dagen (som hver dag :p er veganer, så spiser masse grønnsaker og ingenting kjøtt), ikke snopefri (bake gulerotkakemuffins til mannen som skal opp i vekt og måtte prøvesmake) og 2 L vann (som alltid).

Spent på skrittene idag, har syklet 30 min + 1 time og 10 min styrke siden det er mandag. Og vi skal til byen med mini til kontroll hos lege + diverse butikker når vi først er i byen

Er det ikke melk eller egg i kaka? :rolleyes::p
 
Løpt en time, trent 40 min styrke på overkropp, og gått med den ene bikkja i 1,5t i skogen. Også er det 20 min turer med bikkjene morgen og kveld. Snopefri, drukket ca 1 L vann, 2 L er litt for mye for meg, da må jeg på do hele tiden :laughing021
 
spøk eller? selvsagt baker jeg uten egg og melk! selv om mannen er alteter så tåler jeg dårlig at han spiser melk (jeg er svært sensitiv)
http://www.veganmisjonen.com/2014/10/oppskrift-trstekake-gulrotkake-langpanne.html smaker nydelig

Egentlig bare nysgjerrig, ser du kan mer om det enn mange som "tror" de er veganere. Ikke ta det personlig, er mange som spør om gode oppskrifter så er ganske spennende med litt input :happy093

og nå fikk jeg lyst på kake :wacky:
 
Last edited:
Egentlig bare nysgjerrig, ser du kan mer om det enn mange som "tror" de er veganere. Ikke ta det personlig, er mange som spør om gode oppskrifter så er ganske spennende med litt input :happy093

og nå fikk jeg lyst på kake :wacky:
Tja.. Bruker hverken egg, melk eller honning jeg da. Eller lus (E120). Ikke skjær alle over en kam bare fordi de du kjenner ikke kan så mye ;)
 
Tja.. Bruker hverken egg, melk eller honning jeg da. Eller lus (E120). Ikke skjær alle over en kam bare fordi de du kjenner ikke kan så mye ;)

Det var absolutt ikke slik ment som det kunne se ut som... jeg så det jo selv med engang at det kunne se fjernt ut... men får jo ikke sletta så da får jeg bare beklage måten jeg skrev det på :) Jeg synes alt med kost er spennende så det var jo for at jeg var nysgjerrig på innholdet. Beklager uttalelsen eller.... skrivelsen :p
 
Back
Topp