Skravletråd Juli 2015

God morgen :)
Håper alle har sovet godt og er klar for fredagen ?

Har ikke sovet et minutt :( Dumme hjemmeeksamen. På de siste to døgna har jeg sovet fem timer. Begynner å bli litt trøtt nå ja :(

Håper ettåringen trenger en laaaaaaang lur på formiddagen i dag, så jeg også kan sove. Snork.

Nå er vi på flytoget på vei inn til universitetet for å levere oppgaven min, og etter det skal vi tilbringe en hel dag med verdens beste tante :) Jeg må kjøpe flere cbd i dag, for vil se om jeg er over på 3+. 21 dpo i dag :)

Hvilken dag er du der? :)
Noen spennende planer for helgen da, bortsett fra å nyte lille spire?

Torsdag. :)

Tja. Nyter ikke lille spire, jeg er ordentlig kvalm nå. Egentlig ganske redd for at jeg da blir sykemeldt om noen uker. Det er ikke noe gøy at det går utover jobben. Skal nok likevel nyte tanken på spiren. Jeg stryker automatisk på magen når jeg våkner og tenker masse før jeg sovner. Det tar all plass i hodet om dagen. :p

Vi skal ha middag med noen gode venner i kveld. Ellers ingen planer. Tror jeg må kjøpe julegaver nå, i tilfelle jeg snart blir skikkelig kvalm.

Du da? Helgeplaner? :)

Har ikke sovet et minutt :( Dumme hjemmeeksamen. På de siste to døgna har jeg sovet fem timer. Begynner å bli litt trøtt nå ja :(

Håper ettåringen trenger en laaaaaaang lur på formiddagen i dag, så jeg også kan sove. Snork.

Nå er vi på flytoget på vei inn til universitetet for å levere oppgaven min, og etter det skal vi tilbringe en hel dag med verdens beste tante :) Jeg må kjøpe flere cbd i dag, for vil se om jeg er over på 3+. 21 dpo i dag :)

Lykke til med oppgaven! :D

Deilig å bli ferdig med den kan jeg tenke meg :)
Du får legge deg tidlig i kveld og bare nyte lille spire ;)

Torsdag. :)

Tja. Nyter ikke lille spire, jeg er ordentlig kvalm nå. Egentlig ganske redd for at jeg da blir sykemeldt om noen uker. Det er ikke noe gøy at det går utover jobben. Skal nok likevel nyte tanken på spiren. Jeg stryker automatisk på magen når jeg våkner og tenker masse før jeg sovner. Det tar all plass i hodet om dagen. :p

Vi skal ha middag med noen gode venner i kveld. Ellers ingen planer. Tror jeg må kjøpe julegaver nå, i tilfelle jeg snart blir skikkelig kvalm.

Du da? Helgeplaner? :)

Håper uka går fort for deg da :)

Merker det selv ja, skikkelig kvalm og fått skikkelig vondt i korsryggen, så jeg ligger på sofaen og slapper av nå :)
Ikke noe gøy når det går utover jobb nei, men det viktigste fremover er jo at spira har det bra.
Har vært sykemeldt siden uke 40 jeg da, og 60% de to siste ukene, pga D-vitaminmangel og elendig form. Så ble jeg gravid i tillegg da, og formen ble hakket verre igjen :o
Skal til legen på mandag, så får se hva hun sier.

Koselig med vennemiddag da.
Planen min i dag var å gjøre husarbeid, så får se hvor mye jeg får til :) ellers skal jeg ta det med ro i morgen også blir det kakebaking og bursdagsfeiring hos svigerinne på søndag :)
Skulle hatt noen julegaver her og, men har ikke fått noe lønn enda :(

Håper uka går fort for deg da :)

Merker det selv ja, skikkelig kvalm og fått skikkelig vondt i korsryggen, så jeg ligger på sofaen og slapper av nå :)
Ikke noe gøy når det går utover jobb nei, men det viktigste fremover er jo at spira har det bra.
Har vært sykemeldt siden uke 40 jeg da, og 60% de to siste ukene, pga D-vitaminmangel og elendig form. Så ble jeg gravid i tillegg da, og formen ble hakket verre igjen :o
Skal til legen på mandag, så får se hva hun sier.

Koselig med vennemiddag da.
Planen min i dag var å gjøre husarbeid, så får se hvor mye jeg får til :) ellers skal jeg ta det med ro i morgen også blir det kakebaking og bursdagsfeiring hos svigerinne på søndag :)
Skulle hatt noen julegaver her og, men har ikke fått noe lønn enda :(

Så kjedelig at du var dårlig allerede på forhånd. :(

Jeg pleier ikke å handle julegaver før i desember, men om det blir som sist jeg var gravid så er jeg sengeliggende hele desember. Så jeg forbereder meg på at det kan skje. Man skal absolutt høre på kroppen nå ja. ♡

Høres ut som en rolig og deilig helg. :)

Så kjedelig at du var dårlig allerede på forhånd. :(

Jeg pleier ikke å handle julegaver før i desember, men om det blir som sist jeg var gravid så er jeg sengeliggende hele desember. Så jeg forbereder meg på at det kan skje. Man skal absolutt høre på kroppen nå ja. ♡

Høres ut som en rolig og deilig helg. :)

Begynte å merke jeg ble bedre, også kom plutselig nye plager..hehe :p
Men så lenge bøllefrø blir, så er plagene velkomne :)

Huff, håper ikke du blir sengeliggende nå da. Viktig å ta det med ro, og høre på kroppen :)

Pleier å ta de siste uka jeg. Men tenkte jeg skulle sjekke litt på nettet osv i år da. Mye artig på coolstuff.no osv :)

Er litt smålei stå opp på natta for å spise Jeg :p er det mulig være så sulten? Får dårlig samvittighet over å spise så mye når jeg vet at i forhold til fosteret er det ikke behov. 4+6 idag :-)

Begynte å merke jeg ble bedre, også kom plutselig nye plager..hehe :p
Men så lenge bøllefrø blir, så er plagene velkomne :)

Huff, håper ikke du blir sengeliggende nå da. Viktig å ta det med ro, og høre på kroppen :)

Pleier å ta de siste uka jeg. Men tenkte jeg skulle sjekke litt på nettet osv i år da. Mye artig på coolstuff.no osv :)

Det hadde vært veldig bra om det ikke blir hyperemesis denne gangen, men jeg er så kvalm allerede nå at jeg regner nesten med det. :rolleyes:

Nettet er lurt. :) Jeg håper at jeg får gjort unna alle gaver neste uke, så kan kvalmen komme sterkere uten at jeg blir stresset hvert fall. Og om jeg ikke blir kvalm er det veldig deilig å være ferdig med gavene uansett. :p

Sovet bedre i natt, men våknet 0530 da :p
Men har ihvertfall sovet sammenhengende siden 23 :)
Må få høre om reaksjonen hans da :)

Det var no bra :) men tidlig å stå opp da :p

Sambo ble litt gal;) men han ble kjempe glad ❤️ filmet han når han fikk se testene... Trur han var litt o sjokk for han spurte om hvordan jeg hadde fått til å bli gravid :p

Når skal cbd gå fra 2-3 til 3+ egentlig? Er 21 dpo i dag, fikk 2-3 for første gang på lørdag (15 dpo), før det hadde jeg 1-2... Og så blir jeg dust og bekymra når den ikke øker :P

Er litt smålei stå opp på natta for å spise Jeg :p er det mulig være så sulten? Får dårlig samvittighet over å spise så mye når jeg vet at i forhold til fosteret er det ikke behov. 4+6 idag :-)

Må du tisse ofte på natten? Jeg må ikke det, men tisser litt oftere på kveldstid da :p

Det hadde vært veldig bra om det ikke blir hyperemesis denne gangen, men jeg er så kvalm allerede nå at jeg regner nesten med det. :rolleyes:

Nettet er lurt. :) Jeg håper at jeg får gjort unna alle gaver neste uke, så kan kvalmen komme sterkere uten at jeg blir stresset hvert fall. Og om jeg ikke blir kvalm er det veldig deilig å være ferdig med gavene uansett. :p

Har ikke noen erfaring med slike ting selv, men høres ikke noe godt ut:(
Her ser jeg for meg tidlig bekkenløsning, da jeg allerede har slitt med slike plager i mange år uten å være gravid :o

Alltid greit med alt som er unnagjort egentlig :)

Sambo ble litt gal;) men han ble kjempe glad ❤️ filmet han når han fikk se testene... Trur han var litt o sjokk for han spurte om hvordan jeg hadde fått til å bli gravid :p

Haha.. Ble det en prat om blomster og biene?

Når skal cbd gå fra 2-3 til 3+ egentlig? Er 21 dpo i dag, fikk 2-3 for første gang på lørdag (15 dpo), før det hadde jeg 1-2... Og så blir jeg dust og bekymra når den ikke øker :P

Halvparten av gravide skal få 3+ når de er 5+2, og halvparten får det senere.

I tabellen her finner man antall dpo, den midterste, laveste og høyeste målte hcg verdien og antall kvinner. Det er data fra kun de kvinnene hvor man senere så at de hadde ett foster i magen som er med i denne tabellen, og alle har fått påvist hjerte som slår.

1415957679194.jpg

Jeg fant på nettet en tabell om at CB digital med ukeindikator slår ut slik (dette kan være feil, det er ikke fra CB jeg har funnet informasjonen). I forhold til tabellen over betyr dette igjen at man kan få helt feil ukenummer i forhold til hvor langt man faktisk er på vei, siden hcg er forskjellig fra kvinne til kvinne. :)

Hcg 0 - 25, IKKE GRAVID:
new_digital_pregnancy_1.jpg

Hcg 25 - 200, GRAVID 1-2:
new_digital_pregnancy_2.jpg

Hcg 200 - 2000, GRAVID 2-3:
new_digital_pregnancy_3.jpg

Hcg over 2000, GRAVID 3+:
new_digital_pregnancy_4.jpg

Så kan man sammenligne testene med tabellen på toppen av innlegget mitt.

Denne tabellen viser at omtrent halvparten av kvinnene ville fått GRAVID 1-2 fra 11 dpo (3+4). Den viser også at den siste som skulle få GRAVID 1-2 ville få det 22 dpo (5+1). Altså, omtrent halvparten av kvinnene får IKKE GRAVID 11 dpo.

Denne tabellen viser at omtrent halvparten av kvinnene ville fått GRAVID 2-3 fra 16 dpo (4+2). Den viser også at den siste som skulle få GRAVID 2-3 ville få det 27 dpo (5+6). Altså vil omtrent halvparten av kvinnene få IKKE GRAVID eller GRAVID 1-2 når de er 16 dpo.

Denne tabellen viser at omtrent halvparten av kvinnene ville fått GRAVID 3+ fra 23 dpo (5+2). Tabellen viser ikke når den med lavest verdi når 2000, tabellen slutter på 30 dpo (6+2). Altså vil omtrent halvparten av kvinnene få GRAVID 1-2 eller GRAVID 2-3 når de er 23 dpo.

Har ikke noen erfaring med slike ting selv, men høres ikke noe godt ut:(
Her ser jeg for meg tidlig bekkenløsning, da jeg allerede har slitt med slike plager i mange år uten å være gravid :o

Alltid greit med alt som er unnagjort egentlig :)

Ekstrem svangerskapslvalme er den verste sykdommen jeg har hatt noen gang. Så jeg prøver å stålsette meg. :p

Bekkenplager høres ikke godt ut.

Haha. Si det? Hva svarte du da da? ;)

Ekstrem svangerskapslvalme er den verste sykdommen jeg har hatt noen gang. Så jeg prøver å stålsette meg. :p

Bekkenplager høres ikke godt ut.

Kan jeg tenke meg, er jo ikke noe behagelig med litt kvalme heller :(

Har vært greit en stund nå egentlig, pga trening, men nå klarer jeg ikke trene pga kvalmen og smertene :(

Back
Topp