Skravletråd Juli 2015

Skjønner ikke at dere liker det å gå gravid eller å føde jeg da :p hater det som pesten å gå gravid og sist fødsel var grusom haha men derimot elsker jeg tiden etter ungen er kommet ut da :D
Hehehe, håper det blir bedre denne gangen da :) Fortsatt mange mnd igjen :)

Ja ikke sant. Haha. Når spira først har bestemt seg for å bli, så er det ingen vei tilbake:D
Har ikke tenkt på hvordan jeg evnt vil ha det på fødsel heller, men tenker mest mulig naturlig. Har ikke mulighet til lystgass som jeg hører mange skryter av da, men jeg er veldig spent på hvordan smertene blir i forhold til andre ekstreme smerter jeg har vært borti...:p

Søstra mi f.eks fikk aldri oppleve dette, da vannet gikk før hun fikk rier, og 12 timer etter tok de keisersnitt pga seteleie og fødsel var fortsatt ikke igang...håper jeg får oppleve en naturlig fødsel fremfor keisersnitt ihvertfall:)
Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier :) Jeg hadde det jo helt likt for 2 år siden. Hadde babyboom i vennegjengen på denne tiden av året, mens jeg selv skulle føde i juli. 2 fødsler ble hastekeisersnitt, ei hadde sin beste fødsel og ei annen hadde enda verre fødsel enn hun hadde første gang og det var visst så ille at det kom ikke til å bli fler barn. Også fikk de så dårlig samvittighet ovenfor meg siden de snakket om dette da og jeg bare "hallo... Jeg vet da ikke hva slags smerter jeg skal forvente meg en gang"

Så jeg forventet den verste smerte man muligens kan overleve fra. Da vi kom på sykehuset hadde jeg allerede 6cm åpning. Når jeg sa jeg ikke ville ha noe mot smerten sa jordmora at "nei, det er nesten ingen vits eller når du har klart deg så lenge uten noen ting". Jeg lå hele tiden og bare venta på at det skulle bli verre, så når det hele var over var jeg ganske sjokkert over hvor greit det hele gikk ;)

Hehehe, håper det blir bedre denne gangen da :) Fortsatt mange mnd igjen :)

Ja desverre er det det haha Neida tia går nok fort siden vi nå har min favoritt årstid i vente og forhåpentligvis mye fint som skjer fremover :)

Ja desverre er det det haha Neida tia går nok fort siden vi nå har min favoritt årstid i vente og forhåpentligvis mye fint som skjer fremover :)
Åh det kommer til å skje så mye :D GLEDER meg til å få stooooor hard mage jeg. Og kunne se når babyen rører seg der inne. Det har vært et stort savn.

Åh det kommer til å skje så mye :D GLEDER meg til å få stooooor hard mage jeg. Og kunne se når babyen rører seg der inne. Det har vært et stort savn.

Hehe godt vi alle er forskjellige :) her skjer det heldigvis mye annet utover vår sommer enn bare graviditet og jeg skal vie frøkna så mye oppmerksomhet jeg bare kan før neste kommer. Så gleder jeg meg til vikingmarkeder, venner, familie, kos og masse moro. Men må si det kan bli spennende å skulle sove på luftmadrass og gå et stykke for å stå i do kø når jeg er tissatrengt haha :P

Hehe godt vi alle er forskjellige :) her skjer det heldigvis mye annet utover vår sommer enn bare graviditet og jeg skal vie frøkna så mye oppmerksomhet jeg bare kan før neste kommer. Så gleder jeg meg til vikingmarkeder, venner, familie, kos og masse moro. Men må si det kan bli spennende å skulle sove på luftmadrass og gå et stykke for å stå i do kø når jeg er tissatrengt haha :p
Hahahaha ja lykke til med det! "Unnskyld meg! Pregnant woman coming through her, jeg må tisseeeee"

Hahahaha ja lykke til med det! "Unnskyld meg! Pregnant woman coming through her, jeg må tisseeeee"

Ja jeg må si jeg gleder meg veldig til det haha :P men jeg har jo planer om å være på tur når jeg har termin og jeg da så blir spennende å se om jeg går der høygravid eller med en nyfødt hehe

Ja jeg må si jeg gleder meg veldig til det haha :p men jeg har jo planer om å være på tur når jeg har termin og jeg da så blir spennende å se om jeg går der høygravid eller med en nyfødt hehe
Du har planer om det du ja? Det er spenstig må jeg si ;) Håper det er i nærheten av et sykehus da, sånn i tilfelle.

Du har planer om det du ja? Det er spenstig må jeg si ;) Håper det er i nærheten av et sykehus da, sånn i tilfelle.

Jaja men jeg må ærlig innrømme at det hadde passet bra om den ungen kom 2 uker før eller etter termin egentlig så jeg slipper å føde når jeg er på tur hehe jada det er sykehus der jeg skal, og regner ikke med det er så lange veien ;)

Jaja men jeg må ærlig innrømme at det hadde passet bra om den ungen kom 2 uker før eller etter termin egentlig så jeg slipper å føde når jeg er på tur hehe jada det er sykehus der jeg skal, og regner ikke med det er så lange veien ;)
Veldig imponert uansett. Jeg tør ikke dra langt unna i nærheten av termin. Men jeg er skikkelig pingle. Og må liksom føde der jeg har planlagt å føde ;)

Veldig imponert uansett. Jeg tør ikke dra langt unna i nærheten av termin. Men jeg er skikkelig pingle. Og må liksom føde der jeg har planlagt å føde ;)

Hehe jeg ser jo helst at den ungen blir født på sykehuset her. Men fordeler om det skjer når jeg er på tur er jo at jeg er garantert barnevakt til eldste da det er så mange venner + min far og stesøster som og er på tur. Og så er det garantert et edru menneske som kan kjøre meg. For jeg er alenemor og har ikke lappen haha :P

Hehe jeg ser jo helst at den ungen blir født på sykehuset her. Men fordeler om det skjer når jeg er på tur er jo at jeg er garantert barnevakt til eldste da det er så mange venner + min far og stesøster som og er på tur. Og så er det garantert et edru menneske som kan kjøre meg. For jeg er alenemor og har ikke lappen haha :p
Sant, det var to gode fordeler det :) Vi har ikke peiling enda om hva vi skal gjøre med eldste her siden så mange er på ferie og han er egentlig bare komfortabel med sine besteforeldre.

Ja det satser jeg og på, sist var jeg så fjern pga jeg var utslitt at jeg fikk "valget" mellom epidural eller keisersnitt. Om jeg ikke hadde tatt epidural hadde jeg ikke fått fortsett og det hadde blitt keisersnitt. Husker jeg grein som bare det, for jeg er livredd sprøyter haha så skulle jeg snu meg fra side til side hele tiden og jeg hadde da elektrode på hodet til frøkna, epidural, intravenøs og konstant blodtrykksmåling så de måtte jo flytte på alle ledninger og slanger hver gang jeg bytta side haha

Får håpe det går bedre denne gangen da♡

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier :) Jeg hadde det jo helt likt for 2 år siden. Hadde babyboom i vennegjengen på denne tiden av året, mens jeg selv skulle føde i juli. 2 fødsler ble hastekeisersnitt, ei hadde sin beste fødsel og ei annen hadde enda verre fødsel enn hun hadde første gang og det var visst så ille at det kom ikke til å bli fler barn. Også fikk de så dårlig samvittighet ovenfor meg siden de snakket om dette da og jeg bare "hallo... Jeg vet da ikke hva slags smerter jeg skal forvente meg en gang"

Så jeg forventet den verste smerte man muligens kan overleve fra. Da vi kom på sykehuset hadde jeg allerede 6cm åpning. Når jeg sa jeg ikke ville ha noe mot smerten sa jordmora at "nei, det er nesten ingen vits eller når du har klart deg så lenge uten noen ting". Jeg lå hele tiden og bare venta på at det skulle bli verre, så når det hele var over var jeg ganske sjokkert over hvor greit det hele gikk ;)

Høres ut som en grei nok opplevelse det da ja. Hehe;)
Jeg pleier å ha litt sånn innstilling til det meste, for da slipper jeg ihvertfall å bli veldig skuffa:D

Ja jeg må si jeg gleder meg veldig til det haha :P men jeg har jo planer om å være på tur når jeg har termin og jeg da så blir spennende å se om jeg går der høygravid eller med en nyfødt hehe

Hahaha, syns jeg ser det for meg.

Når er det dette er da Knerthen? På termin? :o hehe
Langt unna?

Høres ut som en grei nok opplevelse det da ja. Hehe;)
Jeg pleier å ha litt sånn innstilling til det meste, for da slipper jeg ihvertfall å bli veldig skuffa:D
Alltid godt å slippe en skuffelse. Bare man ikke går rundt hele tiden og tenker som en hypokonder og slik da. Forventer kreft i 40 år fordi man innbiler seg det er lettere å være deppa noen år på forhånd ;)

Sant, det var to gode fordeler det :) Vi har ikke peiling enda om hva vi skal gjøre med eldste her siden så mange er på ferie og han er egentlig bare komfortabel med sine besteforeldre.

Ja da blir det problematisk. Det er ikke bare lett å skulle få barnevakt bestandig heller for man vet jo ikke når den ungen kommer ut heller...

Ja da blir det problematisk. Det er ikke bare lett å skulle få barnevakt bestandig heller for man vet jo ikke når den ungen kommer ut heller...
Nei, det er det.. Men vi håper kanskje min svigermor kan komme på besøk (hun bor i Australia) og være her både før og etter fødsel. For hun er godkjent av gutten ;)

Back
Topp