Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Ja håper det. Skal sende det idag. Men jeg har hørt om flere jeg kjenner som har vært igjennom dette som ikke måtte ha samtale. De fikk brev i posten om informasjon på oppstart og medisiner osv..

Jaa, vet ikke hvorfor noen trenger og andre ikke. Vi har hatt flere forsøk før, men har fått innkalling til time likevel.
 
Jaa, vet ikke hvorfor noen trenger og andre ikke. Vi har hatt flere forsøk før, men har fått innkalling til time likevel.
Ok takk for svar.. Så det er denne adressen du sendte til da?
 

Vedlegg

  • IMG_20201207_141728.jpg
    IMG_20201207_141728.jpg
    18,6 KB · Visninger: 44
Jeg har ikke noe sted å kjøpe frimerke og kan kjøpe på nett men har ikke vekt. Shit.. Hva gjør jeg da? Jeg vet ikke hvor mye 10 ark og en konvolutt veier :rolleyes:mwn om jeg betaler for mye så kommer vel frem for det?
 
Jeg har ikke noe sted å kjøpe frimerke og kan kjøpe på nett men har ikke vekt. Shit.. Hva gjør jeg da? Jeg vet ikke hvor mye 10 ark og en konvolutt veier :rolleyes:mwn om jeg betaler for mye så kommer vel frem for det?

1 a4 ark veier ca 5 gram, så der har du 50g pluss konvolutten på, 20g? Har du binders eller stifter med så blir jo det ekstra. Det kommer frem uansett, men du får straffegebyr om det er for lite porto på det.
 
Da satser jeg på at den kommer riktig plass. Har lagt ved ett notat også om bo situasjonen vår og diverse så håper de leser det og. Trist hvis de skal gi ansvar. At de skal bestemme om vi kan få barn eller ikke..

Jeg vet. Det er jo helt nytt fra i sommer at man trenger attest. Vet ikke hvor strenge de er på bosituasjonen. Men hvis de skulle være kjipe så tror jeg privatklinikker er mindre strenge på det. Vi hadde bodd sammen i mange år når vi fikk behandling privat, men ble aldri spurt eller måtte bekrefte det på noe vis. Tror vi kanskje bare krysset av på ekteskapslignende forhold på et skjema ved frys.
 
Jeg håper ikke det tar så lang tid før Ullevål svarer på henvisningen. Greit å vite før jul om man får hjelp eller ikke. Men hvordan foregår dette? Gir de evt avslag før samtale eller får man samtale uansett?
 
Jeg håper ikke det tar så lang tid før Ullevål svarer på henvisningen. Greit å vite før jul om man får hjelp eller ikke. Men hvordan foregår dette? Gir de evt avslag før samtale eller får man samtale uansett?
Du får ev avslag før samtale. De er av erfaring kjappe med å gi avslag. Jeg fikk avslag pga bmi for et par år siden, det tok bare noen dager.
 
Du får ev avslag før samtale. De er av erfaring kjappe med å gi avslag. Jeg fikk avslag pga bmi for et par år siden, det tok bare noen dager.

Samme her. Avslag på en uke. Godkjent tok en måned. Ringte de et par ganger for å høre status og de var overraskende hyggelige. Fikk brev om time i posten, ikke elektronisk. Tok en uke med posten selvom jeg bor nærme sykehuset.
 
Vi har forsamtale på mandag, er så spent!
Men jeg får mest sannsynlig mensen noen dager før det. Har noen vært i denne situasjonen? Vil helst ikke utsette timen pga det :banghead: og vil ikke ha gu heller :rolleyes:
 
Vi har forsamtale på mandag, er så spent!
Men jeg får mest sannsynlig mensen noen dager før det. Har noen vært i denne situasjonen? Vil helst ikke utsette timen pga det :banghead: og vil ikke ha gu heller :rolleyes:

Så spennende :happy: Jeg var i samme situasjon med mens på første forsamtale. Spurte de på forhånd og det gikk helt fint, men de ønsket gu likevel. Hadde forsamtale på Ullevål forrige uke og ble faktisk positivt overrasket!
 
Der står det begrunnelse på hvorfor og de sier hvis vi kan begrunne så kan vi klage.. Var det jeg gjorde når jeg sendte erklæring og attest.. Så derfor jeg ikke tror de har lest alt
 
Back
Topp