Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Takk for at du sier ifra :Heartred greit å være forberedt på det. Forventet at det går mye fortere egentlig.

Ja, ble selv så skuffet, så greit å være litt forberedt:shy: Masse lykke til:Heartred
 
Takk for at du sier ifra :Heartred greit å være forberedt på det. Forventet at det går mye fortere egentlig.
Tok rundt 5 mnd før vi var i gang med forsøket etter første samtalen:) Vi trodde også det skulle gå fortere, men er visst ventelister. Før hørte vi nesten ikke om noen andre som trengte Ivf men når man havner midt oppi det skjønner man virkelig at man ikke er alene oppi dette.
 
Hei! Så trist å høre! Hadde håpet ihvertfall en av oss hadde klart det denne gangen!
Jeg fikk faktisk mensen idag da jeg valgte å slutte før på crinone .

Jeg ringte inn idag og fikk det bekreftet. Men det jeg reagerer på er at vedkommende sier i telefonen at jeg hadde 7,9 i nivå av hcg. Og alt under 10 er negativ. Så sier hun at det har tydeligvis vært noe der ,men så har det død ut. Jeg har jo selv følt at denne gangen har jeg merket mer,og trodde faktisk at med to egg innabords dette ville gå. (Uten at jeg turte å si det til noen selvsagt)Så til de negative testene hjemme, de har jo vært svakt preg av strek der det står gravid. Så jeg har vært helt oppi skyene og veldig langt nede. Det å få det bekreftet idag var selvfølgelig sårt og ihvertfall måten hun sa det på. Det er synd det er venteliste på hausken. Men kun for en time før behandling ikke selve forsøket som jeg forstod. Men da fikk vi ikke time før i mars har selvfølgelig satt oss på venteliste hvis det dukker opp noe før
Uff, det er så brutalt dette...:( De ringte meg i går bare for å fortelle at prøvesvaret mitt ikke var ferdig enda, men fikk akkurat ny telefon som bekreftet at prøven var negativ. Mensen har kommet her også, så jeg var jo forberedt. Men er det venteliste hos Hausken?? Jeg har kontaktet de igjen, og de var klar for å sende meg behandlingsplan i posten. Jeg ville ha time hos lege først for å se på alternative behandlinger basert på de siste forsøkene på Riksen, så jeg fikk time neste uke. Er det fordi jeg allerede har vært pasient der før da kanskje? Håper dere får komme til før mars!
 
Er vel kanskje fordi du er inne i systemet dems allerede. Vi er jo helt nye for dem og fikk beskjed om og ta med alle papirer fra riksen til timen vår. Men de sa at de hadde sendt ut papirer i posten så vi skal være forberedt til første timen. Bare håper vi kommer inn før. Politiattest og alt er jo sendt inn. Men hun sa at det kun var ventetid på selve timen og ikke behandlingen . Så jeg håper virkelig ikke vi må vente igjen etter vi har vært på denne timen. Syns det er lenge nok til mars. Men grunnen til at vi må vente lenger er vel at de vet vel ikke hvordan metode de skal prøve ut først eller hva som virker best for oss. Vi har jo hatt icsi hos riksen ,men kan jo være at hausken vil prøve noe annet. Har du noen erfaringer der? Hvilke andre metoder de bruker?
 
Noen som vet om det er lang ventetid på fryseforsøk hvis man har hatt et negativt ferskforsøk. Vet man uansett må vente på neste mens, men får man starte med medisiner da? Eller havner man langt bak i køen igjen? Forbereder meg på det verste :wacky:
 
Noen som vet om det er lang ventetid på fryseforsøk hvis man har hatt et negativt ferskforsøk. Vet man uansett må vente på neste mens, men får man starte med medisiner da? Eller havner man langt bak i køen igjen? Forbereder meg på det verste :wacky:

Hadde innsett av egg i midten av oktober, ble ikke gravid da. Har innsett av frysforsøk i morgen. Føles psykisk ut som litt venting, men det er jo egentlig ikke det:yuck:;)

Jeg avtalte tid for nytt forsøk når sykepleier ringte for å fortelle at blodprøven var negativ.
 
Hei. Legen vår på sykehuset sendte henvisning til Ullevål for oss i dag. Noen som vet hvor lang tid vi må beregne oss på å vente på brev tilbake?

Følg med på helsenorge.no så ser du når de har mottatt den og lest den :) tror det tok ca en uke før den ble registrert og lest. Så fikk vi time ca 2 uker etterpå. Men vi hadde fryseforsøk, mulig det tar lengre tid å få time til fersk forsøk. Litt usikker. Syns oppstartstimer går ganske fort men lengre tid før behandlig starter.
 
Noen som vet om det er lang ventetid på fryseforsøk hvis man har hatt et negativt ferskforsøk. Vet man uansett må vente på neste mens, men får man starte med medisiner da? Eller havner man langt bak i køen igjen? Forbereder meg på det verste :wacky:

Jeg har hatt 3 fryseforsøk på 3 mnd nå, så det trenger ikke å være så lang ventetid. Jeg fikk begynne på medisiner så fort jeg hadde blødning etter negativt forsøk. På ferskforsøk må man vel vente én ekstra blødning. Men vil tro at dersom de har mulighet for å ha mange fryseforsøk, så må de jo kunne ha noen ferskforsøk også....
 
Er forøvrig i gang med nytt fryseforsøk på Riksen nå. Kontroll på tirsdag, så får vi se... Kan potensielt bli en super julegave i år, eller potensielt en litt kjip jul..
 
Hei. Legen vår på sykehuset sendte henvisning til Ullevål for oss i dag. Noen som vet hvor lang tid vi må beregne oss på å vente på brev tilbake?

Hei, vi sendte henvisning i høst og fikk først svar etter en uke (avslag). Sendte klage og fikk svar etter en måned. Når vi endelig fikk svar var timen heldigvis bare 2 uker unna.
 
Hei, vi sendte henvisning i høst og fikk først svar etter en uke (avslag). Sendte klage og fikk svar etter en måned. Når vi endelig fikk svar var timen heldigvis bare 2 uker unna.
Kan jeg spørre hvorfor dere fikk avslag? Jeg er redd vi får det. Da vi ikke har samme adresse og mannen har noe på attesten sin
 
Kan jeg spørre hvorfor dere fikk avslag? Jeg er redd vi får det. Da vi ikke har samme adresse og mannen har noe på attesten sin

På grunn av manglende papirer. Legen hadde glemt å legge ved mannens attest og sa vi ikke trengte det egenerklæringsskjema. Det trengte vi visst!

Åå skjønner, håper dere slipper avslag. Det er et slag i trynet. Men dere bor sammen bare ikke på papiret? Tror ikke det skal ha noe å si så lenge anmerkningene på attesten ikke er relevant for evnen til å ta vare på et barn?
 
På grunn av manglende papirer. Legen hadde glemt å legge ved mannens attest og sa vi ikke trengte det egenerklæringsskjema. Det trengte vi visst!

Åå skjønner, håper dere slipper avslag. Det er et slag i trynet. Men dere bor sammen bare ikke på papiret? Tror ikke det skal ha noe å si så lenge anmerkningene på attesten ikke er relevant for evnen til å ta vare på et barn?
Nei det står på attesten at det ikke er relevant for det vi søkte attest for.. Så vi krysser fingrene og håper på det beste. Men jeg må ringe Ullevål kanskje og høre hvor jeg skal sende attest og det skjemaet. For det skal sendes pr post fikk jeg beskjed om av legen så det ligger klart til å postes. Trenger bare en adresse.
 
Er vel kanskje fordi du er inne i systemet dems allerede. Vi er jo helt nye for dem og fikk beskjed om og ta med alle papirer fra riksen til timen vår. Men de sa at de hadde sendt ut papirer i posten så vi skal være forberedt til første timen. Bare håper vi kommer inn før. Politiattest og alt er jo sendt inn. Men hun sa at det kun var ventetid på selve timen og ikke behandlingen . Så jeg håper virkelig ikke vi må vente igjen etter vi har vært på denne timen. Syns det er lenge nok til mars. Men grunnen til at vi må vente lenger er vel at de vet vel ikke hvordan metode de skal prøve ut først eller hva som virker best for oss. Vi har jo hatt icsi hos riksen ,men kan jo være at hausken vil prøve noe annet. Har du noen erfaringer der? Hvilke andre metoder de bruker?
Da går det sikkert raskt når du først kommer inn, men det er klart mars virker veldig langt unna akkurat nå. Har ikke så mye erfaring fra Hausken, og vet heller ikke om det er noe annet alternativ til icsi om det er det som kreves for dere. For min del fikk jeg prøve kort protokoll (stimulering i naturlig syklus) isteden for lang protokoll som jeg alltid har hatt på Riksen, og jeg testet ut andre medisiner. Ellers vet jeg de tilbyr andre former for støtte både før og etter forsøket. Jeg gikk blant annet på testosteron i forkant for å få kroppen til å produsere mer østrogen naturlig. Jeg vil ha en samtale nå for å høre om det er andre ting vi kan prøve for å øke sjansene våre.
 
Nei det står på attesten at det ikke er relevant for det vi søkte attest for.. Så vi krysser fingrene og håper på det beste. Men jeg må ringe Ullevål kanskje og høre hvor jeg skal sende attest og det skjemaet. For det skal sendes pr post fikk jeg beskjed om av legen så det ligger klart til å postes. Trenger bare en adresse.

Da bør det ikke være noe problem :happy: Håper dere får timen fort og blir godkjent.

Jeg sendte det til denne adressen:

Oslo universitetssykehus
Reproduksjonsmedisinsk avdeling
Rikshospitalet
Postboks 4950 Nydalen
0424 Oslo
 
Da bør det ikke være noe problem :happy: Håper dere får timen fort og blir godkjent.

Jeg sendte det til denne adressen:

Oslo universitetssykehus
Reproduksjonsmedisinsk avdeling
Rikshospitalet
Postboks 4950 Nydalen
0424 Oslo
Ja håper det. Skal sende det idag. Men jeg har hørt om flere jeg kjenner som har vært igjennom dette som ikke måtte ha samtale. De fikk brev i posten om informasjon på oppstart og medisiner osv..
 
Back
Topp