Hei
Beklager på forhånd for lang post!
Jeg er helt ny her, både på forum og mtp IVF (første forsøk) men har akkurat satt inn fersk-egg på Ullevål (ettermiddag mandag 4.), et 5-dagers. Det er sikkert ingen andre enn sykehuset som kan svare meg, men forsøker litt likevel da jeg har forsøkt å komme i kontakt med dem men ikke hørt noe (de skulle ringe meg opp - det tar kanskje noen dager).
Da jeg satt inn egg fikk jeg beskjed om at det var fire stk. som hadde utviklet seg veldig bra og var nå av beste kvalitet (hurra), og ett av disse skulle settes inn. De resterende tre ville fryses. I tillegg hadde de ett egg som de måtte se litt an, så jeg skulle få beskjed på Helse-Norge dagen etter innsett hvor mange vi fikk på frys.
Igår morges, altså typ 17 timer etter innsett fikk jeg brevet, og der stod det at 0 embryo var fryst, jeg ble ekstremt trist og mister nå også litt troen på det som er satt inn, siden det var fire som skulle være like bra.. Har noen vært borti liknende? Jeg trodde de frøs embryo på dag 5, og synes også det er rart at de tre kan ha gått fra beste kvalitet til ikke verdig å bli fryst ila så få timer.. Det er nesten så jeg tror de har skrevet feil i brevet jeg fikk - selv om det også virker veldig rart??
Sykepleier jeg snakket med igår kunne ikke svare meg, men skulle be laben ringe så jeg venter på det og håper de kan ringe meg snart..
Skal sies at jeg nok er litt farget av at vi fikk beskjed om at de fikk ut 16 egg på egguttaksdagen både på arket vi fikk meg og muntlig, men i brevet der de opplyste om befruktning stod det at de hadde fått ut 6 egg, så det var aldri 16. Så det er altså ikke så mange dager siden de skrev feil til meg..
Må også tilføye at jeg egentlig er veldig fornøyd med behandling jeg har fått på Ullevål..