Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Jeg skal ha lang protokoll og fått beskjed om at egguttak er i uke 6, også skal jeg melde ifra om mens i desember. Forventet mensen er ca 3. des., blir da denne eggløsningen siste forsøk? Eller kan jeg prøve enda en gang naturlig etter mensen 3. des?
Jeg ville si du har en gan til å prøve etter 3.des. Vi gjør i hvertfall det - prøver sjøl inntil sprøytestart

Hei :)

Beklager på forhånd for lang post!

Jeg er helt ny her, både på forum og mtp IVF (første forsøk) men har akkurat satt inn fersk-egg på Ullevål (ettermiddag mandag 4.), et 5-dagers. Det er sikkert ingen andre enn sykehuset som kan svare meg, men forsøker litt likevel da jeg har forsøkt å komme i kontakt med dem men ikke hørt noe (de skulle ringe meg opp - det tar kanskje noen dager).

Da jeg satt inn egg fikk jeg beskjed om at det var fire stk. som hadde utviklet seg veldig bra og var nå av beste kvalitet (hurra), og ett av disse skulle settes inn. De resterende tre ville fryses. I tillegg hadde de ett egg som de måtte se litt an, så jeg skulle få beskjed på Helse-Norge dagen etter innsett hvor mange vi fikk på frys.

Igår morges, altså typ 17 timer etter innsett fikk jeg brevet, og der stod det at 0 embryo var fryst, jeg ble ekstremt trist og mister nå også litt troen på det som er satt inn, siden det var fire som skulle være like bra.. Har noen vært borti liknende? Jeg trodde de frøs embryo på dag 5, og synes også det er rart at de tre kan ha gått fra beste kvalitet til ikke verdig å bli fryst ila så få timer.. Det er nesten så jeg tror de har skrevet feil i brevet jeg fikk - selv om det også virker veldig rart??

Sykepleier jeg snakket med igår kunne ikke svare meg, men skulle be laben ringe så jeg venter på det og håper de kan ringe meg snart..

Skal sies at jeg nok er litt farget av at vi fikk beskjed om at de fikk ut 16 egg på egguttaksdagen både på arket vi fikk meg og muntlig, men i brevet der de opplyste om befruktning stod det at de hadde fått ut 6 egg, så det var aldri 16. Så det er altså ikke så mange dager siden de skrev feil til meg..

Må også tilføye at jeg egentlig er veldig fornøyd med behandling jeg har fått på Ullevål..
men herregud. Fant du ut av det til slutt? Jeg har opplevd mye surr med de (de så på 3 år gamle AMH prøver og fikk feil behandlingsplan 2 ganger, ikke oppdatert resept osv) så må følge litt extra med og dobbelsjekke, men det e det med kapasiteten. men håper at labben surrer ikke sånn

Jeg ville si du har en gan til å prøve etter 3.des. Vi gjør i hvertfall det - prøver sjøl inntil sprøytestart
Håper jeg har en gang til!! Men trodde jeg skulle begynne på sprøyter etter neste mens?

Håper jeg har en gang til!! Men trodde jeg skulle begynne på sprøyter etter neste mens?
Jeg fikk beskjed om å ikke prøve « samme syklus» Man begynner jo på sprøytene for lang protokoll på cd 20 eller noe (5 ish uker før uttak). Er viktig at man ikke er gravid ved oppstart stod det i pakningsvedlegget for nedreguleringssprøytene jeg fikk. Og man vet jo ikke enda om man er gravid ved CD20…

Jeg fikk beskjed om å ikke prøve « samme syklus» Man begynner jo på sprøytene for lang protokoll på cd 20 eller noe (5 ish uker før uttak). Er viktig at man ikke er gravid ved oppstart stod det i pakningsvedlegget for nedreguleringssprøytene jeg fikk. Og man vet jo ikke enda om man er gravid ved CD20…
Ja det jeg også tenkte. Okei men takk for svar. Søren at dette er siste periode, trodde jeg skulle få flere forsøk

Ja det jeg også tenkte. Okei men takk for svar. Søren at dette er siste periode, trodde jeg skulle få flere forsøk
Skjønner det er tungt at dette er siste prøveperiode før IVF, men det er fortsatt en sjanse! Krysser alt for at dette blir runden som klaffer for deg, og om ikke, så syntes jeg det var mega fascinerende å ivf’e. For hvis det klaffer med ivf har du fått et helt annet innblikk i hvordan barnet ditt skapes enn de som klarer det på den naturlige måten :love7

Skjønner det er tungt at dette er siste prøveperiode før IVF, men det er fortsatt en sjanse! Krysser alt for at dette blir runden som klaffer for deg, og om ikke, så syntes jeg det var mega fascinerende å ivf’e. For hvis det klaffer med ivf har du fått et helt annet innblikk i hvordan barnet ditt skapes enn de som klarer det på den naturlige måten :love7
Det er fint du sier :love017 hvor mange forsøk har du hatt? Og jeg tror ikke det går nå, hadde ingenting eggløsningsslim eller positiv eggløsningstest da jeg satte ovitrelle, så er sikkert for surt klima for at sæden overlever der

Det er fint du sier :love017 hvor mange forsøk har du hatt? Og jeg tror ikke det går nå, hadde ingenting eggløsningsslim eller positiv eggløsningstest da jeg satte ovitrelle, så er sikkert for surt klima for at sæden overlever der
Jeg ruger på mitt første forsøk nå. Nedslående resultat med kun et befruktet egg men til tross for dette er jeg fremdeles naivt optimistisk for at det kan gå veien, det trenger jo bare å klaffe én gang! selv om det kanskje føles å gå i motbakke nå så vet man jo aldri!

Jeg ruger på mitt første forsøk nå. Nedslående resultat med kun et befruktet egg men til tross for dette er jeg fremdeles naivt optimistisk for at det kan gå veien, det trenger jo bare å klaffe én gang! selv om det kanskje føles å gå i motbakke nå så vet man jo aldri!
Håper det går nå :Heartred

Back
Topp