Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Hei igjen! Lurte på om noen gikk med full blære for innsett? De sa ingenting om det på Riksen selfølgelig, men leser at de kanskje gjør det på andre sykehus og spesielt i utlandet. For da boyer livmora seg visst litt annerledes sånn at det e lettere å sette inn, I dunno. Eller er det bare tull? :D
 
Hei igjen! Lurte på om noen gikk med full blære for innsett? De sa ingenting om det på Riksen selfølgelig, men leser at de kanskje gjør det på andre sykehus og spesielt i utlandet. For da boyer livmora seg visst litt annerledes sånn at det e lettere å sette inn, I dunno. Eller er det bare tull? :D
Leste også det et sted før innsett av nr 2. Hadde ikke det første gangen, for hadde ikke fått beskjed om det. Tissa nesten rett før jeg gikk inn, og ble gravid :love7
 
Hei igjen! Lurte på om noen gikk med full blære for innsett? De sa ingenting om det på Riksen selfølgelig, men leser at de kanskje gjør det på andre sykehus og spesielt i utlandet. For da boyer livmora seg visst litt annerledes sånn at det e lettere å sette inn, I dunno. Eller er det bare tull? :D
Det gjør det mye mindre ubehagelig å sette inn embryoet, ja! Jeg har hatt både tom og full blære, og merka stor forskjell. For implantasjonen har det ingenting å si, du har samme sannsynlighet for å bli gravid uansett. Anbefaler å ikke drikke så mye at du er helt sprengt dog, for det er ubehagelig å være veldig tissetrengt også!
 
Hei igjen! Lurte på om noen gikk med full blære for innsett? De sa ingenting om det på Riksen selfølgelig, men leser at de kanskje gjør det på andre sykehus og spesielt i utlandet. For da boyer livmora seg visst litt annerledes sånn at det e lettere å sette inn, I dunno. Eller er det bare tull? :D
Jeg mener jeg har fått beskjed om å tisse før innsett, jeg? At jeg nettopp ikke skulle ha full blære og tissetrang? Trodde full blære ble anbefalt der de bruker ultralyd (eller lignende) for å se ved innsett?

Edit: Ser nå at det er en egen tråd om akkurat dette!
 
Hei! Jeg skjønner at aldersgrensa for å vurderes har blitt fjerna på riksen nå, og at de har gått over til mer individuell vurdering? Noen som har vært i kontakt med dem etter det, og vet noe om de setter noen slags kriterier på AMH etc?

Hjemme med ganske fersk baby som ble til med IVF på riksen, så ikke klar for ny runde akkurat nå, men kan jo ikke drøye det veldig lenge heller siden jeg er i slutten av 30-åra, hvis jeg faktisk vil ha en til. Har riktignok et embryo på frys, men sjansen er jo liten for at det skal lykkes på det ene forsøket.
 
Hei! Vi hadde negativ 2. forsøk, ingen på frys så skal rett til 3. forsøk. Har vært i samtale med legen i dag, hvor jrg møtte ganske kald overlege (har bare hatt god opplevelse på Riksen i et år). Jeg sa at jeg er veldig redd og lei mer siden det er tredje, siste forsøk, så legen bestemte at vi skal ta kariotype (gentest) prøver og blodkoagulerings blodprøve (tror jeg) Legen forklarte ikke så mye hvorfor eller hva vil prøvesvarene si. Men booket oss inn på ny time etter 6 uker for å snakke om resultatene. Jeg har guuglet litt og fant ikke mye om kariotype blodprøvene enn noe eldre forum svar set folk har ventet på svar i flere måneder...Så lurte på om noen har tatt noe av disse blodprøvene nylig? Vurderer å skrive en beskjed og be om en legetime til, da jeg ikke forsto hvorfor vi tar disse prøvene. Legen hadde også litt dårlig norsk, men det anser jeg ikke som problem. Det som var problemet var at det var mye stillhet, da jeg sa noe og lite forklaring på ting. Gikk ut av timen mer forvirret enn da jeg kom
 
Hei! Vi hadde negativ 2. forsøk, ingen på frys så skal rett til 3. forsøk. Har vært i samtale med legen i dag, hvor jrg møtte ganske kald overlege (har bare hatt god opplevelse på Riksen i et år). Jeg sa at jeg er veldig redd og lei mer siden det er tredje, siste forsøk, så legen bestemte at vi skal ta kariotype (gentest) prøver og blodkoagulerings blodprøve (tror jeg) Legen forklarte ikke så mye hvorfor eller hva vil prøvesvarene si. Men booket oss inn på ny time etter 6 uker for å snakke om resultatene. Jeg har guuglet litt og fant ikke mye om kariotype blodprøvene enn noe eldre forum svar set folk har ventet på svar i flere måneder...Så lurte på om noen har tatt noe av disse blodprøvene nylig? Vurderer å skrive en beskjed og be om en legetime til, da jeg ikke forsto hvorfor vi tar disse prøvene. Legen hadde også litt dårlig norsk, men det anser jeg ikke som problem. Det som var problemet var at det var mye stillhet, da jeg sa noe og lite forklaring på ting. Gikk ut av timen mer forvirret enn da jeg kom
Huff, det kan ofte gå litt fort på de legetimene og man ønsker så gjerne å foratå og vite alt. Kjenner meg veldig igjen i det! Vi tok disse blodprøvene i våres i forbindelse med utredning for habituell abort. Var privat klinikk som rekvirerte, men tok blodprøvene ved OUS. Fikk svar på karyotypingen etter 3 uker. De andre tok kortere tid, ca 10 dager. Håper dere får noen svar og at det tredje forsøket lykkes!
 
Huff, det kan ofte gå litt fort på de legetimene og man ønsker så gjerne å foratå og vite alt. Kjenner meg veldig igjen i det! Vi tok disse blodprøvene i våres i forbindelse med utredning for habituell abort. Var privat klinikk som rekvirerte, men tok blodprøvene ved OUS. Fikk svar på karyotypingen etter 3 uker. De andre tok kortere tid, ca 10 dager. Håper dere får noen svar og at det tredje forsøket lykkes!
Tusen takk for svaret ♥️ Da føler jeg meg litt bedre. Sku ønske de tokk disse prøvene helt i starten så man trenger ikke å stresse mellom forsøkene. Vi skal ta en tur til privaten nå også, for en slags second opinion, men Riksen har endra medisiner for siste forsøket og tar disse prøvene, så det e kanskje godt at de er villig å prøve noe annet
 
Back
Topp