Hei,
Jeg har hatt halvannet-to år med prøving på Riksen, fordelt på inseminasjon og IVF/ICSI. Er gravid i uke 34 nå, og hatt en MA og en SA i prøveperioden.
Jeg synes egentlig at riksen får ufortjent mye negative tilbakemeldinger, men jeg har jo ikke noe sammenligning fra det private. Jeg har følt meg forstått og godt passet på, men oppfølgingen blir jo ikke veldig personlig siden de har mange pasienter og åpenbart burde hatt flere ressurser. Folkene er hyggelige da! Jeg har kun hatt lang protokoll, og har fått inntrykk av at de ikke anså noe annet som aktuelt siden jeg hadde lav AMH. Så de kjører nok en del "standardpakker" når det gjelder medisinregimer etc. Vet dessverre ikke noe om hvor fleksible de er på å teste alternative medisiner, men jeg fikk i alle fall andre medisiner på andre uttak enn på første.
Det mest frustrerende med Riksen er all ventinga. Det er ofte flere måneders ventetid mellom forsøk, og som
@Venterpåregnbuen sier tar det også lang tid før man får svar på både telefon og meldinger.