Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Hei! Første gang jeg spør om noe her, men jeg har brukt forumet mye for å finne ut av ting og tang i løpet av behandling. Veldig glad i forumet Vi skal i gang med første IVF-forsøk på Riksen, etter planen med egguttak i uke 48/49. Jeg startet syklusen min tidligere enn forventet, så nå blir jo neste syklus også tidligere. Har noen opplevd å miste plassen sin fordi man ikke treffer på ukene man er satt opp til? Jeg ble skikkelig bekymret nå. Skal ringe dem på mandag, men ville høre her også i mellomtiden.

Hei! Første gang jeg spør om noe her, men jeg har brukt forumet mye for å finne ut av ting og tang i løpet av behandling. Veldig glad i forumet Vi skal i gang med første IVF-forsøk på Riksen, etter planen med egguttak i uke 48/49. Jeg startet syklusen min tidligere enn forventet, så nå blir jo neste syklus også tidligere. Har noen opplevd å miste plassen sin fordi man ikke treffer på ukene man er satt opp til? Jeg ble skikkelig bekymret nå. Skal ringe dem på mandag, men ville høre her også i mellomtiden.
Jeg har mistet plass ja. Men man kan være heldig og få plass likevel fordi andre plutselig ikke trenger plassen sin igjen. :) Du kan jo ringe/sende melding og høre, det har gitt meg en slik restplass en gang.

Hei :)

Beklager på forhånd for lang post!

Jeg er helt ny her, både på forum og mtp IVF (første forsøk) men har akkurat satt inn fersk-egg på Ullevål (ettermiddag mandag 4.), et 5-dagers. Det er sikkert ingen andre enn sykehuset som kan svare meg, men forsøker litt likevel da jeg har forsøkt å komme i kontakt med dem men ikke hørt noe (de skulle ringe meg opp - det tar kanskje noen dager).

Da jeg satt inn egg fikk jeg beskjed om at det var fire stk. som hadde utviklet seg veldig bra og var nå av beste kvalitet (hurra), og ett av disse skulle settes inn. De resterende tre ville fryses. I tillegg hadde de ett egg som de måtte se litt an, så jeg skulle få beskjed på Helse-Norge dagen etter innsett hvor mange vi fikk på frys.

Igår morges, altså typ 17 timer etter innsett fikk jeg brevet, og der stod det at 0 embryo var fryst, jeg ble ekstremt trist og mister nå også litt troen på det som er satt inn, siden det var fire som skulle være like bra.. Har noen vært borti liknende? Jeg trodde de frøs embryo på dag 5, og synes også det er rart at de tre kan ha gått fra beste kvalitet til ikke verdig å bli fryst ila så få timer.. Det er nesten så jeg tror de har skrevet feil i brevet jeg fikk - selv om det også virker veldig rart??

Sykepleier jeg snakket med igår kunne ikke svare meg, men skulle be laben ringe så jeg venter på det og håper de kan ringe meg snart..

Skal sies at jeg nok er litt farget av at vi fikk beskjed om at de fikk ut 16 egg på egguttaksdagen både på arket vi fikk meg og muntlig, men i brevet der de opplyste om befruktning stod det at de hadde fått ut 6 egg, så det var aldri 16. Så det er altså ikke så mange dager siden de skrev feil til meg..

Må også tilføye at jeg egentlig er veldig fornøyd med behandling jeg har fått på Ullevål..

Jeg er helt ny i IVF-verden og skal melde mens nå i november for oppstart på lang protokoll. Var inne på Helse-Norge og så på hvordan jeg kontakter de og trodde først man sendte melding, men det får jeg kun gjort til fastlege. Har fått brev ala «velkommen til dialog» hvor det er informasjon om når jeg melder i fra. Er det den jeg skal svare på for å melde mens?

Jeg er helt ny i IVF-verden og skal melde mens nå i november for oppstart på lang protokoll. Var inne på Helse-Norge og så på hvordan jeg kontakter de og trodde først man sendte melding, men det får jeg kun gjort til fastlege. Har fått brev ala «velkommen til dialog» hvor det er informasjon om når jeg melder i fra. Er det den jeg skal svare på for å melde mens?
Riktig, det er på «velkommen til dialog» du skal svare og melde mens

Til dere som nylig har tatt HCG blodprøven på riksen; det står i skrivet at man får svar på prøven samme dag om den tas på riksen. Stemmer dette? Føler kapasiteten deres alltid er så sprengt :wacky:

Til dere som nylig har tatt HCG blodprøven på riksen; det står i skrivet at man får svar på prøven samme dag om den tas på riksen. Stemmer dette? Føler kapasiteten deres alltid er så sprengt :wacky:
Hei

Jeg tok blodprøve der to ganger, senest i august og fikk brev fra sykepleier i Helsenorge appen samme dag begge gangene selv om i august kom jeg inn litt etter kl 9 eller 08:30 eller hva det skulle være for å få svar samme dag

Hei

Jeg tok blodprøve der to ganger, senest i august og fikk brev fra sykepleier i Helsenorge appen samme dag begge gangene selv om i august kom jeg inn litt etter kl 9 eller 08:30 eller hva det skulle være for å få svar samme dag
Når på dagen fikk du svaret, husker du? Jeg tok blodprøve nå på morgenen, håper på svar i dag.

Hei

Så bra du fikk svar, da er det håp. Dette er tredje forsøket og har aldri fått melding på Helsenorge vedrørende resultat

Er det bare jeg som hater hvor vanskelig det er å få kontakt med helsepersonellet her? Jeg måtte stå i telefonkø i 1,5 time forrige mandag for å minne legen på å gi oss svar på sædprøven, og vi har enda ikke fått det, og i dag hadde de plutselig endret telefontid?

Begynner å miste troen på at jeg faktisk får svaret i dag, nå er klokken straks 17 og jeg har ikke hørt noe. Tok prøven på riksen i 8-tiden i dag morges, så godt innenfor fristen som var 9:30. Men de sender vel ikke ut brev eller dialogmeldinger på kveldstid? Noen som vet?

Fortsatt ikke fått blodprøvesvaret fra prøven jeg tok i går morges, så ser ut som de ikke får til dette med "samme dag" hele tiden, nei.

Fortsatt ikke fått blodprøvesvaret fra prøven jeg tok i går morges, så ser ut som de ikke får til dette med "samme dag" hele tiden, nei.
Så kjedelig! Sikkert lurt å mase på melding.

For min del var det negative svar begge gangene og jeg visste det allerede, så det var egentlig ikke så spennende å få svar samme dag. Typisk at det er DA de kommer kort.

Jeg fikk svar samme dag, for første gang. Jeg er gravid, men fikk ikke vite HCG. Så da blir det å vente et par uker på svar ang HCG-nivå på dialogmelding :hungover:

Jeg fikk svar samme dag, for første gang. Jeg er gravid, men fikk ikke vite HCG. Så da blir det å vente et par uker på svar ang HCG-nivå på dialogmelding :hungover:
Gratulerer så mye!!! :shy: :Heartred

Jeg skal ha lang protokoll og fått beskjed om at egguttak er i uke 6, også skal jeg melde ifra om mens i desember. Forventet mensen er ca 3. des., blir da denne eggløsningen siste forsøk? Eller kan jeg prøve enda en gang naturlig etter mensen 3. des?

Back
Topp