Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Hei.
Vi fikk avslag pga manglende politiattest, dette skal bli sendt inn på mandag. Ser det står at man kan få samtale etter ca 2 uker (sikkert litt mer nå pga jul), men hvor lenge etter samtalen, kom dere igang med behandling? :)
Jeg har null peiling på noe av det her.
Var på samtale i Juni og kom igang med behandlingen i November. Mulig ventetiden har bedra seg nå da det var en del etterslep pga korona, men greit å forberede seg på en god del venting :facepalm:

Hei.
Noen her som har gått fra privat til offentlig?

Jeg er «ferdig» utredet hos Hausken, men skal inn til samtale på Riksen rett over nyttår.

Skal man da igjennom samme undersøkelser på Riksen igjen, da vi har tatt alle prøver og sånn privat?
Var Hausken som sendte henvisning til Riksen.
Og hvor lang tid kan man forvente at det tar før vi får startet opp? Ser det står 15(?) uker på siden dems.

Jeg hadde forsamtale i dag. Så koselig lege vi hadde :smiley-angelic003 hun tok seg lang tid og ville forklare alt selv om jeg sa at jeg har lest mye om ivf og kan mye om det.
Fikk beskjed om å ringe i februar når jeg får mensen og at oppstarten blir mest sannsynlig i mai. Det er mange på venteliste pga korona osv.
Det blir lang protokoll på meg, hadde veldig lav AMH (på 3!) selv om eggstokkene viste flere poser på ultralyden. Så hun var ikke redd for å overstimulere meg, med andre ord. Skal gå på Gonal F 300 sa hun. Veldig glad for at jeg har en plan nå selv om det blir litt venting :happy:
Flere som er i gang?

Jeg hadde forsamtale i dag. Så koselig lege vi hadde :smiley-angelic003 hun tok seg lang tid og ville forklare alt selv om jeg sa at jeg har lest mye om ivf og kan mye om det.
Fikk beskjed om å ringe i februar når jeg får mensen og at oppstarten blir mest sannsynlig i mai. Det er mange på venteliste pga korona osv.
Det blir lang protokoll på meg, hadde veldig lav AMH (på 3!) selv om eggstokkene viste flere poser på ultralyden. Så hun var ikke redd for å overstimulere meg, med andre ord. Skal gå på Gonal F 300 sa hun. Veldig glad for at jeg har en plan nå selv om det blir litt venting :happy:
Flere som er i gang?

Jeg er ca likt i løypa som deg:) Skal ringe inn mens i februar og oppstart april/mai. Skal ha kort protokoll med Puregon 125. Legen var litt redd for overstimulering her. Skal på Ullevål denne uken for å skylle egglederne. Veldig spent på det. Og fint at det skjer noe i ventetiden.

Jeg er ca likt i løypa som deg:) Skal ringe inn mens i februar og oppstart april/mai. Skal ha kort protokoll med Puregon 125. Legen var litt redd for overstimulering her. Skal på Ullevål denne uken for å skylle egglederne. Veldig spent på det. Og fint at det skjer noe i ventetiden.

Så spennende. Masse lykke til :happy7:happy7

Hei dere og god jul:)

Er det noen som vet om man skal ringe inn et sted om man går gjennom en spontanabort? Er jo ekstra vanskelig å komme gjennom nå i julen, når de har stengt noen dager.

Håper dere andre har en bedre jul så langt enn meg:happy:

Hei dere og god jul:)

Er det noen som vet om man skal ringe inn et sted om man går gjennom en spontanabort? Er jo ekstra vanskelig å komme gjennom nå i julen, når de har stengt noen dager.

Håper dere andre har en bedre jul så langt enn meg:happy:

så leit å høre! Tror du bare ringer inn til sykepleiertlf når den er åpen :)

så leit å høre! Tror du bare ringer inn til sykepleiertlf når den er åpen :)

Ja, jeg fant ut jeg bare måtte vente til mandag. Blødningen stoppet heldigvis i mellomtiden. Ringte de i går og fikk ta ny blodprøve i dag.
Den viste heldigvis fortsatt stigende hcg:smiley-angelic001:happy::Heartred for en nervepirrende prosess dette er:nailbiting:

Ja, jeg fant ut jeg bare måtte vente til mandag. Blødningen stoppet heldigvis i mellomtiden. Ringte de i går og fikk ta ny blodprøve i dag.
Den viste heldigvis fortsatt stigende hcg:smiley-angelic001:happy::Heartred for en nervepirrende prosess dette er:nailbiting:

å herlighet! Ja, det er det! Krysser fingre og bein for at det går bra <3

Da har vi vært på Ullevål for samtale:) Ble møtt av en utrolig hyggelig lege.
Vi pratet litt om tidligere forsøk hos Hausken, og tidligere undersøkelser.
Tok en kjapp innvendig ultralyd og alt så bra ut. Hun så at jeg hadde hatt eggløsning og at egget hadde sluppet. Det var veldig fine nyheter å få, med tanke på all aksjeleggingen vi har lagt denne syklusen:)

Deretter sa hun at jeg skal ringe inn mens i mars, og deretter få vite hva jeg skal gå på.

Hun spurte en del om menstruasjon, noe Hausken ikke gjorde. Jeg har veldig smertefulle menstruasjoner, så hun ønsket at jeg skulle gå igjennom en laparoskopi for å se om man finner endometriosevev. Hun var omtrent sikker på at jeg har endometriose. Det har ingen pratet om før!! Siden å fjerne endometriosevev kan gjøre det enklere å bli gravid, ønsker jeg å gjennomføre denne operasjonen. Vi tenkte å sette inn fryseembryoet hos Hausken i februar. Men om endometriose er grunnen for at vi ikke er blitt gravide, så vil vi vente med å sette det inn. Større sjans å bli gravid etter man har fjernet vev. Så da er det bare å vente på innkallelse, og få sendt inn politiattestene:)

Hun ønsket i tillegg at jeg skal ha lang protokoll denne gangen. Mye pga at om jeg har endometriose, så virker lang protokoll slik at endometriosen blir mildere/svakere fordi man da nullstiller kroppen før sprøytestart.

Alt i alt er jeg superfornøyd, og føler meg veldig sett og tatt på alvor. Vi skal bare fortsette å prøve på egenhånd frem til laparoskopi. Leste at det var ca.6uker ventetid på det. Det skulle gå ganske fort, sa hun. Så da er det bare å innstllle seg på først og fremst laparoskopi, eventuelt innsett hos Hausken og oppstart på lang protokoll med spray.

Jeg grugleder meg, men må igjen skryte av Ullevål/Rikshospitalet. Veldig bra førsteinntrykk ihvertfall. Men det føles kanskje greiere for oss som har vært igjennom dette før, ikke vet jeg.

Noen her inne som har utført laparoskopi før IVF?

Hei på dere.
Er det forskjell på behandlingen på Ullevål og Rikshospitalet? Noen grunn til at det er lengere ventetid på rikshospitalet? Og vet dere om ventetiden på helsenorge er til førstegangs samtale, eller om det er selve oppstart av prøverørsbehandling.

Last edited:
Hei på dere.
Er det forskjell på behandlingen på Ullevål og Rikshospitalet? Noen grunn til at det er lengere ventetid på rikshospitalet? Og vet dere om ventetiden på helsenorge er til førstegangs samtale, eller om det er selve oppstart av prøverørsbehandling.
Samtalene foregår på Ullevål, mens selve behandlingen foregår på Rikshospitalet. Hvertfall sånn jeg forstod det:)

Back
Topp