Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Hei! Helt ny her :greet025 Etter å ha lest gjennom de siste 10 sidene er jeg lykkelig over å møte flere i samme livssituasjon.

Jeg og samboer har prøvd å få barn det siste 1,5 året. Jeg har PCO, i tillegg en komplisert blindtarm operasjon bak meg. Som dessverre har etterlatt seg masse sammenvoksninger i buken, samt endometriose. Har 7 runder med trippel dose hormonbehandling bak meg og en laparoskopi operasjon. Har blitt henvist videre til Ullevål etter lap. som ble utført her hvor jeg bor. I innkallingsbrevet fra Ullevål står det kun "Du har fått time til utredning", pluss standard info om corona osv. Super spent på hva denne timen innebærer og hva som skjer videre nå! Har time neste fredag.

Hei på dere erfarne ivf’re:)

Etter samtalen på Ullevål så leste jeg gjennom referatet som legen skrev.

Det jeg lurer på er: «agonistforsøk med dose 150» betyr det dosen med Gonal f eller sprayen?

Vedlegg

• 0788C8E2-ECB9-4097-A274-65BC5AB3FA31.jpeg
    0788C8E2-ECB9-4097-A274-65BC5AB3FA31.jpeg
    11,3 KB · Visninger: 110
Hei på dere erfarne ivf’re:)

Etter samtalen på Ullevål så leste jeg gjennom referatet som legen skrev.

Det jeg lurer på er: «agonistforsøk med dose 150» betyr det dosen med Gonal f eller sprayen?

Agonist betyr lang protokoll (spray), så startdosen din er vel 150 vil jeg tro.

God kveld damer :happy:
Jeg snakka med Riksen igår, og får oppstart på nesespray i slutten av mars ca og uttak i april:D jeg glemte å spørre om hvordan det er med koronavaksine og stimulering:banghead: jeg jobber i helsevesnet og hadde håpa jeg får vaksine før vi setter igang.
Noen som har snakka med Riksen om dette? Kjenner jeg er litt skeptisk til å ta det midt under stimulering.. har ikke lest så mye om det så er usikker på om det har noe påvirkning, men greit å være på sikre siden!

God kveld damer :happy:
Jeg snakka med Riksen igår, og får oppstart på nesespray i slutten av mars ca og uttak i april:D jeg glemte å spørre om hvordan det er med koronavaksine og stimulering:banghead: jeg jobber i helsevesnet og hadde håpa jeg får vaksine før vi setter igang.
Noen som har snakka med Riksen om dette? Kjenner jeg er litt skeptisk til å ta det midt under stimulering.. har ikke lest så mye om det så er usikker på om det har noe påvirkning, men greit å være på sikre siden!

https://www.dagensmedisin.no/artikl...r-a-utsette-graviditet-til-etter-vaksinering/

Igår fikk jeg gjort hysteroskopien og de fant polypp-lignende vev som ble fjernet. Ellers så alt fint ut. Skal ringe Riksen idag og håper på oppstart om få uker som forespeilet :) Jeg har ikke hatt narkose tidligere, eller vært innlagt på sykehus, så det var en ganska ny og litt skummel opplevelse. Men ble veldig godt ivaretatt på Voss.

Jeg snakket med Riksen i går. Uttak blir i uke 19, men står på venteliste i uke 15 er nr.2 i køen :love017 Hvor store sjanser er at noen avbestiller? Neon som har vært på venteliste og fått plassen tidliger?
Er så spent, men kan ikke håpe for mye.
Uke 15 hadde passet suverent pga eksamen i mai :happy:

Jeg snakket med Riksen i går. Uttak blir i uke 19, men står på venteliste i uke 15 er nr.2 i køen :love017 Hvor store sjanser er at noen avbestiller? Neon som har vært på venteliste og fått plassen tidliger?

Hei, så herlig å ha en dato å forholde seg til! Håper du får plass på venteliste. Venter på mens selv og spent på når jeg får uttak. Hadde håpet på April som forespeilet i desember, men da ser det kanskje dårlig ut :rolleyes: Var det ikke mulig å sette seg på venteliste før uke 15?

Hei, så herlig å ha en dato å forholde seg til! Håper du får plass på venteliste. Venter på mens selv og spent på når jeg får uttak. Hadde håpet på April som forespeilet i desember, men da ser det kanskje dårlig ut :rolleyes: Var det ikke mulig å sette seg på venteliste før uke 15?

Ja, helt herlig. På forsamtalen som vi hadde i desember sa legen at det bli nok i april/mai, så hun tippet bra. Sykepleier har sagt at det er ganske fult. Så hun nevnte ikke noe om det er mulig før uke 15. Men jeg har ganske korte sykluser (ca 24 dager) kanskje du får en annen beskjed. Jeg må ringe inn mensen i mars igjen, da får jeg mer info hvis jeg må ha uttak i uke 19.
Krysser fingra for at du får plass så fort som mulig :Heartred

så spennede! Jeg fikk starte før sist gang, skulle egentlig starte i januar/februar, men så ringte de i november og jeg starta i desember. Så det er absolutt mulig! :)
Jeg skal ha uttak i uke 16, jeg skal ringe til uka å høre hvordan ståa er da, vi får bare holde hverandre oppdaterte her siden vi er flere som ligger ganske likt :D blir en spennede vår!

Ja, helt herlig. På forsamtalen som vi hadde i desember sa legen at det bli nok i april/mai, så hun tippet bra. Sykepleier har sagt at det er ganske fult. Så hun nevnte ikke noe om det er mulig før uke 15. Men jeg har ganske korte sykluser (ca 24 dager) kanskje du får en annen beskjed. Jeg må ringe inn mensen i mars igjen, da får jeg mer info hvis jeg må ha uttak i uke 19.
Krysser fingra for at du får plass så fort som mulig :Heartred

Jaa, man kan vel være heldig å få før, men da bør jeg vel satse på uke 20 som det ser ut nå. Føles liiitt lenge til, men går forhåpentligvis fort. Blir spennende :smiley-angelic001

Noen som vet om ventetiden for nytt forsøk etter negativt forsøk er like lang som for de som er nye pasienter? Er man på noen måte "prioritert" når man allerede er i systemet? Ser det er ganske lang ventetid, så prøver å forberede meg på det verste :arghh:

Jaa, man kan vel være heldig å få før, men da bør jeg vel satse på uke 20 som det ser ut nå. Føles liiitt lenge til, men går forhåpentligvis fort. Blir spennende :smiley-angelic001

Jeg hadde forsamtale i starten av januar. Oppstart blir i juni sa de. Så kjipt å måtte vente et halvt år for å komme i gang :dead:

Noen som vet om ventetiden for nytt forsøk etter negativt forsøk er like lang som for de som er nye pasienter? Er man på noen måte "prioritert" når man allerede er i systemet? Ser det er ganske lang ventetid, så prøver å forberede meg på det verste :arghh:

Det kommer ann på om det er fersk forsøk eller fryseforsøk. Fryseforsøk er lite/ingen ventetid, men ferskforsøk er det ventetid på uansett.

Jaa, altfor lenge :wtf: Jeg hadde egentlig slått fra meg tanken om å gjøre det privat, men begynner å friste litt igjen.

Samma her! :whacky011 Har vært inne på flere nettsider og sjekket pris....men det er så dyrt!
Hvis det blir store forsinkelser på grunn av pandemien, så tror jeg ikke at jeg har tålmodighet til å vente noe mer enn 6 måneder.

Jeg hadde forsamtale i starten av januar. Oppstart blir i juni sa de. Så kjipt å måtte vente et halvt år for å komme i gang :dead:
Jeg hadde også forsamtale 4.januar. Legen sa ikke nøyaktig når det blir oppstart, men skulle ringe inn mens i mars. Når fikk du beskjed om å ringe inn mens?

Back
Topp