Jeg hadde også forsamtale 4.januar. Legen sa ikke nøyaktig når det blir oppstart, men skulle ringe inn mens i mars. Når fikk du beskjed om å ringe inn mens?
Mars jeg også
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg hadde også forsamtale 4.januar. Legen sa ikke nøyaktig når det blir oppstart, men skulle ringe inn mens i mars. Når fikk du beskjed om å ringe inn mens?
Da ligger vi likt i løypa da sinnsykt lenge å vente kjenner jeg. Men skal før den tid sette inn et egg vi har på frys hos Hausken. Så krysser fingrene for at den sitter daMars jeg også
Det kommer ann på om det er fersk forsøk eller fryseforsøk. Fryseforsøk er lite/ingen ventetid, men ferskforsøk er det ventetid på uansett.
Samma her! Har vært inne på flere nettsider og sjekket pris....men det er så dyrt!
Hvis det blir store forsinkelser på grunn av pandemien, så tror jeg ikke at jeg har tålmodighet til å vente noe mer enn 6 måneder.
Vi har akkurat hatt første søskenforsøk med embryo på frys fra uttak i 2018. Fastlegen måtte sende en enkel henvisning (trenger i grunn bare personinfo og at det er snakk om søskenforsøk med embryoer på frys, men ikke fylle ut alle verdiene fra utredning) og jeg måtte ta nye blodprøver på et par ting (tror hepatitt o.l.). Trengte ikke politiattest. Tok 4 uker fra henvisning ble sendt i oktober til vi hadde samtale med legen. Skulle deretter ringe inn første mens og fikk starte på medisiner ved mensen etter det. Så 3 mnd.fra henvisning ble sendt til jeg hadde første innsett.Vet du hvordan ventetiden er for fryseforsøk når det har gått litt tid siden sist? Ble gravid på første forsøk høsten 2018 og har embryo på frys fra da, og driver nå og tenker litt på søskenforsøk. Må vi da ha ny henvisning etc eller er det bare å ringe inn mens og starte opp igjen relativt kjapt? Vet jo også at det har kommet krav om politiattest i mellomtiden, vet ikke om det er annet nytt også.
Vet du hvordan ventetiden er for fryseforsøk når det har gått litt tid siden sist? Ble gravid på første forsøk høsten 2018 og har embryo på frys fra da, og driver nå og tenker litt på søskenforsøk. Må vi da ha ny henvisning etc eller er det bare å ringe inn mens og starte opp igjen relativt kjapt? Vet jo også at det har kommet krav om politiattest i mellomtiden, vet ikke om det er annet nytt også.
Hadde et negativt forsøk i januar, og har 1 igjen på frys. Februar var fult, så måtte vente en måned, men kunne fått time i mars. Har selv valgt å utsette et par mnd av ulike grunner, men det er altså litt ventetid også for fryseforsøk om dagen. Ny ferskforsøk tror jeg det er en del ventetid uansett, men tror ikke du begynner helt bakerst i køen igjen.Noen som vet om ventetiden for nytt forsøk etter negativt forsøk er like lang som for de som er nye pasienter? Er man på noen måte "prioritert" når man allerede er i systemet? Ser det er ganske lang ventetid, så prøver å forberede meg på det verste
Da ligger vi likt i løypa da sinnsykt lenge å vente kjenner jeg. Men skal før den tid sette inn et egg vi har på frys hos Hausken. Så krysser fingrene for at den sitter da
Jeg vet, tror ikke jeg har tålmodighet til noe mer enn 6mnd selv. Brukte rundt 100 000 på første barn. Og selvfølgelig verdt det, men mye å spare på å vente noen måneder
Ja, godt poeng Satser på at det går etter planen. Jeg er bare glad for at de fortsetter å behandle pasienter, til tross for alt som skjer akkurat nå.
Hei! Ullevål her, hadde sprayoppstart på torsdag, og skal inn på kontroll mtp sprøyteoppstart i uke 8. Krysser alt jeg har for at dette går. Har en gutt på 11 som kom på naturlig vis, har nå prøvd og håpet i over 2 år på en søster eller bror. Gruer meg sånn til sprøyter pga migrene jeg er redd skal øke, samt uttak da man hører mye om det.
Men hva gjør man ikke for drømmen
Lykke til Så spennende at du er i gang. Håper migrenen ikke blir altfor ille på sprøytene.
Noen som vet om ventetiden for nytt forsøk etter negativt forsøk er like lang som for de som er nye pasienter? Er man på noen måte "prioritert" når man allerede er i systemet? Ser det er ganske lang ventetid, så prøver å forberede meg på det verste
Godt å høre. Er også litt forberedt på et forsøk privat i mellomtiden, men da kanskje det ikke er noe vits. Får høre etterhvert. Har blodprøve (etter fryseforsøk) på Onsdag, men har av en eller annen grunn bare bestemt meg for at det sikkert er negativt svar sikkert hodet mitt som prøver å beskytte meg selv, hahaHei
Jeg hadde negativ fryseforsøk nå i desember. Fersk uttaket var i september. Jeg skal starte på sprøyter idag, er satt opptil uttak i uke 8. Jeg ble positivt overrasket fordi jeg hadde lest her på tråden at det var litt ventetid. Jeg var forberedt på å ta et venteforsøk privat.
Det virker som de prioriterer de som allerede er i gang
Vanskelig å holde motet oppe nå Skulle opprinnelig hatt ivf i desember etter 5 inseminasjoner som ikke tok, men så måtte vi avbryte for å ta hysteroskopi. Tidligere hørtes ut som at det kunne være mulig å starte opp i neste syklus efter det, men idag fikk jeg beskjed at jeg må vente en syklus. Fair enough, men da blir det midt i påske når Riksen har stengt. Så må vente til uke 17 Så lei denne ventingen... Og ganske irritert fordi jeg har lest flere vitenskapelige artikler som ikke fant noen grunn til å vente en syklus etter fjerning av polypper. Men får vel stole på legene. Måtte bare klage litt her inne...
Vanskelig å holde motet oppe nå Skulle opprinnelig hatt ivf i desember etter 5 inseminasjoner som ikke tok, men så måtte vi avbryte for å ta hysteroskopi. Tidligere hørtes ut som at det kunne være mulig å starte opp i neste syklus efter det, men idag fikk jeg beskjed at jeg må vente en syklus. Fair enough, men da blir det midt i påske når Riksen har stengt. Så må vente til uke 17 Så lei denne ventingen... Og ganske irritert fordi jeg har lest flere vitenskapelige artikler som ikke fant noen grunn til å vente en syklus etter fjerning av polypper. Men får vel stole på legene. Måtte bare klage litt her inne...