Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Er jo også riksen-jente så tilhører vel her :) Nå er jeg jo blitt gravid, og jeg er så fornøyd med riksen! Nå responderte jeg veldig godt på medisinene og fikk et flott resultat så kan nok være mye av grunnen til at jeg er fornøyd.. De er nok ikke de mest omsorgsfulle legene jeg har vært borte i, men for meg plagde det meg ikke. Sykepleierne var alltid hyggelig i telefonen, spesielt med negative forsøk..

Jeg fikk beskjed om at hvis jeg skulle inn på forsøk nr 2 så ville jeg fått kort protokoll da jeg har høy amh og ble meget overstimulert med nesespray. Jeg tror kanskje jeg ville blitt det uansett... Amh min var på 43.

Så Lykke til jenter :)
 
Overstimulering er det siste jeg vil bli. Så håper virkelig å unngå det. Stor sjanse med PCOS iallefall. Men nå har jeg eggstokker fri for både cyster og gamle egg. Så de er nesten friskmeldt

Han jeg var søkt inn med sist måtte ha tesa. Men det var pga en lidelse der sæden havna i blæra og ikke kom ut. Men havna i blæra.
 
Amh hos meg har falt fra 52 i 2013 til 26 nå.
Men ikke så satt inn i hva det betyr :angelic:
 
Er jo også riksen-jente så tilhører vel her :) Nå er jeg jo blitt gravid, og jeg er så fornøyd med riksen! Nå responderte jeg veldig godt på medisinene og fikk et flott resultat så kan nok være mye av grunnen til at jeg er fornøyd.. De er nok ikke de mest omsorgsfulle legene jeg har vært borte i, men for meg plagde det meg ikke. Sykepleierne var alltid hyggelig i telefonen, spesielt med negative forsøk..

Jeg fikk beskjed om at hvis jeg skulle inn på forsøk nr 2 så ville jeg fått kort protokoll da jeg har høy amh og ble meget overstimulert med nesespray. Jeg tror kanskje jeg ville blitt det uansett... Amh min var på 43.

Så Lykke til jenter :)

Så godt å høre at du er fornøyd og ble gravid! Var det første forsøk? Enn så lenge bare positive opplevelser for min del også, både fra legene og sykepleierne på Ullevål og RH (gjorde TESA på Ullevål). Aner faktisk ikke hva min Amh er, får spørre neste gang...trodde ikke nesesprayen hadde utfall på overstimulering men da har den vel det da. Håper jeg slipper unna det siden det blir UL på dag 7. Gratulerer med gullet i magen! :happy:
 
Amh hos meg har falt fra 52 i 2013 til 26 nå.
Men ikke så satt inn i hva det betyr :angelic:

Det har noe med hvor mange egg man har igjen å gjøre... Da vi var på fertilitetsklinikken sa de at de bryr seg ikke om amh da deres erfaring er at det ikke har så mye å si, men OUS krever visst amh for å behandle henvisningen så de ser på det...
 
Aha. Har egentlig visst det. Men vet ikke om ett så stort fall på fem år er vanlig, uvanlig. Bra eller ikke bra.

Mange med PCOS har jo mange mange egg.
Så kanskje det har en sammenheng med at det har blitt så mye bedre inni der.
Hmm. Ikke godt å si egentlig...
 
Så godt å høre at du er fornøyd og ble gravid! Var det første forsøk? Enn så lenge bare positive opplevelser for min del også, både fra legene og sykepleierne på Ullevål og RH (gjorde TESA på Ullevål). Aner faktisk ikke hva min Amh er, får spørre neste gang...trodde ikke nesesprayen hadde utfall på overstimulering men da har den vel det da. Håper jeg slipper unna det siden det blir UL på dag 7. Gratulerer med gullet i magen! :happy:

Første forsøk, men tredje innsett. Har enda 17 embryo i fryseren som jeg kan benytte senere :)

AMH sier vel bare litt om eggreservene, men de sier at de med PCOS kan ha veldig høy AMH som heller ikke er bra.

Tror ikke nesesprayen i seg selv gjør en overstimulert, men flere som tar lang protokoll blir overstimulert enn kort. Vet ikke om de vet årsaken.

Jeg fikk jo ingen innsett da jeg ble overstimulert på ferskforsøket, og det gikk fint for meg. Selv om man blir veldig lei av all den ventinga!!!!
 
Første forsøk, men tredje innsett. Har enda 17 embryo i fryseren som jeg kan benytte senere :)

AMH sier vel bare litt om eggreservene, men de sier at de med PCOS kan ha veldig høy AMH som heller ikke er bra.

Tror ikke nesesprayen i seg selv gjør en overstimulert, men flere som tar lang protokoll blir overstimulert enn kort. Vet ikke om de vet årsaken.

Jeg fikk jo ingen innsett da jeg ble overstimulert på ferskforsøket, og det gikk fint for meg. Selv om man blir veldig lei av all den ventinga!!!!

Ja det er akkurat det med den ventinga da :dead: Men så lenge det resulterer i graviditet til slutt er jo det det viktigste :happy: 17 embryo på frys ja, da har du jo litt å gå på før du trenger å gå gjennom evt nytt uttak hvis du vil ha en runde til xsmile9
 
Jeg har venta i 11 år så prøver å si til meg selv at litt til går bra. .. :banghead:

Lei av venting nå...
 
Jeg har venta i 11 år så prøver å si til meg selv at litt til går bra. .. :banghead:

Lei av venting nå...

skjønner jeg veldig godt! Litt annen situasjon for meg, har visst siden jeg ble sammen med min nåværende mann for 7 år siden at det måtte bli IVF når vi en gang skulle ha barn, og det har i grunnen ikke vært aktuelt å sette i gang med det før nå.., men det er klart jeg har kjent litt på den biologiske klokka de siste par årene og tenkt at tiden raser fra meg litt, særlig med tanke på at det kan bli mange forsøk før det sitter.. men ifølge alle disse fertilitetslegene så er man visst fortsatt ung som 36 så beroliger meg med det :p Lillesøster på 34 fikk en datter før jul så da begynte det for alvor å rasle i eggstokkene her :rolleyes:

Nå er første sprøyta satt, gikk veldig greit. 5 til før kontroll. *spent*
 
Vært sammen i 3 år og en måned vi, så ikke så veldig lenge egentlig :)
Og prøvd i tre år i desember. Så begynte tidlig.

Gleder meg til å komme i gang jeg :)
 
Håper alle får en fin fredag [emoji4]
 
Takk :cat:
Jeg er med samboeren på jobb i Trondheim i dag. Eller. Vi er på vei.
Og jeg skal gå og se meg litt rundt. Også tilbake til hytta igjen
 
Kos deg masse i Trondheim [emoji4]
 
Jeg hører også til på Riksen :) Var veldig fornøyd forrige gang, og lillegutt satt på første forsøk. Ble dessverre ikke noe av fryseforsøkene jeg hadde i fjor, så er nå igang med stimulering igjen. Dag 18 på Synarela. Var på kontroll i går, men slimhinnene var fortsatt ikke tynne nok og jeg må spraye noen dager til... Ny kontroll på mandag. Håper på å kunne begynne med sprøyter på tirsdag ;)
 
Jeg hører også til på Riksen :) Var veldig fornøyd forrige gang, og lillegutt satt på første forsøk. Ble dessverre ikke noe av fryseforsøkene jeg hadde i fjor, så er nå igang med stimulering igjen. Dag 18 på Synarela. Var på kontroll i går, men slimhinnene var fortsatt ikke tynne nok og jeg må spraye noen dager til... Ny kontroll på mandag. Håper på å kunne begynne med sprøyter på tirsdag ;)

Så bra du kom inn her også :happy: Krysser fingrene for deg på mandag!:signs003
 
Så bra du kom inn her også :happy: Krysser fingrene for deg på mandag!:signs003
Takk :D Satser på at mandage går bedre. Irriterende at jeg må stimulere så lenge denne gangen. Sist hadde jeg bare 15 dager på spray før oppstart på sprøyter.
 
Jeg fikk beskjed på Riksen om at jeg ikke skulle bruke Synarela pga PCOS og stor sjanse for overstimulering [emoji848]

Jeg fikk nemlig beskjed om å starte med Synarela ved innmelding av siste mens,samt oppstartsdato. To dager før oppstart så ringer Riksen meg og forteller at jeg har fått beskjed om feil behandling. Fikk da time for sprøyteopplæring bare noen dager etter.
Ved den timen fortalte legen jeg var hos at pasienter med PCOS blir overstimulert med Synarela.

Er PCOS deres eneste grunn til at dere får assistert befruktning,eller er det også andre årsaker?

Litt interessant at du også har fått telefon om endring i behandling, jeg gjorde også det nå to dager før innsett. Kan nesten virke som om de har en gjennomgang på rutiner og en dobbeltsjekk på pasienter og informasjon de har sendt ut, noe som er bra! Kan godt være at kort vs lang protokoll på PCOS pasienter er noe de har fått ny prosedyre for da de tidligere virker som om de har satt alle default på lang (med synarella). Har det nå kommet ut forskning som viser at dere med den diagnosen bør få kort protokoll pga fare for overstimulering er de nok raske med å endre rutinene sine:)
 
Takk :D Satser på at mandage går bedre. Irriterende at jeg må stimulere så lenge denne gangen. Sist hadde jeg bare 15 dager på spray før oppstart på sprøyter.
Skjønner det men er jo samtidig bra de er nøye på det... Så det er helt optimalt for lille spire ;)
 
Back
Topp