Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

10 dpo i dag, var grisekvalm på kvelden i går men sikkert bare Lutinusen/kroppen som spiller meg et puss. Eneste dagen jeg hadde skikkelig murring i magen var 4dpo som jo er for tidlig mtp at embryoet fester seg... Har en sterk følelse av at dette ikke gikk veien nå heller, er derfor ekstra kjedelig å kjenne på alle disse liksom-symptomene[emoji85][emoji85]
Er jo ikke alltid man kjenner så mye, merket ingenting før uke 11 da jeg var gravid en gang for mange år siden... Tror grisekvalmen igår er et godt tegn jeg [emoji6] Snart TD!

10 dpo i dag, var grisekvalm på kvelden i går men sikkert bare Lutinusen/kroppen som spiller meg et puss. Eneste dagen jeg hadde skikkelig murring i magen var 4dpo som jo er for tidlig mtp at embryoet fester seg... Har en sterk følelse av at dette ikke gikk veien nå heller, er derfor ekstra kjedelig å kjenne på alle disse liksom-symptomene[emoji85][emoji85]
Ikke IVF, men hos meg har det festet seg 4dpo flere ganger

Nå er jeg lei av telefonventeren dems… Sittet i ti minutter snart :hilarious:
Håpe de har tid nå snart, for jeg får besøk av bestemor, så litt dumt om jeg må ringe etterpå... :rolleyes:
Du kan prøve å sende melding i minjournal, det har jeg gjort hver gang jeg skulle melde mens og fikk svar ganske kjapt! Oppgi fullt personnummer i meldingen så går det kjappere for dem å finne deg.

Du kan prøve å sende melding i minjournal, det har jeg gjort hver gang jeg skulle melde mens og fikk svar ganske kjapt! Oppgi fullt personnummer i meldingen så går det kjappere for dem å finne deg.

Tenker kanskje jeg må gjøre det... Og HÅPE på svar i dag. Begynner spray i morgen 06.00 tenkte jeg, så må ha svar før da...

Jukser litt, og kopierer fra dagboka mi...

Etter en halvtime i telefon, med ventelydene til Riksen, så tok de endelig telefon...
Ei koselig dame tok telefonen. Og sjekka opplysningene mine og sa at han jeg var hos på forsamtale var en av de beste, og at han har kontroll på tinga sine. Så jeg kunne bare senke skuldra.
Var ikke store dosene jeg skulle ha. Og masse oppfølging, så fikk beskjed om å senke skuldra :)

I 2013 ble jeg satt på Supricur ? nesespray, men da hadde jeg 4 ganger daglig. Husker jeg måtte ha den med på praksisjobben på sykehuset og overalt. Det var ganske slitsomt... Nå er det bare morgen og kveld. Tenker jeg tar den 06.00 og 18.00.
For jeg står stort sett opp med samboeren 05.00 og legger meg igjen 06.30 cirka. Så det fungerer best i rutina :angelic:
Herregud, i morgen tidlig, så er jeg i gang! :wideyed:

Fler enn meg som stusser over at de har felles venterom for gravide og de som sliter sammen på Riksen? Irriterer meg alltid litt over det.. Når man har strevd lenge med å prøve å bli gravide, kanskje vært igjennom flere runder med prøverør og temaet barn er sårt, så må man sitte på venterom med alle de med flotte, struttende mager...

Det tenkte jeg på i 2013 også, men hadde glemt det nå :(
Det er ikke særlig godt gjennomtenkt nei. Det burde de ha tenkt på... :confused:

Fler enn meg som stusser over at de har felles venterom for gravide og de som sliter sammen på Riksen? Irriterer meg alltid litt over det.. Når man har strevd lenge med å prøve å bli gravide, kanskje vært igjennom flere runder med prøverør og temaet barn er sårt, så må man sitte på venterom med alle de med flotte, struttende mager...
Jeg tenkte faktisk ikke på det sånn jeg, jeg tenkte at det var folk som hadde lyktes med assistert-behandlingen og blitt gravide så jeg ble litt håpefull og glad av å se magene og babyene... men kanskje jeg endrer synet på det om det blir mange mislykkede forsøk [emoji85]

Hvordan har det gått på kontroll idag?

Red: så innlegget ditt i september gruppa ;)

Last edited:
Da har jeg kommet så langt som at Ovitrelle har blitt satt [emoji2]

Var på kontroll søndag,og da estimerte legen uttak på onsdag [emoji1319]

Da har jeg kommet så langt som at Ovitrelle har blitt satt [emoji2]

Var på kontroll søndag,og da estimerte legen uttak på onsdag [emoji1319]
Så spennende!! Lykke til [emoji1]

Da er jeg i gang med Synerella :smug:

Jeg synes det er helt greit at det er samme venterom...

Synes de gangene jeg har vært der, så er det ganske nitrist stemning, så IVF tar over stemninga der inne.. Tror også det er venterom for noen andre avd? Har sett endel eldre damer der som jeg ikke tror er gravid eller venter på IVF..

Har tilbringt endel timer der inne ja, kunne hatt litt mer spennende lesestoff.

Jeg tenker egentlig at det er greit. Jeg har tenkt mer på det at man plutselig kan møte på noen kjente som man ikke har fortalt at man prøver til. Har faktisk sett to bekjente der (de så ikke/kjente ikke igjen meg), og de leser jo opp fullt navn når man skal inn. Jeg holder kjeft, men tenkte jo, åja, sliter de også med å få barn..

Da er 6. og foreløpig siste sprøyte satt, spent på kontroll imorgen... Kjenner det har skjedd ting der inne i magen men regner med det blir noen dager til med sprøyter. Fikk meg en tur på legevakten igår kveld/natt jeg da med akutt gallesteinsanfall [emoji31] Legen trykket så hardt på magen da hun skulle undersøke meg at jeg ble redd hun skulle sprekke eggposene [emoji33] Bare ropte ut "ikke sprekk de!" mellom gråt og stønn fra smertene [emoji85] Etter 5 sprøyter i skinkene gikk det heldigvis over og jeg kunne rusle hjemover igjen og legge meg. Heldigvis ikke hatt noen flere anfall idag...håper det holder seg unna, det er det siste jeg trenger nå [emoji21]

Under 12 timer til medisin samtale og sprøyte opplæring [emoji4] både gleder og gruer meg kjenner jeg. Glad samboer skal være med [emoji4]

Under 12 timer til medisin samtale og sprøyte opplæring [emoji4] både gleder og gruer meg kjenner jeg. Glad samboer skal være med [emoji4]

Jeg skal ha med mamma på den jeg, men hu skal sitte å vente på venterommet :oops:
Da er kjæresten i Kristiansand, så litt langt unna.

Og nå pakker han for å reise til Bergen. Kjenner jeg gruer meg til to netter alene hjemme...
Det blir ekstra stille når man er ufør og bare går hjemme. Lite sosialt, og nesten bare sitte hjemme og stirre i veggen.
Jammen godt jeg skal male ett rom. Da går i alle fall tida :)

Min samboer vil være med på alt han kan og det skal han få lov til [emoji4] er ikke bare jeg som vil ha barn så da er det helt greit at han er med [emoji4]

Min også :) Meeen, for å få vært hjemme og sette sprøyter på meg, så måtte han bli ferdig med tre jobbreiser. Også avtalte han FØR jeg fikk sprøyteopplæringstimen. Så blir dyrt å avbestille fly og hotell og bestille på nytt og måtte betale selv.
Er mer viktig at han kan sette sprøytene på meg, enn å være med på ene kontrollen tenker jeg :)
Noen må tjene penga i husholdningen også :hilarious:

Back
Topp