Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Ser den [emoji4] greit med penger ja [emoji13] skal sette sprøytene sjøl jeg så det er ikke noe stress med hvor han er, men han er hjemme hver dag så da går det greit å være med og jobben hans er veldig forstålig i forhold til alt virker det som [emoji4]
Bare håpe alt går bra og vi klarer å stå løpet helt til juni nå [emoji4] blir en spennede tid framover [emoji4]

Ser den [emoji4] greit med penger ja [emoji13] skal sette sprøytene sjøl jeg så det er ikke noe stress med hvor han er, men han er hjemme hver dag så da går det greit å være med og jobben hans er veldig forstålig i forhold til alt virker det som [emoji4]
Bare håpe alt går bra og vi klarer å stå løpet helt til juni nå [emoji4] blir en spennede tid framover [emoji4]

Min har kontor i Oslo. Men dessverre ikke bare der de trenger folk som tar elkontroller. For hele Norge trenger dem :yuck:
Så da blir det litt reising på dem. Er femte overnattingsjobben på to år. Men blir tre på fjorten dager nå.

Jeg har skikkelig sprøyteskrekk, så jeg må nok ha hjelp. Så da er det viktig at han er hjemme da :)

Har satt ovittrelle sjøl før, så tror det skal gå bra nå å [emoji4] har en samboee med sprøyteskrekk her [emoji13] har satt blodfortynnende på han en gang før.

Jeg fikk satt Pregnyl hos legen, men de satte den i skinka. Der svei den godt og kjentes noen timer.
Jeg tørr ikke måle blodsukkeret mitt en gang, og jeg er den stikkedamene må be om å puste når de tar blodprøver...
For jeg blir likbleik og holder pusten... :hilarious:

Du får huske at det kommee noe godt ut av sprøytene nå og tenke fine tanker [emoji4]

Du får huske at det kommee noe godt ut av sprøytene nå og tenke fine tanker [emoji4]

Håper jeg får sånn ferdigfylt penn, og ikke sprøyter. Ser så mye lettere ut med de penna.

Ja, den gulrota er fin å se der fremme den. Men skulle ønske sjansene var bedre. Men gir ikke opp :)
Det skal gå! Det håper jeg.

Håper jeg får ferdig fylt å. Vil tro det er lettest [emoji4] får vel vite alt i morra når jeg kommer på riksen [emoji4]

Jeg må smøre meg med tålmodighet jeg, enda lenge igjen til jeg skal dit :)
Men spent på hva du får av sprøyter :)

Det er jeg spent på å. Husker ikke hva det var snakk om når vi var på første samtale.

Håper jeg får sånn ferdigfylt penn, og ikke sprøyter. Ser så mye lettere ut med de penna.

Ovitrelle og Gonal-F er penn og fungerer likt, synes de gikk veldig greit å ta.
Orgalutran (og evt Fyremadel, som har samme virkestoff) er ferdigfylt sprøyte. Litt skumlere nål, men de tar man mot slutten av behandlingen, så da har man øvd seg litt.

Har satt ovittrelle sjøl før, så tror det skal gå bra nå å [emoji4] har en samboee med sprøyteskrekk her [emoji13] har satt blodfortynnende på han en gang før.
Samme her, samboer har ekstrem sprøyteskrekk, han holder på å svime av når de skal ta blodprøver av han og tåler ikke se nåler. Jeg har heldigvis ikke sprøyteskrekk, må sette så mange i jobben som sykepleier at er ganske herdet der... stikkene i magen går veldig fint synes jeg, merker de nesten ikke.

Ovitrelle og Gonal-F er penn og fungerer likt, synes de gikk veldig greit å ta.
Orgalutran (og evt Fyremadel, som har samme virkestoff) er ferdigfylt sprøyte. Litt skumlere nål, men de tar man mot slutten av behandlingen, så da har man øvd seg litt.
Bare jeg ikke for Menopur, for den ser hakket litt mer avansert ut. Og da er det sprøyte og ikke penn :wideyed:
Så jeg krysser alt jeg kan krysse for ferdig fylt penn, som ikke ser så skummel ut.

Men jeg er så innmari skjelven på ene hånda, og litt på andre. Jeg kan feks ikke holde ett glass med drikke med venstre hånda.
Så ferdigfylt hadde vært mye lettere, og tryggere :rolleyes:
Blanding kan vel fort bli rot. Litt derfor det er lurest med "helsesøster" samboer i den tida :angelic:

Og der dro samboeren på jobb til Bergen... :arghh:
To og ett halvt døgn uten venter. Så nå blir jeg sikkert veldig skravlete :angelic:

God morgen damer :) Sprøytestart i dag, men klarer ikke huske når man skal ta Gonal F. Er det mellom 15-21? Prøver å tenke ut hvilket tidspunkt som kommer til å passe best de neste ukene, siden den skal tas samme tid hver dag. I kveld er jeg alene med sønnen, og i helgen får vi besøk av svigers. Og hver uke går jeg på kurs en kveld... :P Må velge et tidspunkt som ikke kræsjer med noe og som lar seg gjøre med besøk eller en 2 åring som henger i armen min.

God morgen damer :) Sprøytestart i dag, men klarer ikke huske når man skal ta Gonal F. Er det mellom 15-21? Prøver å tenke ut hvilket tidspunkt som kommer til å passe best de neste ukene, siden den skal tas samme tid hver dag. I kveld er jeg alene med sønnen, og i helgen får vi besøk av svigers. Og hver uke går jeg på kurs en kveld... [emoji14] Må velge et tidspunkt som ikke kræsjer med noe og som lar seg gjøre med besøk eller en 2 åring som henger i armen min.
Mellom 15-21 ja, og så har du et slingringsmonn på +-2 timer. Jeg har satt den kl 19, legen sa han pleide anbefale det fordi det var lett å huske når dagsrevyen starter hehe, jeg følte det passet for da har jeg rukket å våkne om jeg jobber natt og i god tid før jeg går på jobb igjen. Tar ikke mer enn 1-2 min å få klargjort og satt den så går greit å squeeze inn selv om man holder på med f.eks. middagslaging osv [emoji6]

Mellom 15-21 ja, og så har du et slingringsmonn på +-2 timer. Jeg har satt den kl 19, legen sa han pleide anbefale det fordi det var lett å huske når dagsrevyen starter hehe, jeg følte det passet for da har jeg rukket å våkne om jeg jobber natt og i god tid før jeg går på jobb igjen. Tar ikke mer enn 1-2 min å få klargjort og satt den så går greit å squeeze inn selv om man holder på med f.eks. middagslaging osv [emoji6]
Da husket jeg rett. Sist tok jeg den kl 17.00. Det fungerte veldig greit da, men er litt usikker på det tidspunktet nå. 19.00 er midt i legging av lillemann, så det går ikke. Tror 20.30-21.00 blir lettest denne gangen for å få det til å gå opp..

Da husket jeg rett. Sist tok jeg den kl 17.00. Det fungerte veldig greit da, men er litt usikker på det tidspunktet nå. 19.00 er midt i legging av lillemann, så det går ikke. Tror 20.30-21.00 blir lettest denne gangen for å få det til å gå opp..
Det går nok bra, det viktigste er vel at det blir ca samme tid hver dag og at det blir mellom 15 og 21 mtp at det skal passe inn med åpningstidene for uttaksdagen når man har satt el-sprøyta.

Det går nok bra, det viktigste er vel at det blir ca samme tid hver dag og at det blir mellom 15 og 21 mtp at det skal passe inn med åpningstidene for uttaksdagen når man har satt el-sprøyta.
Regner med at det går bra ja ;) Du skal vel på kontroll i dag du? Er du spent? Må holde oss oppdatert på hvordan det går!

Regner med at det går bra ja ;) Du skal vel på kontroll i dag du? Er du spent? Må holde oss oppdatert på hvordan det går!
Ja skal det, på vei opp for å ta blpdprøver nå og så har jeg kontroll kl 13. Veldig spent!

Blodprøver. Grøss...:oops:
Jeg har time 9.30 den dagen, men står ikke noe om blodprøver i brevet mitt.

Back
Topp