Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Det skjønner jeg. Har prøvd i 2 år og synes det begynner å bli lenge. Men har hatt lyst på barn i 15 år ca så da blir det jo lenge [emoji14]
 
Jeg drømte om egne allerede som 9 åring, så har vært en evigheeeet… Men snart tre år med samboeren nå :)
 
Viktig å finne riktig å få barn med [emoji4]
 
Det er det :) Veldig viktig også :) Og han nå blir en bra far :)
 
Er jammen mange av oss som sliter med fibrotrollet, vi får krysse fingrene for at det blir spirer nå i september på oss og at graviditeten gjør det bedre en stund :rolleyes: #håper
Høres ikke noe godt ut med prolapser i tillegg:bored: Er glad jeg "bare" har fibro, synes det er mer enn nok jeg:oops: Fikk diagnosen i januar i fjor etter 5 års utredning hos alle mulige spesialister, prøvd både fysio, manuell terapi, akupunktur, pt, hypnose... men det var ikke før jeg fikk medisiner at jeg gradvis ble bedre og etterhvert har klart å gå fra 100% sykmeldt til 60% jobb. Begynner i 70% nå så er veldig spent. Men jeg er fast bestemt på at dette skal gå bra nå og at jeg skal klare meg uten medisinene. Er som du sier krissy, man tåler litt ekstra smerter når det er for en så god sak som dette ;)
 
Jeg har litt slitasjegikt i tillegg, cøliaki føre ofte med seg mye rart, og jeg har samla det meste, som de sier rundt meg :wtf:
Men har en kjempesnill og flink samboer, og har familie som nok stiller opp. Så dette går nok bra :smug:

Septembergjengen skal bli til juni/juli 2019 gjengen :angelic:
Flest mulig av oss, hadde vært koselig det :Heartred
 
Absolutt, det hadde vært sååååå kos med mange små sommergull :joyful::Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred
 
Vi får krysse fingrene for at det sitter på alle denna gangen [emoji4] satt å regna litt i forhold til ca termin hvis det går nå og da har jeg termin rundt bursdagen til pappa [emoji4] hadde vært moro for han å bli morfar på bursdagen sin [emoji14]
 
Jaaa, hadde vært helt fantastisk det :Heartred
Jeg propper i sambo både folat, zink og e vitaminer, også tranpiller da. Så nå skal det lages odelsgutt eller odelsjente ja
:wav
 
Vi får krysse fingrene for at det sitter på alle denna gangen [emoji4] satt å regna litt i forhold til ca termin hvis det går nå og da har jeg termin rundt bursdagen til pappa [emoji4] hadde vært moro for han å bli morfar på bursdagen sin [emoji14]
Bestemor mi ble bestemor på dagen sin, og bestemora til samboeren også. Onkelen min er født på far sin 30 årsdag.

Her treffer vi ingen, har ingen som har bursdag i juni/juli skifte.
 
Da er det straks natta her. Samboeren tar hjemmekontor i morgen, for da kommer vi oss fort avgårde til hytta :)
Blir koselig med noen dager der. Det triste er å reise fra unga (les kattene) mine :(
Men de har fantastiske kattepassere.
 
Straks natta her å [emoji4] greit å kunne dra tidlig avgårde når man skal på tur [emoji4] katter er supre barn når man ikke har andre [emoji4]
 
Hytta er fem timer unna, så godt å komme avgårde før 18.00 :) Og fint for han å kunne jobbe litt hjemme også.

Katter er livet <3
De er så fine å ha de :)
 
God morgen jenter :)
Da er det torsdag, og snart helg igjen.
Her skal vi ordne og komme oss avgårde i løpet av dagen.

Nå er det fem dager igjen til jeg begynner på medisiner :wideyed:
Det var ikke lenge sida det var måneder, den tida går den, samtidig som den går treigt... :rolleyes:
 
Begynner på tirsdagen på den :)
Skal bruke den til eggløsningssprøyta skal settes. Så blir ei stund...

Jeg fikk beskjed på Riksen om at jeg ikke skulle bruke Synarela pga PCOS og stor sjanse for overstimulering [emoji848]

Jeg fikk nemlig beskjed om å starte med Synarela ved innmelding av siste mens,samt oppstartsdato. To dager før oppstart så ringer Riksen meg og forteller at jeg har fått beskjed om feil behandling. Fikk da time for sprøyteopplæring bare noen dager etter.
Ved den timen fortalte legen jeg var hos at pasienter med PCOS blir overstimulert med Synarela.

Er PCOS deres eneste grunn til at dere får assistert befruktning,eller er det også andre årsaker?
 
Bare PCOS ja, så rart at jeg skal gå på sprayen når du har fått anna info da :wideyed:
Hadde vært greit å slippe den, for jeg er veldig redd for overstimulering kjenner jeg, hmmm…

Håper jeg ikke blir overstimulert :confused:
 
Bare PCOS ja, så rart at jeg skal gå på sprayen når du har fått anna info da :wideyed:
Hadde vært greit å slippe den, for jeg er veldig redd for overstimulering kjenner jeg, hmmm…

Håper jeg ikke blir overstimulert :confused:

Da er det kanskje gjort en vurdering på at du skal bruke den da [emoji4]

...og vi krysser fingrene for at du ikke blir overstimulert [emoji4]
 
Eller om de bare har lagt meg til i samlebåndsystemet deres, og de ikke har sett det :yuck:
De setter vel alle på nesespray så og si, så da har de sikkert ikke sett det på meg... :rolleyes:
 
Fingerkryssing for det trenger jeg... det er liksom marerittet. Og måtte bryte, eller ikke få satt tilbake egg.
 
Jeg fikk beskjed på Riksen om at jeg ikke skulle bruke Synarela pga PCOS og stor sjanse for overstimulering [emoji848]

Jeg fikk nemlig beskjed om å starte med Synarela ved innmelding av siste mens,samt oppstartsdato. To dager før oppstart så ringer Riksen meg og forteller at jeg har fått beskjed om feil behandling. Fikk da time for sprøyteopplæring bare noen dager etter.
Ved den timen fortalte legen jeg var hos at pasienter med PCOS blir overstimulert med Synarela.

Er PCOS deres eneste grunn til at dere får assistert befruktning,eller er det også andre årsaker?

Ikke PCOS her, jeg er helt "normal" men mannen gjorde vasektomi for mange år siden derfor er TESA eneste mulighet til å få barn med hans sperm. Altså er min diagnose infertilitet pga mannlig faktor.

Sånn jeg har forstått det er det ikke nødvendigvis noen sammenheng med PCOS og synarela ifht overstimulering, synarela skal jo nedregulere dvs hindre kroppens egenproduksjon av kjønnshormoner, og påvirker livmorslimhinnen samt hindrer eggløsning. FSH-sprøytene man tar (menopur/gonal f/puregon etc) er stimulering, dvs de bidrar til at flere enn en follikelpose(eggpose) vokser og utvikler seg slik at man får flere modne egg ved egguthentning. Det er under selve stimuleringen faren for overstimulering oppstår, men man kan bli overstimulert selv om man ikke har PCOS...står under bivirkninger på FSH sprøyten. Når vi fortsetter med nesesprayen samtidig med sprøytene er det for å hindre at man får spontan eggløsning før eggløsningssprøyten. Noen tar orgalutran sammen med FSH-sprøyte istedenfor nesespray, da er det den som hindrer for tidlig eggløsning. Har man ikke nedregulering blir det derfor kun sprøyter, men dersom man har nedregulering i forkant er det også nesespray. Om man har uregelmessig menstruasjon eller fraværende eggløsninger må de vel styre syklusen med både nedregulering og stimulering, men det er tydeligvis ikke bare det som spiller inn for jeg har både regelmessig menstruasjon og eggløsninger og har likevel nedregulert i 2 uker før oppstart...har inntrykk av at det er "standard" ut ifra pakningsvedleggene på medisinene, så styrer jo legen løpet individuelt dersom det er behov for en annen behandling mtp kvinnens syklus og forhold som for eksempel PCOS.

Mulig jeg tar feil assa men det er sånn jeg har forstått det ut fra diverse svar fra legen og det jeg har lest om medisinene og behandlingen i hvert fall. Jeg fikk beskjed om at de gjerne tar kontroll tidlig (etter 5-7 dager) dersom man har mange eggposer og dermed økt risiko for overstimulering, for å følge nøye med på utviklingen og nettopp unngå dette. Gjelder kanskje om man har PCOS også... Får håpe vi alle slipper overstimuleringen i hvert fall :smiley-angelic001
 
Back
Topp