Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Jeg hører til Riksen [emoji1327]‍♀️

Startet med Gonal-F 9.8,Orgalutran siden 14.8. Vært på 4 kontroller alt fordi jeg har PCOS,skal på kontroll igjen på fredag [emoji4] håper det nærmer seg noe,men foliklene vokser sakte og sikkert.

Nettopp økt Gonal-F til 187,5 IE. Startet på 112,5 IE. Legen ville ikke øke til 200 igår,da det er stor sjanse for overstimulering [emoji51]

Nei altså da jeg spurte legen idag hvilken jeg skulle ta sa han at det kunne jeg velge selv, det spilte ingen rolle hvilken av de tre jeg tar sa han ettersom jeg kunne gå på alle tre... Men det kan jo være det er individuelle forskjeller som gjør at noen helst må bruke en spesiell type, ikke vet jeg :confused013 Det er mannlig faktor hos oss, kan jo være noe som innvirker kanskje om det er kvinnelig faktor :confused004 Jeg må jo bare stole på legen og tro på det han sier. Håper det funker ihvertfall!
Er pga mannen her og. Mulig derfor jeg fikk Gonal-F til å begynne med. Menopur er vel for de med dårligere kvalitet etter det jeg har skjønt.

Med eksen var vi i gang med TESA, men samboeren min nå er normal.
Kanskje vi med PCOS får noe eget. Men hadde vært gull å fått noe enkelt, som en ferdigfylt penn.
Krysse fingra for det :angelic: Vil ikke ha Menopur kjenner jeg... Høres så styr ut :rolleyes:

Skjønner at du er litt stressa for det, men uansett hvilken du får kommer det nok til å gå veldig fint. De er jo laget for at man skal klare det selv hjemme uten å ha noen erfaring med sprøyter fra før ;)Sykepleier går nøye igjennom hvordan sprøyten skal tas og trenger du litt ekstra trygging rundt det får du nok det. Jeg følte at hun tok seg god tid og svarte på alle spørsmål jeg hadde. :happy:

Startet med Gonal-F 9.8,Orgalutran siden 14.8. Vært på 4 kontroller alt fordi jeg har PCOS,skal på kontroll igjen på fredag [emoji4] håper det nærmer seg noe,men foliklene vokser sakte og sikkert.

Nettopp økt Gonal-F til 187,5 IE. Startet på 112,5 IE. Legen ville ikke øke til 200 igår,da det er stor sjanse for overstimulering [emoji51]

Så spennende! Da nærmer det seg jo veldig for deg :woot: Håper det ser bra ut på kontrollen på fredag da!

Skjønner at du er litt stressa for det, men uansett hvilken du får kommer det nok til å gå veldig fint. De er jo laget for at man skal klare det selv hjemme uten å ha noen erfaring med sprøyter fra før ;)Sykepleier går nøye igjennom hvordan sprøyten skal tas og trenger du litt ekstra trygging rundt det får du nok det. Jeg følte at hun tok seg god tid og svarte på alle spørsmål jeg hadde. :happy:

Jeg har gitt sambo jobben med sprøytene jeg, hehe. Men han er i Kristiansand når det er opplæring. Så jeg må følge nøye med og gi infoen videre. Det blir spennende. Jeg må vel sette den selv etter hvert, men sprøyteskrekken sitter ganske godt i kjenner jeg...

Velkommen :) Så moro at det kommer flere av oss inn i skravlinga her.

Jeg har også PCOS, og jeg er redd for å bli overstimulert, men det er fort gjort. Så håper jeg unngår det.
Håper du ikke blir det heller.

Det var mange kontroller på kort tid :eek: Kommer til å bo på toget jeg, om jeg må på like mange :angelic:

Velkommen :) Så moro at det kommer flere av oss inn i skravlinga her.

Jeg har også PCOS, og jeg er redd for å bli overstimulert, men det er fort gjort. Så håper jeg unngår det.
Håper du ikke blir det heller.

Det var mange kontroller på kort tid :eek: Kommer til å bo på toget jeg, om jeg må på like mange :angelic:

Nei,foreløpig ser det bra ut. Jeg har mange eggposer til sammen,men østradiol er heldigvis lav enda [emoji4]

Ja,var ikke forberedt på så mange kontroller selv [emoji33] selv bor jeg litt over 2 timer unna Riksen,så da blir det mye venting fra kl 9 til etter lunsj.. Må stå opp kl 5 hver gang [emoji99]
Det er det som er mest utmattende med hele prosessen akkurat nå [emoji51]

Jeg ser at det er tråder for andre sykehus her :)
Så tenkte kanskje at kanskje vi skal ha en også. Har ikke funnet en slik tråd for oss.
Om det allerede er, så kan denne slettes :oops:

Jeg starter på Synerella på tirsdag (om akkurat ei uke) og er fryktelig spent på tiden fremover.
Tida går fryktelig sakte mens man venter :wtf:

Er vi flere Riksen prøvere her, som har mye på hjertet, eller er det bare lille meg :happy: :oops:
Jeg har mye på hjertet, og får helt sikkert, enda mer etter hvert.

Skal du bruke Synarela? Hvor lenge skal du bruke den?

Så spennende :) For jeg skal også starte om ei uke, da er vi helt likt. Skal du ha nesespray eller rett på sprøyter? :D
Skal starte rett med sprøyter. Fikk beskjed om at jeg skal ha kort protokoll. Ikke at jeg vet helt hva det betyr [emoji14]
Blir ikke å starte på medisiner før i september når ny syklus starter. Blir egguttak og innsett i uke 39 har jeg fått beskjed om [emoji4]
Alt har skjedd veldig fort og trodde jeg måtte vente mye lenger enn det jeg måtte [emoji4]
Krysser fingrene for alle sammen og håper det går fort [emoji4]

Nei,foreløpig ser det bra ut. Jeg har mange eggposer til sammen,men østradiol er heldigvis lav enda [emoji4]

Ja,var ikke forberedt på så mange kontroller selv [emoji33] selv bor jeg litt over 2 timer unna Riksen,så da blir det mye venting fra kl 9 til etter lunsj.. Må stå opp kl 5 hver gang [emoji99]
Det er det som er mest utmattende med hele prosessen akkurat nå [emoji51]

To timer unna ja, jeg er heldig, for jeg bor 70 minutter med tog unna og litt med trikk. Men er jo reisevei likevel.
Her ringer klokka 05.00 hver dag, så det hadde ikke vært store forskjellen egentlig, men vant til å sove litt igjen når han har reist :oops:

Må vel snart være ferdig med kontroller og ha gullegga klare nå vel :)

Skal du bruke Synarela? Hvor lenge skal du bruke den?

Begynner på tirsdagen på den :)
Skal bruke den til eggløsningssprøyta skal settes. Så blir ei stund...

Skal starte rett med sprøyter. Fikk beskjed om at jeg skal ha kort protokoll. Ikke at jeg vet helt hva det betyr [emoji14]
Blir ikke å starte på medisiner før i september når ny syklus starter. Blir egguttak og innsett i uke 39 har jeg fått beskjed om [emoji4]
Alt har skjedd veldig fort og trodde jeg måtte vente mye lenger enn det jeg måtte [emoji4]
Krysser fingrene for alle sammen og håper det går fort [emoji4]
Kort er uten spray, lang er med spray først :)

Uttak er også i uke 39 her, så da har vi samtidig :) Om alt går etter planen da. Kan bli før og siden og, med denne kroppen min...

Blir spennende å høre hva dem sier når jeg kommer til Riksen på onsdag og hva som skjer framover [emoji4] gleder meg masse [emoji4]

Blir spennende å høre hva dem sier når jeg kommer til Riksen på onsdag og hva som skjer framover [emoji4] gleder meg masse [emoji4]

Jeg må vente mange dager enda jeg, før jeg skal tilbake. Og da er sambo opptatt, så jeg må dra alene...
Og jeg som går meg bort på Oslo S og ikke finner utgangen :hilarious: DET kan bli spennende...

Min sambo vil være med på alt [emoji4] han kjører lastebil i Oslo så da går det greit. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten han [emoji4] kjører bil til så slipper å tenke på buss og sånn, tror jeg hadde rota meg bort da å [emoji14] bor rett utafor Oslo så da er det greit [emoji4]

Min har kontor på Helsfyr, men kontrollerer bygg over hele Norge, og akkurat nå har han mye reiser, for å bli ferdig og være hjemme med meg i sprøyteperioden... :rolleyes:
Så da må jeg klare meg selv den dagen... Det blir spennende å prøve å finne frem selv. Aldri vært alene i Oslo før :wacky:

Jeg nekter å kjøre bil til Oslo, fire felts motorvei hver vei... og meg... Ehm, og finne frem der :wacky:
Bor seks kilometer unna toget, og det går mellom hver halvtime og hver time døgnet rundt innover. Veldig deilig.
Kjæresten pendler med tog hver dag. Nesten, utenom de ganga han kjører firmabilen... Men stort sett tog.

Og vi bor rett ved toget, men stasjonen "vår" er nedlagt. Sitter i sofaen og ser tog nesten hvert femte minutt, døgnet rundt...
Men stasjon har vi ikke lenger... Upraktisk. Eller, den er jo der, men ingen stopper, anna enn for møtende tog på den.

Under sommeråpent togturene i fjor, så stod kjæresten og jeg der å vinka, da toget kom.
Så vi fikk fem sekunder på direkte TV :hilarious::rolleyes: Alt for bygda :hilarious:

Kjørte ikke i oslo før jeg heller, men har lært meg til det etterhvert [emoji4] lett å finne fram til riksen egentlig å [emoji4]
Greit når man bor rett ved toget å ta det da [emoji4] går bare buss fra her jeg bor og det er jeg ikke noe glad i å ta...

Kjørte ikke i oslo før jeg heller, men har lært meg til det etterhvert [emoji4] lett å finne fram til riksen egentlig å [emoji4]

Greit når man bor rett ved toget å ta det da [emoji4] går bare buss fra her jeg bor og det er jeg ikke noe glad i å ta...
Ikke glad i buss jeg heller. Tog går, men buss hadde jeg nok droppa :rolleyes:

Men gå av toget på Oslo S, gå over jernbaneplassen og ta trikken som har endestopp Riksen, sambo sier det er idiotsikkert... :rolleyes:
Men ikke Veslejinta testa da...

Der piper oppvaskmaskin, hvorfor skal alt pipe når det er ferdig om dagen :hilarious:
Bygde nytt kjøkken for to år siden, og brukte flere uker på å finne ut hva som peip da vi flytta inn... :rolleyes:

Back
Topp