Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Spennende å lese deres vei mot målet, jenter! Henvisning fra gyn med søknad om samtale for IVF ved riksen ble sendt i går. :) Jeg har masse å sette meg inn i merker jeg. For en jungel!

Må si meg imponert over hvor tålmodige dere er da. Jeg får fnatt av tanken på å vente ett år til :eek:

Jeg har venta i 11 år, så ett år til går nok greit tenker jeg. Men tanken på at IVF ikke alltid fungerer, det skremmer meg, så tanken på at jeg fortsatt er like barnløs, etter alle forsøka. Den skremmer meg veldig.

Velkommen i klubben :)
Er veldig mye nytt ja, veldig stor jungel dette her, men veldig greit å prøve, for å prøve alt for drømmen :)

Skal begynne på gonal-f til mandag blir det vel tenker jeg. Sånn det er nå blir det uttak i uke 39

Jeg har også uttak i uke 39, så da er vi veldig likt ja :)
Men kan hende det blir 38 også, det vet jeg ikke før kontroll på onsdagen som kommer.
Alt fra 7-14 dager på sprøyter, så ikke så godt å si når det blir :)

Går fort til mandagen :) Da skal jeg sette Gonal F nummer fem jeg.

Hvis jeg begynner på sprøyter til mandag blir det kontroll neste mandag igjen tror jeg det var. Å da er vi jo i uke 39 alt. Tia flyr veldig fort. Hadde ikke trodd det skulle gå så fort før sommeren og vi fikk innkalling til første samtale [emoji4]

Hvis jeg begynner på sprøyter til mandag blir det kontroll neste mandag igjen tror jeg det var. Å da er vi jo i uke 39 alt. Tia flyr veldig fort. Hadde ikke trodd det skulle gå så fort før sommeren og vi fikk innkalling til første samtale [emoji4]

Jeg begynte på torsdag og har første kontroll på onsdag, også fredag også mest sannsynlig, så jeg kommer til å bo på toget til uka... Men men, det går fint :)
Regner med at jeg trenger rundt ti dager på sprøyter, så blir vel uttak i midten av uke 39 her, men da er samboeren opptatt på kurs, så dette blir spennende... Kommer i ei dum uke. Men men, får ikke gjort så mye med det. Skal vel mye til at egga er klare etter bare ei uke på sprøyter tenker jeg.

Vi får krysse fingra for at alt går som det skal og at det sitter en spire til juni [emoji4]

Det hadde vært noe det :) Men samtidig som tenker jeg at sjansene er jo ikke akkurat 100 % for det.
Men det hadde vært godt det. Og kunne lagt prøvinga på hylla for en stund, har brukt over 1/3 av livet mitt på denne dritten her.
Så hadde vært så godt å gå videre nå

Det skjønner jeg godt. Begynner å merke alderen jeg så håper ting går riktig vei [emoji4]

Det har jeg følt litt på også, begynte prøvinga som 18 åring, og er jo ikke akkurat det lenger...
Blir godt å få hjelp nå, håper bare det fungerer, at jeg ikke er av de som det ikke fungerer på.
Får mange tanker i dette gamet her.

Alt for mange tanker [emoji13] har hatt lyst på barn siden jeg var 18, men begynte å prøve for 2 år siden når jeg ble 30. Samboern min er 5 år eldre enn meg så tror han merker veldig godt at han ikke har fått barn ennå

Spennende å lese deres vei mot målet, jenter! Henvisning fra gyn med søknad om samtale for IVF ved riksen ble sendt i går. :) Jeg har masse å sette meg inn i merker jeg. For en jungel!

Må si meg imponert over hvor tålmodige dere er da. Jeg får fnatt av tanken på å vente ett år til :eek:

Da er vi likt i løypa, vår henvisning ble sendt forrige uke! Spennende tid i vente, med mye nytt!

Alt for mange tanker [emoji13] har hatt lyst på barn siden jeg var 18, men begynte å prøve for 2 år siden når jeg ble 30. Samboern min er 5 år eldre enn meg så tror han merker veldig godt at han ikke har fått barn ennå

Jeg ville ha egne barn allerede fra da jeg var barn jeg. Tenkte ikke på annet, så da jeg kasta pillene som 18 åring så jeg for meg å bli like ung mor som mamma var med meg... Men er 29 år nå, så har tatt sin tid...

Håper vi snart har hver vår i magen nå, så vi kan ta prøvepauser. Kjedelig å vente og vente...

Det håper jeg å at vi har. Prøve tia er tøff

Ja, den er beintøff. 11 år ut av vindu har jeg brukt... Møkk lei. Så håper IVF er tingen, ellers vet jeg ikke helt hva jeg gjør.

Noen som vet om det går ann å ringe riksen i morra å melde mens?
Har bynt å spotte nå og regner med ordentlig blødning i morra [emoji13]
Jeg fikk egentlig beskjed om å ringe når som helst, også på helg, men når du prøver å ringe dit på helg kommer du bare til stengt telefon. Er bare å melde på minjournal, jeg brukte den hver gang for å melde mens. Husk å skrive fullt personnummer i meldingen, så finner de deg lettere i systemet.

Får ikke til å melde der. Prøvde på det forje gang og fant ikke fram der. Prøver å ringe i morra eller så gjør jeg det på mandag
Hvis du har ivf-appen til OUS så trykker du min journal, klikk på der det står "logg inn" og logg inn med bank-ID, velg "meldinger" i menyen, "ny melding" og så velger du "innboks for IVF poliklinikk" som mottaker.

Hvis du har ivf-appen til OUS så trykker du min journal, klikk på der det står "logg inn" og logg inn med bank-ID, velg "meldinger" i menyen, "ny melding" og så velger du "innboks for IVF poliklinikk" som mottaker.
Takk [emoji4]

Må si meg imponert over hvor tålmodige dere er da. Jeg får fnatt av tanken på å vente ett år til :o
Velkommen inn hit! Kjenner meg godt igjen i den følelsen av å ha utrolig mye å sette seg inn i, jeg er sånn som kaster meg over alt av informasjon og kan fort bli sittende våken hele natta og Google og lese på forumer osv [emoji85] Så bra dere er henvist videre til Riksen, da tar det nok ikke så lang tid før du er igang skal du se! Er visst ca 12 uker ventetid akkurat nå. Selv føler jeg det har gått utrolig fort fra vi var på forsamtale til jeg nå sitter her med et egg i magen og venter på testdag på mandag....

Velkommen inn hit! Kjenner meg godt igjen i den følelsen av å ha utrolig mye å sette seg inn i, jeg er sånn som kaster meg over alt av informasjon og kan fort bli sittende våken hele natta og Google og lese på forumer osv [emoji85] Så bra dere er henvist videre til Riksen, da tar det nok ikke så lang tid før du er igang skal du se! Er visst ca 12 uker ventetid akkurat nå. Selv føler jeg det har gått utrolig fort fra vi var på forsamtale til jeg nå sitter her med et egg i magen og venter på testdag på mandag....

Aner du ca hvor lang tid man kan forvente at det går fra man får henvisning til man får innsett, for å si det litt enkelt?
Jeg må innrømme at jeg har vurdert å gå privat - litt fordi jeg har fått så varme anbefalinger fra andre på enkelte private klinikker. Har liksom tenkt at jeg kan kjøre begge løpene litt sånn parallellt så vi har flere muligheter. Uten sammenligning med andres ventetid for øvrig, så klarer jeg ikke å vente ett år før der skjer noe mer. Jeg fungerer dårlig i hverdagen allerede - hodet mitt er helt på styr, og jeg føler det tærer sånn på. Når gyn ville henvise uten å mokke var det basert på våre muligheter, ikke på hvor lenge vi har prøvd, og det føltes godt at han tenkte sånn :)

Veldig spennende tider i møte nå.

Aner du ca hvor lang tid man kan forvente at det går fra man får henvisning til man får innsett, for å si det litt enkelt?
Jeg må innrømme at jeg har vurdert å gå privat - litt fordi jeg har fått så varme anbefalinger fra andre på enkelte private klinikker. Har liksom tenkt at jeg kan kjøre begge løpene litt sånn parallellt så vi har flere muligheter. Uten sammenligning med andres ventetid for øvrig, så klarer jeg ikke å vente ett år før der skjer noe mer. Jeg fungerer dårlig i hverdagen allerede - hodet mitt er helt på styr, og jeg føler det tærer sånn på. Når gyn ville henvise uten å mokke var det basert på våre muligheter, ikke på hvor lenge vi har prøvd, og det føltes godt at han tenkte sånn :)

Veldig spennende tider i møte nå.
For oss tok det vel ca 5 måneder, men det var litt fordi jeg først var litt treig med å få tatt AMH prøven så henvisningen ble litt forsinket fra fertilitetssenteret (vi var der til utredning og TESA først på eget initiativ), og så var det sommerferien som gjorde at det ble ytterligere en måneds tid forsinket. Det tar ihvertfall ikke et år! Det er liten kø på riksen siden de har innsett også på helger. Er så langt veldig fornøyd med behandlingen vi har fått ved OUS, både på Ullevål og riksen.

Her ble henvisninga sendt ett par dager etter bursdagen min, første uka i mai. Jeg fikk forsamtale 28.juni, og har innsett om
1-2 uke(r). Med i den tida er de fire ukene i juli de har stengt. Så synes ikke jeg har venta veldig lenge egentlig.
Ikke store ventetida det :)

Back
Topp