Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Jeg har fått blodprøvetime mellom 8.00 og 9.30 også må jeg på kontroll igjen 13.40, det tar så lang tid å få svaret på de, så da blir det lang tid å vente. Så vet ikke helt hva jeg skal finne på i ventetida, eller hva jeg skal finne på.

Jeg har fått blodprøvetime mellom 8.00 og 9.30 også må jeg på kontroll igjen 13.40, det tar så lang tid å få svaret på de, så da blir det lang tid å vente. Så vet ikke helt hva jeg skal finne på i ventetida, eller hva jeg skal finne på.
Ja sant det, akkurat den dagen det skal sjekkes etter sprøytene er det blodprøver først og så en kontroll på ettermiddagen... Du kan jo ta trikken ned til Oslo S og rusle litt rundt på byporten eller Oslo City kanskje? [emoji6]

Tusen takk for nyttig svar! Er innstilt på at det blir litt fravær i forbindelse med innsett og uttak, men veldig bra å høre at det går an å få kontroller tidlig på dagen, det ville gjøre alt så mye lettere. Og så krysser jeg selvfølgelig fingrene for å tåle behandlingen greit, men det råder man jo strengt tatt ikke over, så sikkert lurt med dialog med fastlegen, som du skriver. Er det ikke også sånn at det står hvor sykmeldingen kommer fra, når OUS sykmelder? Sånn at man evt. må be fastlege om sykmelding for samme periode dersom man ikke ønsker at jobben skal se det?
Er litt usikker, mener det bare står OUS og legens navn, ikke avdeling, men kan dobbeltsjekke når jeg kommer på jobb ikveld. Trengte ikke sykmeldingen selv ettersom jeg hadde fri de dagene uansett. Sykmeldingen skal jo ikke si noe om hvorfor du er sykmeldt, ettersom arbeidsgiver ikke har noe rett på å vite det, så det er jo litt rart om det står hvor den er fra...

Ja sant det, akkurat den dagen det skal sjekkes etter sprøytene er det blodprøver først og så en kontroll på ettermiddagen... Du kan jo ta trikken ned til Oslo S og rusle litt rundt på byporten eller Oslo City kanskje? [emoji6]

Spørs om jeg må se meg rundt ja, men ingen shopper, og eier ikke innebygga kompass :hilarious:
Og har en god dose sosialangst, så bare navnet Oslo er skremmende :(
Men samtidig så høres 5-6 timer på sykehuset høres skikkelig kjedelig ut det også. Så spørs om jeg får ta meg en tur.
Kjøper heldags billett på Ruter, så kan kjøre så mye kollektivt jeg vil.

Er litt usikker, mener det bare står OUS og legens navn, ikke avdeling, men kan dobbeltsjekke når jeg kommer på jobb ikveld. Trengte ikke sykmeldingen selv ettersom jeg hadde fri de dagene uansett. Sykmeldingen skal jo ikke si noe om hvorfor du er sykmeldt, ettersom arbeidsgiver ikke har noe rett på å vite det, så det er jo litt rart om det står hvor den er fra...

Supert om du kan sjekke det, så snilt! Enig i at det virker ulogisk, men mener å ha lest det et sted.

Tredje sprøyte satt, midt i pizza laginga :D

Jeg ønsker så langt det går å prøve å kamuflere dette med IVF for jobb. Lurer derfor på hvordan det er med tidspunkt for kontroller, kan det være når som helst på dagen? Og har man litt dialog i forhold til hva som passer, eller setter Riksen det bare opp?

Det går nok an å skjule det, men det blir nok noen legetimer man må få fravær for. Det er ikke så veldig mye som legges utenfor kontortid, og kontroll etter uttak er som det nevnes over først en blodprøve om morgenen og så samme ettermiddag ca 13-14-tiden.

Du kan få sykemelding for perioden rundt uttak/innsett, men jeg var i fin form, så droppet det. Hadde noe ferie rundt uttak og kontroller, men hadde bare en halv dag fri ved innsett, og var tilbake på jobb til lunsj.

Men det er jo veldig forskjellig hvordan man reagerer på hormoner og inngrep - jeg var nok heldig der.

To dager igjen til første kontroll på sprøyter. Jeg er så spent jeg... :wideyed:
Blir en utrolig spennende dag det.

Velkommen inn hit! Kjenner meg godt igjen i den følelsen av å ha utrolig mye å sette seg inn i, jeg er sånn som kaster meg over alt av informasjon og kan fort bli sittende våken hele natta og Google og lese på forumer osv [emoji85] Så bra dere er henvist videre til Riksen, da tar det nok ikke så lang tid før du er igang skal du se! Er visst ca 12 uker ventetid akkurat nå. Selv føler jeg det har gått utrolig fort fra vi var på forsamtale til jeg nå sitter her med et egg i magen og venter på testdag på mandag....

Hvordan har det gått i dag? Krysser fingrene for deg

To dager igjen til kontroll. Eller halvannen, egentlig.
Skikkelig spent, og blir første dagen i Oslo på egenhånd. Tar med meg broderiet mitt, så kan jeg velge om jeg sitter på sykehuset og broderer, eller om jeg tar meg en tur rundt i byen.

To dager igjen til kontroll. Eller halvannen, egentlig.
Skikkelig spent, og blir første dagen i Oslo på egenhånd. Tar med meg broderiet mitt, så kan jeg velge om jeg sitter på sykehuset og broderer, eller om jeg tar meg en tur rundt i byen.
Du får si fra om du har lyst til å ta et wienerbrød da, jeg har fri så kan alltids møte deg og hjelpe til med å få tiden til å gå [emoji173]

Du får si fra om du har lyst til å ta et wienerbrød da, jeg har fri så kan alltids møte deg og hjelpe til med å få tiden til å gå [emoji173]
Må finne ett sted som serverer og kan glutenfritt. For jeg har cøliaki :sorry:
Men det hadde vært koselig det :)
Samboeren er litt opptatt med mange kontroller på onsdag, så han har nok å gjøre på jobb.
Men om jeg tar en bytur, så går nok tida litt fortere tenker jeg :)

Skikkelig, superduper spent på den timen.

Må finne ett sted som serverer og kan glutenfritt. For jeg har cøliaki :sorry:
Men det hadde vært koselig det :)
Samboeren er litt opptatt med mange kontroller på onsdag, så han har nok å gjøre på jobb.
Men om jeg tar en bytur, så går nok tida litt fortere tenker jeg :)

Skikkelig, superduper spent på den timen.
Det skjønner jeg! Blir veldig spennende å se hvordan det ligger an for deg! Må jo bare følge med på dere andre jeg nå fram til det blir TIN-forsøk på oss.

Det skjønner jeg! Blir veldig spennende å se hvordan det ligger an for deg! Må jo bare følge med på dere andre jeg nå fram til det blir TIN-forsøk på oss.

Jeg hadde virkelig god følelse for deg jeg, så det var veldig dumt :/ Men men, bedre lykke med frys :)

Er spennende å følge med alle i gjengen her, på hvem som tester postitivt, og hvem som ikke gjør det.

Back
Topp