Lykke til - spent på å høre hvordan det gårSiste kveld før forsamtale og tusen sommerfugler i magen. Endelig skal vi få en plan! Gleder meg sånn til å være i gang.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lykke til - spent på å høre hvordan det gårSiste kveld før forsamtale og tusen sommerfugler i magen. Endelig skal vi få en plan! Gleder meg sånn til å være i gang.
Siste kveld før forsamtale og tusen sommerfugler i magen. Endelig skal vi få en plan! Gleder meg sånn til å være i gang.
Takk for det! [emoji173]Tusen takk for at du sjekket det!
Så leit å høre at det ikke ble noen spire for deg i denne runden. Sender deg mange gode tanker og håper på full klaff på neste forsøk [emoji813]red
Lykke til idag, det blir godt for dere å få en konkret plan for veien videre!Siste kveld før forsamtale og tusen sommerfugler i magen. Endelig skal vi få en plan! Gleder meg sånn til å være i gang.
Tusen takk - snart følger du etter!Lykke til - spent på å høre hvordan det går
Tusen takk, og nå er det enda mer spennende gitt! Og enda mer for deg de neste dagene!Masse lykke til
Forsamtale er spennende
Synes det er var i går samboeren og jeg satt på Ullevål og venta. Men jammen er det blitt 12 uker sida
Tusen takk, det føles ufattelig godt. Håper dagene går fort fremover for degLykke til idag, det blir godt for dere å få en konkret plan for veien videre!
Så bra dere fikk uttaksuke så raskt, det var jo supert! [emoji1] Veldig godt å ha noe konkret å telle ned til. Vi ble også gjort oppmerksomme på at det ville bli mange forskjellige leger, enig i at det var fint å forberedes på det på forhånd. Synes likevel det har gått veldig fint, og er glad de gjør det sånn for å hjelpe så mange som mulig og korte ned ventetiden.Da blir det sannsynligvis ICSI på oss - forhåpentligvis med oppstart av nesespray allerede om 2 uker og uttak ca. uke 44!!
Behøver altså ikke vente på neste mens (er på dag 5 i dag), de hadde nemlig ledig til uttak så tidlig. Det var en så stor positiv overraskelse! Nå står det faktisk på oss, da vi må dobbeltsjekke noen ting for å se om vi får det til å gå akkurat den uka.
Til den som måtte være nysgjerrig (slik jeg har vært), så foregikk hele forsamtalen for oss slik: Vi møtte opp om morgenen, måtte vente og ble kalt inn hos legen ca. 15 min etter avtalt tid. Hun stilte oss begge en del spørsmål, så forklarte hun gangen i et forsøk. Vi stilte masse spørsmål og jeg synes hun var veldig hyggelig og tok seg god tid. Jeg fikk blant annet spurt om min AMH på 9 var veldig dårlig (har fått så motstridende info før), hun sa den ikke nødvendig betød at jeg ville få problemer med eggreservene, men at jeg nok vil settes på litt høyere medisindoser for å få ut nok egg. Hun sa ellers at vi måtte være forberedt på at det kan være litt samlebåndsfølelse underveis, at vi vil møte på mange ulike leger og sykepleier og at ultralydskontrollene gjøres fort uten så mye tid til spørsmål, men at de gjør det for å rekke over mange pasienter per dag, og at vi kunne avtale egen time dersom vi har mange spørsmål underveis som det ikke blir tid til. Jeg synes det var en veldig grei beskjed å få, det er jo bra at de prøver å få behandlet mange uten så lang ventetid, men fint å være forberedt på.
Til slutt forklarte hun hva vi skulle foreta oss fremover, og sa jeg kunne ringe sykepleier allerede i dag for å avtale uke for innsett, og oppstart ut fra det. Jeg ringte kl. 12.00 da telefonen åpnet og kom til min store forundring igjennom med en gang! Midt i samtalen med sykepleier kom imidlertid plutselig kollegaen min inn på kontoret (var da tilbake på jobb), og i forfjamselsen avsluttet jeg brått uten å få med meg alle detaljer om uker og spray. Får nok ringe tilbake
Til min overraskelse ble det ikke gjort noen GU av meg, mulig det skyldes at vi vel først og fremst har mannlig faktor. Tror likevel vi var inne hos legen en times tid.
Så snart vi kom ut av Ullevål ble jeg uventet kjempeemosjonell av det hele, det føles så godt å endelig få hjelp og vite hva som skjer. Stakkars mannen ble forvirret av at jeg gråt, nå som alt gikk bra ...
Takk, ja det føles veldig godt å ha fått tid for fryseforsøket alt, det hjelper med å komme seg over skuffelsen å vite at det bare er 2 måneder til jeg forhåpentligvis ruger på nytt.Tusen takk, det føles ufattelig godt. Håper dagene går fort fremover for deg [emoji813]red
Tusen takk, og nå er det enda mer spennende gitt! Og enda mer for deg de neste dagene!
Så bra dere fikk uttaksuke så raskt, det var jo supert! [emoji1] Veldig godt å ha noe konkret å telle ned til. Vi ble også gjort oppmerksomme på at det ville bli mange forskjellige leger, enig i at det var fint å forberedes på det på forhånd. Synes likevel det har gått veldig fint, og er glad de gjør det sånn for å hjelpe så mange som mulig og korte ned ventetiden.
Det skjønner jeg godt. Og så bra i det minste at du slipper ny runde med ferskstimulering!Takk, ja det føles veldig godt å ha fått tid for fryseforsøket alt, det hjelper med å komme seg over skuffelsen å vite at det bare er 2 måneder til jeg forhåpentligvis ruger på nytt.
Ja, veldig spennende, for i morgen har jeg kontrolltime. Og da får jeg vite resten av planene utover.
Gruer meg til uttak.
Veldig spennende tider, eller, er kanskje mer spennende om 10-14 dager, når det er testetid for deg kanskje
Håper at jeg blir ruger også, at det ikke blir abrudd og totalfrys.
Eneste jeg kjenner er at det murrer nede der. Vondt å bøye seg fremover. Men er ofte litt sånn før vanlig eggløsning også.Superspennende! Vi får håpe det er et godt tegn at du har tålt behandlingen så bra så langt. Jeg har en god følelse for deg
Så bra at dere fikk starte med en gang, nå ble jeg glad både på deres og våre vegne når vi skal inn i november Ga de noen begrunnelse for hvorfor dere fikk lang protokoll?Da blir det sannsynligvis ICSI på oss - forhåpentligvis med oppstart av nesespray allerede om 2 uker og uttak ca. uke 44!!
Behøver altså ikke vente på neste mens (er på dag 5 i dag), de hadde nemlig ledig til uttak så tidlig. Det var en så stor positiv overraskelse! Nå står det faktisk på oss, da vi må dobbeltsjekke noen ting for å se om vi får det til å gå akkurat den uka.
Til den som måtte være nysgjerrig (slik jeg har vært), så foregikk hele forsamtalen for oss slik: Vi møtte opp om morgenen, måtte vente og ble kalt inn hos legen ca. 15 min etter avtalt tid. Hun stilte oss begge en del spørsmål, så forklarte hun gangen i et forsøk. Vi stilte masse spørsmål og jeg synes hun var veldig hyggelig og tok seg god tid. Jeg fikk blant annet spurt om min AMH på 9 var veldig dårlig (har fått så motstridende info før), hun sa den ikke nødvendig betød at jeg ville få problemer med eggreservene, men at jeg nok vil settes på litt høyere medisindoser for å få ut nok egg. Hun sa ellers at vi måtte være forberedt på at det kan være litt samlebåndsfølelse underveis, at vi vil møte på mange ulike leger og sykepleier og at ultralydskontrollene gjøres fort uten så mye tid til spørsmål, men at de gjør det for å rekke over mange pasienter per dag, og at vi kunne avtale egen time dersom vi har mange spørsmål underveis som det ikke blir tid til. Jeg synes det var en veldig grei beskjed å få, det er jo bra at de prøver å få behandlet mange uten så lang ventetid, men fint å være forberedt på.
Til slutt forklarte hun hva vi skulle foreta oss fremover, og sa jeg kunne ringe sykepleier allerede i dag for å avtale uke for innsett, og oppstart ut fra det. Jeg ringte kl. 12.00 da telefonen åpnet og kom til min store forundring igjennom med en gang! Midt i samtalen med sykepleier kom imidlertid plutselig kollegaen min inn på kontoret (var da tilbake på jobb), og i forfjamselsen avsluttet jeg brått uten å få med meg alle detaljer om uker og spray. Får nok ringe tilbake
Til min overraskelse ble det ikke gjort noen GU av meg, mulig det skyldes at vi vel først og fremst har mannlig faktor. Tror likevel vi var inne hos legen en times tid.
Så snart vi kom ut av Ullevål ble jeg uventet kjempeemosjonell av det hele, det føles så godt å endelig få hjelp og vite hva som skjer. Stakkars mannen ble forvirret av at jeg gråt, nå som alt gikk bra ...
Ja veldig deilig å slippe å gå rett på ny runde med det!Det skjønner jeg godt. Og så bra i det minste at du slipper ny runde med ferskstimulering!
Så bra at dere fikk starte med en gang, nå ble jeg glad både på deres og våre vegne når vi skal inn i november Ga de noen begrunnelse for hvorfor dere fikk lang protokoll?
Har inntrykk av at OUS nærmest kjører lang som standard på første forsøk jeg, det var liksom aldri snakk om at det var noe alternativ.... jeg fikk lang selv om jeg har regelmessige sykluser som følger klokka og EL hver månedSå bra at dere fikk starte med en gang, nå ble jeg glad både på deres og våre vegne når vi skal inn i november Ga de noen begrunnelse for hvorfor dere fikk lang protokoll?
Er nok mest aktuelt for studentene å være med på eventuelle inngrep enn en sånn samtale, med mindre studenten selv skal få prøve seg på å føre samtalen. Som regel blir man også spurt der og da om det er greit at student(er) er tilstede. Jeg har enda ikke opplevd å ha noen studenter tilstede verken på samtaler, kontroller eller uttak/innsett...Ja, sånn tenker jeg også. Godt å høre at du synes det har gått fint! Jeg må innrømme at jeg var litt nervøs for å få inn medisinstudenter i dag etter å ha lest om det i appen, men traff heldigvis ikke på noen. Selv om jeg skjønner at de også må ha opplæring en gang, var det deilig å slippe flere mennesker enn nødvendig oppi så mye følelser