Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Så rart de ikke spurte, det gjør alltid vi når vi har med studenter inn (har med student idag, er det greit?) og medisinstudentene spør også oss spl først om det er greit at de går inn til den og den pasienten så vi kan høre med dem...men det er klart er jo som du sier noe man må regne med på et universitetssykehus. Har aldri opplevd at pasienter har sagt det ikke er greit, vet ikke helt hva vi hadde gjort da [emoji28] Og om man treffer på rett leger som er interessert i å lære bort til studentene så er det absolutt en fordel å ha de tilstede ja...
Stort sett har jeg bare ått info "I dag har vo med oss student(er)", ikke noe mer enn det... Men for meg er det helt greit. Det er viktig å bidra der man kan ;)

Lørdag og morgen, og vi setter snart kursen mot Riksen. Tredje turen min på halvanna uke.

Lørdag og morgen, og vi setter snart kursen mot Riksen. Tredje turen min på halvanna uke.
Lykke til! Fikk du en større dose igår siden de vil se deg igjen idag?

Edit: jeg som surrer nå, hadde for meg du var på kontroll igår men det var du jo ikke. Blir spennende å høre hvordan de har vokst til idag!

Last edited:
Lykke til! Fikk du en større dose igår siden de vil se deg igjen idag?

Edit: jeg som surrer nå, hadde for meg du var på kontroll igår men det var du jo ikke. Blir spennende å høre hvordan de har vokst til idag!

Jeg var der på onsdag, så er noen dager siden sist :)
Men skal inn igjen i morgen.

Jeg var der på onsdag, så er noen dager siden sist :)
Men skal inn igjen i morgen.
Oi så spennende! Må begynne å nærme seg nå da siden de vil ha deg inn igjen imorgen? Snart uttak på deg nå [emoji1]

Oi så spennende! Må begynne å nærme seg nå da siden de vil ha deg inn igjen imorgen? Snart uttak på deg nå [emoji1]

Har hatt tre turer på halvanna uke og en til i morgen, så litt lei nå...

Har hatt tre turer på halvanna uke og en til i morgen, så litt lei nå...
Ja det skjønner jeg [emoji28] Men forhåpentligvis verdt det i lengden! Og det er jo bra de følger deg tett opp tenker jeg ;)

Ja det skjønner jeg [emoji28] Men forhåpentligvis verdt det i lengden! Og det er jo bra de følger deg tett opp tenker jeg ;)
Skal ikke innover i morgen likevel, men på mandagen. Da må jeg reise alene, men det går det.
Så kan jeg sove litt i morgen, det høres godt ut det.

Blir en ny Riksen tur i morgen på meg :)
Av 7 egg ble 4 befrukta
:wav

Hei jenter!! Hører også til riksen. Startet med synarela 20.09. Dette blir vår første forsøk. Skal på første kontroll nå på torsdag. Lurer på hva skjer på første kontroll? Tar det lang tid? Skal på jobb etterpå... Gruer og gleder meg til alt!

Hei jenter!! Hører også til riksen. Startet med synarela 20.09. Dette blir vår første forsøk. Skal på første kontroll nå på torsdag. Lurer på hva skjer på første kontroll? Tar det lang tid? Skal på jobb etterpå... Gruer og gleder meg til alt!
Er det kontrollen før sprøytestart du skal på? :)

Velkommen, spennende at du er igang! Første kontrollen gjør legen GU for å vurdere slimhinnen i livmoren i forhold til om du er klar for å begynne på sprøyter. Er du det så får du en samtale med sykepleier i etterkant der h*n går igjennom hvordan du setter sprøytene og diverse ting du skal tenke på framover. Selve kontrollen tar ikke så lang tid men det kan alltid bli litt ventetid før man blir kalt inn. Ikke noe problem å gå på jobb etterpå.

Velkommen, spennende at du er igang! Første kontrollen gjør legen GU for å vurdere slimhinnen i livmoren i forhold til om du er klar for å begynne på sprøyter. Er du det så får du en samtale med sykepleier i etterkant der h*n går igjennom hvordan du setter sprøytene og diverse ting du skal tenke på framover. Selve kontrollen tar ikke så lang tid men det kan alltid bli litt ventetid før man blir kalt inn. Ikke noe problem å gå på jobb etterpå.

Takk fo svar! Gleder meg til å komme i gang neste steg. Jeg har pcos + manlig faktor. Double trouble! Spennende hvilken medisin jeg får. Lest på min journal, som jeg forsto, at det blir kanskje ICSI for oss pga manlig faktor. Skal høre med legen på torsdag. (:

Ja kontroll før sprøytestart. :)
Det tok ikke lange tida, var en gyn undersøkelse, også venta jeg cirka ett kvarter også var det opplæring av sprøyter. Alt tok vel halvanna time tenker jeg :)

Men kontrollene etter sprøytestart tar ikke lange stunden, 10 minutter kanskje. Men da må det tas blodprøver mellom 9 og 9.30 og timen er seint, tidligste jeg hadde var 13.40. Og jeg har så lang vei til og fra, så jeg ble i Oslo hele dagen mellom blodprøve og timen.

Her var det PCOS som gjør at vi har hatt IVF :)

Takk fo svar! Gleder meg til å komme i gang neste steg. Jeg har pcos + manlig faktor. Double trouble! Spennende hvilken medisin jeg får. Lest på min journal, som jeg forsto, at det blir kanskje ICSI for oss pga manlig faktor. Skal høre med legen på torsdag. (:

Pass på å dobbeltsjekke at de faktisk gjennomfører ICSI. Jeg stilte kontrollspørsmål ved uttak, og da hadde visst ikke alle involverte fått med seg at det var ICSI-kvalitet på svømmerne. Fikk ICSI, men tror de ville kjørt vanlig IVF om jeg ikke hadde spurt.

Pass på å dobbeltsjekke at de faktisk gjennomfører ICSI. Jeg stilte kontrollspørsmål ved uttak, og da hadde visst ikke alle involverte fått med seg at det var ICSI-kvalitet på svømmerne. Fikk ICSI, men tror de ville kjørt vanlig IVF om jeg ikke hadde spurt.
Takk! Skal huske å spørre det!! Mannen leverer sædprøve på uttaksdagen. Han ble testet en gang bare før, og kanskje antall og kvaliteten har bedret seg. Skulle ikke de bestemme om det blir vanlig IVF el. ICSI etter de har sett ny prøven?

Last edited:
Takk! Skal huske å spørre det!! Mannen leverer sædprøve på uttaksdagen. Han ble testet en gang bare før, og kanskje antall og kvaliteten har bedret seg. Skulle ikke de bestemme om det blir vanlig IVF el. ICSI etter de har sett ny prøven?

Det kan godt hende, men ICSI er jo litt sikrere uansett. Spør ved uttak, så sjekker de, ihvertfall. [emoji4]

Back
Topp