Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Jeg har også regelmessig mens og EL hver måned og helt normale forhold (mannlig faktor) men fikk likevel lang protokoll, så skjønner ikke helt når de velger kort jeg...
Tror de er glade i å ha stålkontroll med lang.

Jeg sliter med at jeg ikke får positive EL tester, så litt greit også, at de har litt kontroll på syklusen. Men kjedelig med nesespray så lenge likevel :hilarious:

Tror de er glade i å ha stålkontroll med lang.

Jeg sliter med at jeg ikke får positive EL tester, så litt greit også, at de har litt kontroll på syklusen. Men kjedelig med nesespray så lenge likevel :hilarious:
Ja er vel det at de vil ha full kontroll ja...Det gjør meg forsåvidt ikke så mye med den nesesprayen, alternativet er jo flere sprøyter akkurat under sprøyteperioden så kan like gjerne heller spraye litt i nesa et par uker først [emoji28]

Ja er vel det at de vil ha full kontroll ja...Det gjør meg forsåvidt ikke så mye med den nesesprayen, alternativet er jo flere sprøyter akkurat under sprøyteperioden så kan like gjerne heller spraye litt i nesa et par uker først [emoji28]

Jeg har tenkt tanken jeg også, heller spray enn mange flere sprøyter. Så skal ikke klage. Bare redd for å bli overstimulert, så ikke helt sikker på hva jeg synes om spray.
Men den tid, den sorg. Håper de har kontroll og at det går veldig bra :)

essverre var det slik vi fryktet, mannens svømmere er ikke 100% og det er ingen god kombinasjon med min uregelmessige syklus. Det blir derfor sendt henvisning til IVF hos riksen. Noen som er oppdatert på ventetiden nå for tiden? Skulle gjerne vært i gang allerede i går og tiden går så utrolig sakte :(

essverre var det slik vi fryktet, mannens svømmere er ikke 100% og det er ingen god kombinasjon med min uregelmessige syklus. Det blir derfor sendt henvisning til IVF hos riksen. Noen som er oppdatert på ventetiden nå for tiden? Skulle gjerne vært i gang allerede i går og tiden går så utrolig sakte :(

Hei og velkommen hit! Her er det mange som vet hvor vanskelig det er å vente ...

Ifølge Helsenorge er det 12 uker ventetid nå, se her: https://helsenorge.no/velg-behandlingssted/ventetider-for-behandling?bid=183

Jeg ble henvist til Riksen i juni og har første time om ti dager, men da ble det litt ekstra ventetid på grunn av sommerferie. Jeg synes det hjelper nå som jeg har noe konkret å telle ned til i det minste, det gir en følelse av at noe skjer.

Håper du slipper å vente lenge :Heartred

Jeg ble henvist i mai, kom inn på samtale 28.juni og har starta opp med spray for snart to uker siden :)
Så ble 13 uker fra samtale til egguttak her. Men det var pga syklusen min, var 12 uker som det stod.

Velkommen hit, selv om det helst ikke er her på assistert man vil være... Da vi var på forsamtale på Ullevål i Mai fikk vi beskjed om at det i prinsippet ikke er noe ventetid nå, det var bare sommerferien som gjorde at det ble oppstart i august for min del og ikke i Juli (og så må man jo vente på egen syklus, jeg meldte inn første mens i juni). De har kuttet ventetiden kraftig etter at de begynte å ha åpent også i helg og noe på kveld. Men det blir alltid en del venting i denne prosessen...venting på mens, venting på oppstart, venting på kontroll, venting på uttak, venting på telefon om befruktning, venting på innsett, venting på testing... Man blir så oppmerksom på ting og det er vanskelig å ikke tenke på det hver eneste dag [emoji85]

Kjenner meg godt igjen i følelsen å helst skulle ha begynt igår, men føler det har gått veldig fort for min del fra jeg kunne starte med medisiner 9.august til jeg nå går å venter på testdag for å få vite om det lille egget i magen har klort seg fast og utviklet seg videre.

Jeg har tenkt tanken jeg også, heller spray enn mange flere sprøyter. Så skal ikke klage. Bare redd for å bli overstimulert, så ikke helt sikker på hva jeg synes om spray.
Men den tid, den sorg. Håper de har kontroll og at det går veldig bra :)
Ja jeg føler ihvertfall de har ganske bra kontroll, det ble jo ikke overstimulering på meg, selv om det var 19 egg ut, så medisineringen funket tydeligvis bra på meg. Håper bare det blir terminspire til slutt av det også. Jeg har sett at flere har blitt overstimulert som har gått på kort også, så det er ikke sikkert det er noe "hjelp" i å droppe sprayen sånn sett...Tror det mest går på hvordan kroppen reagerer, som kan variere veldig fra gang til gang tydeligvis.

Jeg håper på såpass bra egg og mengde, at jeg får noen på frys også :)
Men tror vi skal ha vanlig IVF og ikke ICSI, så blir spennende å se hvordan det blir :)
Dette er superspennende.

TRE dager igjen til kontroll :)

Velkommen hit, selv om det helst ikke er her på assistert man vil være... Da vi var på forsamtale på Ullevål i Mai fikk vi beskjed om at det i prinsippet ikke er noe ventetid nå, det var bare sommerferien som gjorde at det ble oppstart i august for min del og ikke i Juli (og så må man jo vente på egen syklus, jeg meldte inn første mens i juni). De har kuttet ventetiden kraftig etter at de begynte å ha åpent også i helg og noe på kveld. Men det blir alltid en del venting i denne prosessen...venting på mens, venting på oppstart, venting på kontroll, venting på uttak, venting på telefon om befruktning, venting på innsett, venting på testing... Man blir så oppmerksom på ting og det er vanskelig å ikke tenke på det hver eneste dag [emoji85]

Kjenner meg godt igjen i følelsen å helst skulle ha begynt igår, men føler det har gått veldig fort for min del fra jeg kunne starte med medisiner 9.august til jeg nå går å venter på testdag for å få vite om det lille egget i magen har klort seg fast og utviklet seg videre.

Vet du om man må vente til etter neste mens med oppstart hvis man får mens rett før forsamtalen? Ligger an til å havne i den situasjonen, med mens 2-3 dager før.

Jeg måtte vente ei ekstra uka, for jeg var ferdig med mensen dagen før forsamtalen. Men ble bare ei uke da :)

Vet du om man må vente til etter neste mens med oppstart hvis man får mens rett før forsamtalen? Ligger an til å havne i den situasjonen, med mens 2-3 dager før.

Jeg måtte det ihvertfall, hadde nettopp hatt den.

Jeg kunne forøvrig etter syklusen min hatt uttak uke 33 men fikk valget mellom det og 36 og algte 36 pga ferien...

Jeg fikk 39 jeg, ikke noe valg, men fikk det allerede før sommeren.
Så har telt ned, uke for uke :)

Takk for svar dere, greit å ha en anelse om hvordan løpet kan bli. Veldig bra å høre at ventetiden har gått ned i alle fall, og at de også har noe åpent kvelder og helger.

Da jeg var i systemet i 2013 så var det over ett halvt års ventetid på samtale, også nesten ett halvt år til til oppstart etter den.
Så gått veldig ned :)

Jeg fikk 39 jeg, ikke noe valg, men fikk det allerede før sommeren.
Så har telt ned, uke for uke :)

Fikk tidspunktet da jeg meldte første mens, som var 31.mai, da ringte de meg for å informere om det...hun sa jeg havnet litt mellom 2 behandlingssykluser fordi min syklus er så kort (26/27) så derfor det ble enten 33 eller 36. Så ringte de meg igjen da jeg meldte mens for 3.gang 22.juli, og sa jeg skulle starte opp med spray 9.august. Jeg meldte alltid via minjournal.

Jeg skulle ringe inn dagen etter timen, siden jeg var såpass akkurat ferdig med den, også neste og neste mens igjen, men fikk uke 39 med en gang, første telefonen :) Og vipps, så er vi snart der. HVOR ble sommeren av?

Nå er jeg lei av hetetokter...! Hadde det voldsomt de 10 måneda på Clomifeen også.
Men slitsomt når det står på med dem :wtf:

Hei og velkommen hit! Her er det mange som vet hvor vanskelig det er å vente ...

Ifølge Helsenorge er det 12 uker ventetid nå, se her: https://helsenorge.no/velg-behandlingssted/ventetider-for-behandling?bid=183

Jeg ble henvist til Riksen i juni og har første time om ti dager, men da ble det litt ekstra ventetid på grunn av sommerferie. Jeg synes det hjelper nå som jeg har noe konkret å telle ne

Jeg ble henvist til Riksen i juni og har første time om ti dager, men da ble det litt ekstra ventetid på grunn av sommerferie. Jeg synes det hjelper nå som jeg har noe konkret å telle ned til i det minste, det gir en følelse av at noe skjer.

Håper du slipper å vente lenge :Heartred

Takk for svar <3 Da satser jeg på at vi får høre noe om en liten stund og at det ikke tar 6-8 mnd før vi hører noe :/

Back
Topp