Herlig!! Håper det blir en fin terminspire!!Da har jeg vært på riksen og satt inn et firedelt egg som visstnok var veldig bra. Fikk 5 på frys. Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet i disse rugedagene fram til test!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Herlig!! Håper det blir en fin terminspire!!Da har jeg vært på riksen og satt inn et firedelt egg som visstnok var veldig bra. Fikk 5 på frys. Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet i disse rugedagene fram til test!
Da har jeg vært på riksen og satt inn et firedelt egg som visstnok var veldig bra. Fikk 5 på frys. Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet i disse rugedagene fram til test!
Herlig!! Håper det blir en fin terminspire!!
Gratulerer som ruger
Og mensen kom, var innom, og stakk igjen
Og jeg som var i himmelen og så fornøyd da...
Får håpe det er det den gjør her og, for jeg hadde ett, ehm, kremt, sorry, fullt truseinnlegg, også vipps, borte...
Så krysser fingra at den kommer i morgen. For da er jeg i gang med IVF syklusen. Nå skal det spises vitaminer og leves litt sunnere. Etter to gange to netter alene hjemme så er jeg stinn av godis og nei mat.
Hjelper ikke at jeg blir suuuulten av Synarela'n heller
Legen nevnte noe om at det var større sjanse for at jeg ble overstimulert, men at vi sikkert finner riktig medisiner for megVelkommen! 24 eggposer er jo bra, det betyr at du har gode muligheter for å utvikle flere egg til eggløsning. [emoji4] Når du stimuleres med hormoner i forkant av behandling vokser eggposene og modner flere egg sånn at de kan trekke ut flere enn det ene eget man vanligvis modner hver måned. Det øker sjansene for å lykkes med å få et befruktet egg av god kvalitet. Da jeg var på kontroll etter 6 dager på sprøyter hadde jeg 8 eggposer som var av god størrelse, gikk 3 dager til på sprøyter og hadde uttak igår, da fikk de ut 19 egg. Vet ikke hvor mange eggposer det var da, men vet det var flere egg i noen av posene. Har ikke helt fått med meg hva PGD betyr jeg da?
Aha, takk for forklaring! Skjønner at det er greit å teste på forhånd da ja [emoji4] Jeg hadde også mange eggposer og dermed litt økt risiko for overstimulering, men legen tok hensyn til det da han doserte sprøytene og tok en tidlig ultralyd for sjekk (etter 6 dager med sprøyter). Det ble til slutt 19 egg ut, så har nok vært litt på grensen, men ble heldigvis ikke overstimulert [emoji4]Legen nevnte noe om at det var større sjanse for at jeg ble overstimulert, men at vi sikkert finner riktig medisiner for meg
PGD står for Pre implantation Genetic Diagnosis, eller preimplantasjonsdiagnostikk på norsk
Det vil si at våre befrukta egg i tillegg må gentestes før innsett for å sjekke at de ikke har samme kromosomavvik som meg
Vi er i den teite fella at jeg er fertil, gubben har gode svømmere, men hittil har det resultert i to senaborter i andre trimester på grunn av kromosomavvik [emoji813]red
Nå vil vi ha hjelp slik at neste gang testen lyser positiv så er det en baby vi får med hjem fra sykehuset
Ett spørsmål til dere andre her, hvordan sprøyter fikk dere?
Jeg er så spent på hva jeg får, så er bare nysgjerrig på hva Riksen gir...
Jeg fikk jo som du vet velge fritt mellom Gonal F,menopur og puregon, legen holdt opp Gonal F og sa "vil du ha denne?" Jeg spurte om det var noen erfaringsmessig forskjell på dem ifht effekten og han sa nei ingenting, det er akkurat det samme hvilken av de tre du tar, så da sa jeg ok da går jeg for den.Ett spørsmål til dere andre her, hvordan sprøyter fikk dere?
Jeg er så spent på hva jeg får, så er bare nysgjerrig på hva Riksen gir...
Mja han legen jeg var hos mente ihvertfall det ikke var noe forskjell... ellers ville det jo vært mest naturlig å anbefale det, de ønsker jo best mulig resultat tross alt. Nærmer seg for deg nå! [emoji4] Hvordan har det gått med TR idag?Om det gir bedre egg, så vil jeg prøve Menopur på ett evnt neste forsøk. Men høres så mye lettere ut, både for enkeheltsskyld og for sprøyteskrekkens, med Gonal-F Så krysser fingra for det.
Er fem dager igjen til kontroll nå, så det blir spennende det. Går fort dit nå.
Mja han legen jeg var hos mente ihvertfall det ikke var noe forskjell... ellers ville det jo vært mest naturlig å anbefale det, de ønsker jo best mulig resultat tross alt. Nærmer seg for deg nå! [emoji4] Hvordan har det gått med TR idag?
Ja det kan jo være det er spesielle hensyn med PCOS, jeg har jo normale forhold så kanskje derfor det var fritt fram for meg hvilken jeg gikk for.Kanskje de har noe de anbefaler mer enn annet til PCOS, ikke så lett å vite. Det blir spennende å se hva de sier
Joda, jeg spotter og spotter, men ordentlig mens er det ikke. Men er nok mensen
Bare en av de milde av dem