Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Ja det kan jo være det er spesielle hensyn med PCOS, jeg har jo normale forhold så kanskje derfor det var fritt fram for meg hvilken jeg gikk for.

Er vel ikke alle som får full "vanlig" mens på nedreguleringen ut fra det jeg har sett, så det er sikkert helt normalt. Satser på at det snart blir sprøytestart for deg! [emoji4]

Ja, kan være det. Så veldig spent på hva de sier og hva jeg får :)
Skikkelig spent kjenner jeg. Men gleder meg mer til å være ferdig med sprøyter og slappe av igjen.
Men alt for drømmen :angelic:

Ja, det er helt sikkert normalt, har hatt en del mensen som denne her. Så ikke så uvanlig meg likevel, men de siste åra har jeg hatt både regelmessig og mengde. Så litt uvant igjen.

Akkurat nå blør tommelen min mer enn mensen :wtf:

I forhold til Menopur vs Gonal-F så har flere studier vist høyere suksessrate med Menopur. Her er en av dem: https://www.outsourcing-pharma.com/...icacy-recognises-infertility-drug-limitations

Forskjellen skal vist være aller størst for de eldste pasientene og de med lav AMH/folikkel count. Ettersom jeg nå har passert 35 føler jeg at jeg hører til i den litt eldre gruppen og har mer tro på Menopur[emoji6]

Jeg har AMH på 20, og er 29 år. Så er ikke helt gammel, men etter 11 år som prøver, ikke akkurat ung heller.
Så blir spennende :) Vil aller helst slippe å se sprøyte, så føler penn er mer meg.
Men om Menopur er mye bedre, så er det jo det beste :)

Men var spennende lesing, har lest igjennom det nå :)

I forhold til Menopur vs Gonal-F så har flere studier vist høyere suksessrate med Menopur. Her er en av dem: https://www.outsourcing-pharma.com/...icacy-recognises-infertility-drug-limitations

Forskjellen skal vist være aller størst for de eldste pasientene og de med lav AMH/folikkel count. Ettersom jeg nå har passert 35 føler jeg at jeg hører til i den litt eldre gruppen og har mer tro på Menopur[emoji6]
Står egentlig ikke nok i den artikkelen til å trekke slutningen at menopur er bedre enn Gonal F da, må lese selve studien for å se konklusjon og metode bedre, men det er tydeligvis en liten studie gjort av legemiddelselskapet som produserer menopur som muligens har sett en liten forskjell i graviditetsrate. Det står i slutten av artikkelen at ingen studier så langt har kunnet vise til signifikante forskjeller. Det er mange faktorer som spiller inn, så jeg tror man skal være litt forsiktig med å stole for mye på enkeltstudier av varierende kvalitet, men har inntrykk av at legene også gjerne prøver endret behandling ved tidligere mislykkede forsøk.

Er 36 jeg så er vel I kategorien "gammel" kanskje, selv om alle legene så langt har sagt "å du er jo fortsatt ung" så ikke vet jeg [emoji28] Får se hvordan det går denne gang og om jeg evt prøver en annen neste gang om det ikke lykkes

Står egentlig ikke nok i den artikkelen til å trekke slutningen at menopur er bedre enn Gonal F da, må lese selve studien for å se konklusjon og metode bedre, men det er tydeligvis en liten studie gjort av legemiddelselskapet som produserer menopur som muligens har sett en liten forskjell i graviditetsrate. Det står i slutten av artikkelen at ingen studier så langt har kunnet vise til signifikante forskjeller. Det er mange faktorer som spiller inn, så jeg tror man skal være litt forsiktig med å stole for mye på enkeltstudier av varierende kvalitet, men har inntrykk av at legene også gjerne prøver endret behandling ved tidligere mislykkede forsøk.

Er 36 jeg så er vel I kategorien "gammel" kanskje, selv om alle legene så langt har sagt "å du er jo fortsatt ung" så ikke vet jeg [emoji28] Får se hvordan det går denne gang og om jeg evt prøver en annen neste gang om det ikke lykkes

Enig med deg i det, har funnet flere studier som sier det samme bare kopierte inn den første jeg fant på Google søk akkurat nå. Men det er helt klart individuelle forskjeller. Var selv et skoleeksempel med Gonal-F frem til implantasjon med bra antall egg ut, høy fertilitetsrate og god kvalitet på mange egg dag 2 så litt skummelt å evt skulle bytte også[emoji846]

Jeg tar det jeg får jeg, har bestemt meg for. At jeg tar det de anbefaler :)

Men ville gjerne ha visst hva, sånn med tanke på kontrollbehovet mitt :oops::hilarious:

Fire dager igjen til første kontroll på Riksen. Og sprøyteopplæring.
Det går fort :) Heldigvis, for meg, så hadde ikke kjæresten fått tillatelse på å jobbe på ene jobben (måtte søke og få tillatelse til besøk også videre, streng plass) så da kan han være med. Veldig greit at begge to lærer oss sprøyter.

Herregud :wideyed: Det er snart sprøytetid... :eek:

Fire dager igjen til første kontroll på Riksen. Og sprøyteopplæring.
Det går fort :) Heldigvis, for meg, så hadde ikke kjæresten fått tillatelse på å jobbe på ene jobben (måtte søke og få tillatelse til besøk også videre, streng plass) så da kan han være med. Veldig greit at begge to lærer oss sprøyter.

Herregud :wideyed: Det er snart sprøytetid... :eek:
Så bra at han får blitt med! [emoji4]

Så bra at han får blitt med! [emoji4]
Jeg er skikkelig fornøyd med det :D At Kristiansand må vente.
Veldig greit at han får vært med. Også er han mer kjent enn meg i Oslo. Så da har jeg guiden min første turen.
Mener det var der han var å, kremt, ehm, tok en, ehm, kremt, runk. Før sommeren i fjor :hilarious:
Jeg var vel der fem ganger i 2013, men da med bil. Så med tog og trikk er jeg blank :rolleyes:

Jeg er skikkelig fornøyd med det :D At Kristiansand må vente.
Veldig greit at han får vært med. Også er han mer kjent enn meg i Oslo. Så da har jeg guiden min første turen.
Mener det var der han var å, kremt, ehm, tok en, ehm, kremt, runk. Før sommeren i fjor :hilarious:
Jeg var vel der fem ganger i 2013, men da med bil. Så med tog og trikk er jeg blank :rolleyes:
Hehe, det er heldigvis veldig lett å finne fram i Oslo, og ihvertfall til riksen, trikken går rett utenfor togstasjonen og riksen er endestopp så det skal mye til å bomme [emoji12] Men er jo best at han kan være der med deg og få med seg informasjonen siden han skal sette sprøytene.

Hehe, det er heldigvis veldig lett å finne fram i Oslo, og ihvertfall til riksen, trikken går rett utenfor togstasjonen og riksen er endestopp så det skal mye til å bomme [emoji12] Men er jo best at han kan være der med deg og få med seg informasjonen siden han skal sette sprøytene.

Ehm, jeg har gått meg bort INNE på Oslo S og på Karl Johan :hilarious:
Så ehm, jeg eier ikke innebygget kompass, og kan besøke samme plassen flere ganger uten å kjenne meg igjen :oops:
Men veldig greit at det er så enkelt til :) Hadde slitt mer til Ullevål. Tror ikke jeg får han med på alle kontrollene, men veldig greit første gangen, så jeg finner ut av ting.

Også må jeg ta toget begge veier alene. Men er bare å parkere bilen på lokalstasjonen og ta toget. Praktisk at det går hver halvtime på morgenen :angelic:

Så ehm, jeg eier ikke innebygget kompass, og kan besøke samme plassen flere ganger uten å kjenne meg igjen :oops:
Men veldig greit at det er så enkelt til :) Hadde slitt mer til Ullevål. Tror ikke jeg får han med på alle kontrollene, men veldig greit første gangen, så jeg finner ut av ting.

Også må jeg ta toget begge veier alene. Men er bare å parkere bilen på lokalstasjonen og ta toget. Praktisk at det går hver halvtime på morgenen :angelic:
Haha såpass ja...Ullevål er også veldig greit for det er samme trikken og stoppet heter Ullevål Sykehus [emoji6] Min var med på forsamtalen, uttak og innsett. Og så var jeg med han på TESA på Ullevål da de ville sjekke varene... De andre kontrollene var det lite poeng å ha han med på hehe. Men så hadde ikke jeg sprøyteopplæring akkurat heller da, det var det liksom ikke behov for...

Haha såpass ja...Ullevål er også veldig greit for det er samme trikken og stoppet heter Ullevål Sykehus [emoji6] Min var med på forsamtalen, uttak og innsett. Og så var jeg med han på TESA på Ullevål da de ville sjekke varene... De andre kontrollene var det lite poeng å ha han med på hehe. Men så hadde ikke jeg sprøyteopplæring akkurat heller da, det var det liksom ikke behov for...

Ja, det er såpass :hilarious: Går meg bort på de minste plassene liksom :rolleyes:

Min blir nok ikke med på alt han heller, han jobber, og må jo nesten være der også.
Så da får jeg troppe opp selv. Jeg tusler nå mest rundt her hjemme likevel, så for meg så gjør det jo ingenting.

Han er heldigvis veldig frisk i svømmera, så trenger ikke tenke på TESA nå. Var ille med forrige mann, husker det var ganske stressende :oops:

Ett spørsmål til dere andre her, hvordan sprøyter fikk dere?
Jeg er så spent på hva jeg får, så er bare nysgjerrig på hva Riksen gir... :oops:

Gonal-F og Orgalutran her. + Ovitrelle, da. Kort protokoll, og jeg har el av meg selv, så skulle bare lett stimulering til.

Fra Oslo S er det lettest med trikken, den går fra foran Clarion-hotellet der de holder på å bygge om nå. Hvis du går gjennom Byporten er det bare å krysse veien først rett frem og så til høyre.

Fra Nasjonal er det raskere å ta T-banen til Forskningsparken og bytte til trikk der. Banen er rett over trikkestoppet.

Gonal-F og Orgalutran her. + Ovitrelle, da. Kort protokoll, og jeg har el av meg selv, så skulle bare lett stimulering til.

Jeg har mest sannsynlig EL jeg også, men de ville ha meg på lang, så da ble det lang. Men da har de litt mer kontroll, siden jeg sliter med uregelmessige sykluser :)

Håper jeg får Gonal-F og, den ser enklest ut å bruke :)

Fra Oslo S er det lettest med trikken, den går fra foran Clarion-hotellet der de holder på å bygge om nå. Hvis du går gjennom Byporten er det bare å krysse veien først rett frem og så til høyre.

Fra Nasjonal er det raskere å ta T-banen til Forskningsparken og bytte til trikk der. Banen er rett over trikkestoppet.

Jeg tok trikken til Ullevål, men aner ikke hva alt av gater heter. Så går ofte ut foran Egon, og over og bort derfra :)
Oslo S ligger før Nationalteateret med toget, så går oftest av på Oslo S. Greit å slippe trikkebytte også. Også kommer helt sikker samboeren med tbanen fra kontoret tenker jeg :) Så da møtes vi på Oslo S.
Han er ganske lokalkjent i Oslo, etter å ha jobba over hele byen i snart fem år, eller noe sånn :)

Jeg har også regelmessig mens og EL hver måned og helt normale forhold (mannlig faktor) men fikk likevel lang protokoll, så skjønner ikke helt når de velger kort jeg...

Back
Topp