Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Det er 3 år siden forrige gang... Det resulterte i en nydelig sønn som ble 2 år nå i august :D Har siden den gått fra 20 tallet til 30 tallet og vekt har gått veldig opp og veldig ned (gått ned 20 kg siden januar). Mange faktorer som kan spille rolle... Blir spennende å se hva de sier i dag.
Oi, så bra jobbet med vektnedgang på 20 kg! Jeg har vært litt stresset for alderen, er i siste halvdel av 30-årene og da synker jo sjansene litt, men enn så lenge ser det jo ikke ut til å være noen krise så forhåpentligvis rekker jeg kanskje å få to om jeg er heldig...

Oi, så bra jobbet med vektnedgang på 20 kg! Jeg har vært litt stresset for alderen, er i siste halvdel av 30-årene og da synker jo sjansene litt, men enn så lenge ser det jo ikke ut til å være noen krise så forhåpentligvis rekker jeg kanskje å få to om jeg er heldig...
Takk! De kiloene satt godt etter forrige graviditet... Jeg er ikke stresset for alderen, men tror den spiller litt rolle på at jeg responderer litt forskjellig og tregere denne gangen. Tror også at det at jeg har fått barn spiller rolle.. Men så lenge det skjer noe, så kan det godt ta litt lenger tid.

Håper du rekker to ;) Og at det klaffer nå med en gang!

Vært å henta medisiner på apoteket i dag [emoji4] nå er det bare å vente på mens [emoji13]

Trøtt... Trøtt og trøtt.
Malt soverom i fire timer i dag.
Veldig koselig å tenke på at, rommet, forhåpentligvis, får eier i løpet av neste år eller 2020 :Heartred

Vært å henta medisiner på apoteket i dag [emoji4] nå er det bare å vente på mens [emoji13]

Så spennende :) Kort eller lang du skal gå på? :)
Jeg er midt i laaaang nå... Akkurat gått på nesespray i ei uke i dag :)

Kort høres deilig ut, slippe all ventinga med to uker på spray.
Legen mente jeg hadde lett for å få eggløsning og satte meg derfor på kort. Kjenner jeg er glad for det [emoji4]

Legen mente jeg hadde lett for å få eggløsning og satte meg derfor på kort. Kjenner jeg er glad for det [emoji4]

Du er heldig :) Jeg sprayer for harde livet. Men tida går fort også, så helt greit det og egentlig :)
Bare litt utålmodig :angelic:

Takk! De kiloene satt godt etter forrige graviditet... Jeg er ikke stresset for alderen, men tror den spiller litt rolle på at jeg responderer litt forskjellig og tregere denne gangen. Tror også at det at jeg har fått barn spiller rolle.. Men så lenge det skjer noe, så kan det godt ta litt lenger tid.

Håper du rekker to ;) Og at det klaffer nå med en gang!
Ja det er jo så utrolig mange faktorer som spiller inn, ikke uten grunn vi kaller det små mirakler....som du sier det viktigste er jo at det klaffer tilslutt, så får det ta den tiden det tar [emoji4] Jeg blir overlykkelig om det treffer nå på første forsøk, tør nesten ikke håpe engang på at jeg skal være så heldig... [emoji85]

Hei! Jeg sniker litt her. Venter på forsamtale på Ullevål om nøyaktig to uker. Så nå tar jeg meg selv i å se på utløpsdatoene i kjøleskapet og tenke på at når de datoene kommer, så er jeg forhåpentligvis så smått i gang med behandling:p Veldig koselig å se at det begynner å bli action for flere av dere. Heier på at Riksen får ekstra god graviditetsstatistikk i år! :Heartred

Hei! Jeg sniker litt her. Venter på forsamtale på Ullevål om nøyaktig to uker. Så nå tar jeg meg selv i å se på utløpsdatoene i kjøleskapet og tenke på at når de datoene kommer, så er jeg forhåpentligvis så smått i gang med behandling:p Veldig koselig å se at det begynner å bli action for flere av dere. Heier på at Riksen får ekstra god graviditetsstatistikk i år! :Heartred

Hei hei og velkommen inn til oss :)
Jeg var på forsamtale i juni, 28. Og fra da til nå har tida gått fort :) Men det er litt fordi det har vært sommer også tror jeg.
Men veldig godt å komme i gang :) Lykke til om to uker. Spennende tider dette her.

HETETOKT! Hjelpes meg...:arghh:

Slenger meg på her
All oppfølgning vil foregå på OUS (bortsett fra uttak og innsett etter hva jeg skjønte).
Vi er ferdig med forsamtale i dag
Må få tilbake mensen så jeg kan ta blodprøver, men etter det blir søknaden sendt til PGD nemda

Legen så 24 eggposer, hva vil egentlig det si?
Han virket veldig positiv etter GU, men mannen pratet altså SÅ lavt at vi måtte spørre hva han sa og glemte å spørre om det vi lurte på

Slenger meg på her
All oppfølgning vil foregå på OUS (bortsett fra uttak og innsett etter hva jeg skjønte).
Vi er ferdig med forsamtale i dag
Må få tilbake mensen så jeg kan ta blodprøver, men etter det blir søknaden sendt til PGD nemda

Legen så 24 eggposer, hva vil egentlig det si?
Han virket veldig positiv etter GU, men mannen pratet altså SÅ lavt at vi måtte spørre hva han sa og glemte å spørre om det vi lurte på
Velkommen! 24 eggposer er jo bra, det betyr at du har gode muligheter for å utvikle flere egg til eggløsning. [emoji4] Når du stimuleres med hormoner i forkant av behandling vokser eggposene og modner flere egg sånn at de kan trekke ut flere enn det ene eget man vanligvis modner hver måned. Det øker sjansene for å lykkes med å få et befruktet egg av god kvalitet. Da jeg var på kontroll etter 6 dager på sprøyter hadde jeg 8 eggposer som var av god størrelse, gikk 3 dager til på sprøyter og hadde uttak igår, da fikk de ut 19 egg. Vet ikke hvor mange eggposer det var da, men vet det var flere egg i noen av posene. Har ikke helt fått med meg hva PGD betyr jeg da?

Høres slitsomt ut, jeg slapp heldigvis unna dem [emoji38]

Jeg hadde heftige runder i ti måneder da jeg gikk på Clomifeen, og sliter vel litt med de før mensen og EL sånn generelt,
så regna vel med at de kom :hungover:
Men det å fryse, være kald, men likevel være varm og svette som en gris, det er spesielt :rolleyes:

Jeg hadde heftige runder i ti måneder da jeg gikk på Clomifeen, og sliter vel litt med de før mensen og EL sånn generelt,
så regna vel med at de kom :hungover:
Men det å fryse, være kald, men likevel være varm og svette som en gris, det er spesielt :rolleyes:
Det tror jeg så absolutt på! Jeg var heldig sånn, slapp unna det meste av bivirkninger fra både sprayen og sprøytene, bare litt hodepine, oppblåsthet og tidvis litt humørsvingninger (de var verst på sprayen). Men veldig vondt etter uttak da...Har stort sett vært sengeliggende siden igår, nå vil jeg bare sove og håper at formen er mye bedre imorgen når jeg skal til innsett og etterpå. Skal egentlig på en middag imorgen kveld men den henger i en syltynn tråd kjenner jeg [emoji85]

Jeg har ikke hatt noen humørsvingninger, de har jeg kommet unna, både på sprayen i 2013 og nå :)
Sprøyter har jeg aldri gått på. Så det blir noe nytt. Heldigvis tåler kroppen min hormoner greit. Jeg sliter med angst fra før, så egentlig rart at jeg ikke får svingninger egentlig :)

Men av og til skikkelig sulten og hatt to hetetokter, ellers vært veldig greit :)

Da har jeg vært på riksen og satt inn et firedelt egg som visstnok var veldig bra. Fikk 5 på frys. Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet i disse rugedagene fram til test! :happy090

Back
Topp