Skravletråd for oss prøvere!

God kveld :D
Denne helgen har vært busy, med konfirmasjon i går og bursdag i dag. Sliiiten, så skal bli godt å slappe av litt i morgen :)

Har hatt skikkelige mensmurringer i dag og litt EL-slim aktig. Aldri hatt murringer i dpo-land før utenom ved graviditet, så håper ikke dette er noe som kommer til å fortsette i kommende sykluser med mindre jeg blir gravid...

Håper dere har hatt en fin helg :D

Åh, cosmos sår jeg også hvert år. MÅ bare ha det, gode minner fra barndommen om bl.a. mormor. :)

Har du sådd og fått til brudeslør før? Tror ikke det tåler mitt klima, hvilket er synd, for det er jo så søtt. Men ringblomster har jeg, fine og gode i salater!

Agurk har jeg ikke prøvd hjemme, blir for kaldt så lenge vi ikke ha fått på plass drivhuset, men i parsellhagen har vi hatt det. Denne blir litt "slyngete, som sukkererter/blomstererter o.l. og trenger noe støtte for å klatre. Får ikke til å forklare, så legger ved et bilde som forhåpentligvis er mer forklarende. ;)

Vis vedlegget 225408
Ah, takk! Kjøpte bare en billigre variant da jeg plutselig raska med meg så mye [emoji14]
Da skal jeg lage klatrestativ til den :D

Måtte det bare bli fint vær så de kan stå i drivhushylla snart!

Vi hadde brudeslør når jeg var liten, vil ha det i ei krukke som henger over utemøbla, så håper den klarer å vokse :)

Ah, takk! Kjøpte bare en billigre variant da jeg plutselig raska med meg så mye [emoji14]
Da skal jeg lage klatrestativ til den :D

Måtte det bare bli fint vær så de kan stå i drivhushylla snart!

Vi hadde brudeslør når jeg var liten, vil ha det i ei krukke som henger over utemøbla, så håper den klarer å vokse :)

Må oppdatere oss med bilder av både den ene og den andre veksten etterhvert da. :) Forhåpentligvis en voksende spire også! ;)

Kjempebra jobba! :thumleft Har du gjort noe spesielt?
Takk:) Etter at minstemann blei født så sleit jeg med vekta. Jeg brukte 3 år på å gå ned 18 kg. Jeg er bare 157 cm høy og på det værste veide jeg 78 kg. Men i påsken så var jeg hos ei venninne og ho hadde en vekt(min vekt er ødelagt) og da tenkte jeg å sjekke hvor mye jeg veide siden jeg ikke hadde veid meg på 1 år. Da viste vekta 69,3.

Da blei jeg skikkelig irritert på meg sjøl[emoji23] Jeg spiser egentlig bare litt mindre av ting. En skive til frokost i stedet for to. En skive og ett knekkebrød til lunch osv. Og går turer. Jeg kan ikke gå på noe diett eller sånt for jeg er avhengig av å få i meg nok mat i løpet av dagen. Jeg blir fysisk uvel hvis jeg ikke får i meg nok mat og innmari sur. Jeg har vært litt mer sulten i det siste siden jeg har kuttet ned men jeg veit hvordan jeg skal spise for å ikke krysse grensa til å sulte meg liksom..

Og kuttet ned på godteri ikke minst. Og i begge mine tidligere svangerskap så har jeg lagt på meg ca 16 kg så tenkte at jeg bør gå ned så mye jeg klarer før jeg blir gravid. Jeg har ett dårlig kne i tillegg så kan ikke veie for mye. Min trivselsvekt er 62 kg. Nå er jeg 67, 9. Så er ikke mange kg det er snakk om heldigvis[emoji4]

Takk:) Etter at minstemann blei født så sleit jeg med vekta. Jeg brukte 3 år på å gå ned 18 kg. Jeg er bare 157 cm høy og på det værste veide jeg 78 kg. Men i påsken så var jeg hos ei venninne og ho hadde en vekt(min vekt er ødelagt) og da tenkte jeg å sjekke hvor mye jeg veide siden jeg ikke hadde veid meg på 1 år. Da viste vekta 69,3.

Da blei jeg skikkelig irritert på meg sjøl[emoji23] Jeg spiser egentlig bare litt mindre av ting. En skive til frokost i stedet for to. En skive og ett knekkebrød til lunch osv. Og går turer. Jeg kan ikke gå på noe diett eller sånt for jeg er avhengig av å få i meg nok mat i løpet av dagen. Jeg blir fysisk uvel hvis jeg ikke får i meg nok mat og innmari sur. Jeg har vært litt mer sulten i det siste siden jeg har kuttet ned men jeg veit hvordan jeg skal spise for å ikke krysse grensa til å sulte meg liksom..

Og kuttet ned på godteri ikke minst. Og i begge mine tidligere svangerskap så har jeg lagt på meg ca 16 kg så tenkte at jeg bør gå ned så mye jeg klarer før jeg blir gravid. Jeg har ett dårlig kne i tillegg så kan ikke veie for mye. Min trivselsvekt er 62 kg. Nå er jeg 67, 9. Så er ikke mange kg det er snakk om heldigvis[emoji4]

Stå på videre, har trua på at du fikser den siste etappen også! :)

Åh, hørtes refreshing ut! Det tar på å reise, så selv om du er sliten i dag, så kjenner du vel de positive virkningen f.o.m. i morgen, hvor godt det gjorde for kropp og sinn. :D

Helga har vært hektisk, men helt super her. :)
Var helt nydelig. Danskebåten er ikke akkurat vitamininnsprøytning :D men bortsett fra det har vi kost oss glugg. Fikk gått en lang tur på hjemveien fra jobb i dag også så her er bare velstand.

Godt du har hatt ei super helg!

Blæ!!! Irriterer meg over Norsk Livredning som plager folk på tlf. [emoji14]
Har sikkert snakket med 3-4 forskjellige den siste mnd. Og han jeg snakket med i dag påstår at de kun skal ringe en gang i året...kommunikasjon er fine greier...

Om de ønsker å få støtte, så hjelper det ikke å ringe omtrent hver uke å mase ihvertfall :o

Blæ!!! Irriterer meg over Norsk Livredning som plager folk på tlf. [emoji14]
Har sikkert snakket med 3-4 forskjellige den siste mnd. Og han jeg snakket med i dag påstår at de kun skal ringe en gang i året...kommunikasjon er fine greier...

Om de ønsker å få støtte, så hjelper det ikke å ringe omtrent hver uke å mase ihvertfall :o

Gulp, misliker telefonsalg jeg også. Særlig når man allerede har snakket med dem. Jeg har reservert nummeret mitt mot salg, men ringer noen stadig vekk likevel [emoji849][emoji19]

Gulp, misliker telefonsalg jeg også. Særlig når man allerede har snakket med dem. Jeg har reservert nummeret mitt mot salg, men ringer noen stadig vekk likevel [emoji849][emoji19]
En ting er jo om de ringer en gang, men når de maser så blir jeg irritert. Har reservert meg jeg og, men hadde visst kun mot telefonsalg. Forandret det for en stund siden til at det også er mot frivillige organisasjoner, og det har hjulpet mye ;) Men så lenge man gar støttet en gang, så er de flinke til å ringe [emoji14]

Jeg klaget i dag da, så får vi se om han faktisk gjlr noe med det :D

De kan da seriøst ikke ha lov til dette. Nå ringte de f... meg fra norsk livredning igjen!!!
Greit nok jeg har gitt dem støtte kanskje en gang for lenge siden, men det gir dem vel ikke rett til å ringe meg flere ganger iløpet av ei uke :o og etter at jeg har bedt dem fjerne meg fra lista, og fått beskjed om at det skal gjøres!!!

Blir så irritert! [emoji14]

Håper dere alle hadde en strålende 17. mai-feiring i går? Gjorde dere noe gøy, gikk dere i tog kanskje? :)

Håper dere alle hadde en strålende 17. mai-feiring i går? Gjorde dere noe gøy, gikk dere i tog kanskje? :)
Her gikk vi i tog alle 3. Hunden fikk bli igjen hjemme, for han blir så stressa [emoji14]

Var og pyntet litt på grava til lillebror først ♡

Også var det farting fra sted til sted for å spise kake. Blir nok ikke slik så mange år fremover ser jeg for meg. Hadde jo vært koselig å ta en tur i byn e.l og :) kanskje neste år når frøkna nærmer seg 3 ♡

Du da? :)

Her gikk vi i tog alle 3. Hunden fikk bli igjen hjemme, for han blir så stressa [emoji14]

Var og pyntet litt på grava til lillebror først ♡

Også var det farting fra sted til sted for å spise kake. Blir nok ikke slik så mange år fremover ser jeg for meg. Hadde jo vært koselig å ta en tur i byn e.l og :) kanskje neste år når frøkna nærmer seg 3 ♡

Du da? :)

Håper dere hadde et fint øyeblikk hos lillebror. :Heartred

Gikk dere under en bestemt fane under toget? Barnehagen? :)

Enig i at hunder bør få være hjemme på 17. mai, blir for mye for dem med alt ståket. Vi også hadde vår hund hjemme. :)

Vi tilbragte dagen både sammen med mine foreldre og svigerfamilien i går, veldig koselig når vi alle først samles, siden en del av familien bor i en annen landsdel. Liker 17. mai veldig godt jeg! :D

Håper dere hadde et fint øyeblikk hos lillebror. [emoji813]red

Gikk dere under en bestemt fane under toget? Barnehagen? :)

Enig i at hunder bør få være hjemme på 17. mai, blir for mye for dem med alt ståket. Vi også hadde vår hund hjemme. :)

Vi tilbragte dagen både sammen med mine foreldre og svigerfamilien i går, veldig koselig når vi alle først samles, siden en del av familien bor i en annen landsdel. Liker 17. mai veldig godt jeg! :D

Det hadde vi ♡

Gikk med barnehagen ja. Syns det er koselig at de går i hovedtoget :D ikke så langt tog, så fint at alle får deltatt i det (som har lyst :) )

Liker 17. Mai jeg og, men når halve dagen blir kjøring ble det litt mye syns jeg. Men koselig å holde på tradisjonen med å besøke bestemor, som jeg har gjort siden jeg var liten :D kanskje det blir en liten tur på tivoli neste år :)

Syns det er lite liv her for tida [emoji14]

Hvordan går det med alle ? :D

Er hjemme i dag, sånn passe. Et par ting som gjør livet litt urolig om dagene, så jeg gleder meg til mai er over egentlig.

Back
Topp