Skravletråd for oss prøvere!

Har vel på en måte gått inn i et overlevelses modus etter at mamma døde for noen år siden, og det har ikke helt gått opp for meg at babyen min faktisk er død.
Har vært ganske apatisk siden mamma døde føler jeg, så jeg føler at sorgen på en måte fortsetter og jeg aldri kommer til å komme ut av det.

Med mamma tok det vel litt over et år før jeg fikk en skikkelig knekk. Håper jeg unngår det nå med jevnlig oppfølging hos psykolog.
Det er kun 1 mnd siden han døde, men vi føler ihvertfall vi har fått mange svar og at legene gjorde alt de kunne for gutten vår. Føler at det hjelper meg litt. Pluss at jeg selv gjorde alt jeg kunne mtp gjenoppliving frem til ambulansen dukker opp.

Har dessverre hatt maks uflaks, og ingen kunne gjort noe for å forhindre det.

Takk ♡
Livet er så urettferdig noen ganger, noen får altfor mye å takle :( tenker masse på deg! :Heartred

Tror jeg endte opp på to ostekaker, ei gulrotkake, en sitronpai og pavlova. Alle er forholdsvis kjappe og enkle, men akkurat i dag sitter bakelysten laaangt inn en plass jeg ikke klarer å finne veien til. :p Og alle må lages ferdig i dag... :banghead:
Oi! Skal du ha selskap?:happy:

Tror jeg endte opp på to ostekaker, ei gulrotkake, en sitronpai og pavlova. Alle er forholdsvis kjappe og enkle, men akkurat i dag sitter bakelysten laaangt inn en plass jeg ikke klarer å finne veien til. [emoji14] Og alle må lages ferdig i dag... :banghead:
Det var en del. Hva skal du bake til?

Bursdagsfeiring i morgen. Svigers og foreldrene mine kommer til middag. På lørdagen kommer det en del venner, så det er bare å hive seg rundt snart!
Du som har bursdag? :)

Sammenkomst her i huset i helga. Det er ganske mange, ikke sant? Er redd det skal bli for lite jeg. Skal være for rundt 20 personer ila. begge dagene. Blir kanskje ikke nok?
Erfaring tilsier at det som regel blir nok, men det blir alltid mye kaker her og [emoji14] haha
Svigerfamilien baker gjerne en kake hver når det er sammenkomster, så blir en del. Men man kan jo ikke risikere at det blir for lite heller ;)

Bursdagsfeiring i morgen. Svigers og foreldrene mine kommer til middag. På lørdagen kommer det en del venner, så det er bare å hive seg rundt snart!
Aha, kos deg med baking da ;) jeg må øve meg på sjokoladekake med surmelk, fant en oppskrift på nett. Bestevenninna mi og moren hennes får ikke til den type kake, så fant ut at jeg bør øve meg før jeg skal lage den til bursdag til lillemor i april ;)

Erfaring tilsier at det som regel blir nok, men det blir alltid mye kaker her og [emoji14] haha
Svigerfamilien baker gjerne en kake hver når det er sammenkomster, så blir en del. Men man kan jo ikke risikere at det blir for lite heller ;)

Får håpe 5 holder, hvis ikke får jeg raske sammen et eller annet møl på null komma niks. :P

Aha, kos deg med baking da ;) jeg må øve meg på sjokoladekake med surmelk, fant en oppskrift på nett. Bestevenninna mi og moren hennes får ikke til den type kake, så fant ut at jeg bør øve meg før jeg skal lage den til bursdag til lillemor i april ;)

Har ikke smakt med surmelk, men sjokoladekake med rømme er faktisk utrolig godt! :D

Får håpe 5 holder, hvis ikke får jeg raske sammen et eller annet møl på null komma niks. :P
Mye som kan slenges sammen sikkert uten at jeg har mye erfaring med det [emoji14]

Ikke jeg heller! :laughing002
Rullekake tar ifølge mannen bare 20 min da ;)

Han som er bakemester her, så nå driver han og baker loff mens jeg sitter i sofaen og glaner på bv og noen hagebøker.

Prøver å finne ut hva slags hekk jeg vil ha...:p

Rullekake tar ifølge mannen bare 20 min da ;)

Han som er bakemester her, så nå driver han og baker loff mens jeg sitter i sofaen og glaner på bv og noen hagebøker.

Prøver å finne ut hva slags hekk jeg vil ha...:p

Joda, mye som tar kort tid, men "faremomentet" med f.eks. rullekake, er at dersom bunnen blir for tørr, så sprekker den når man skal rulle den sammen. :p Men han er en flink baker, han mannen din skjønner jeg, så du er heldig! :) Mannen her skal bake grytebrød i kveld til middagen i morgen, deilig når de gjør sånne ting, blir så glad jeg. :D

Hva slags hekk kunne du ha tenkt deg da? Vintergrønn, høyt, lavt, tett, med og uten blomster, med blader som skifter farge igjennom sesongene? Mye å velge i mellom! ;)

Joda, mye som tar kort tid, men "faremomentet" med f.eks. rullekake, er at dersom bunnen blir for tørr, så sprekker den når man skal rulle den sammen. [emoji14] Men han er en flink baker, han mannen din skjønner jeg, så du er heldig! :) Mannen her skal bake grytebrød i kveld til middagen i morgen, deilig når de gjør sånne ting, blir så glad jeg. :D

Hva slags hekk kunne du ha tenkt deg da? Vintergrønn, høyt, lavt, tett, med og uten blomster, med blader som skifter farge igjennom sesongene? Mye å velge i mellom! ;)

Aldri prøvd på det jeg, men han har prøvd og feilet noen ganger ja [emoji14] hehe
Supert når mennene er bakeglade :D

Tja, vintergrønn som tåler veisalt [emoji14]
Har lurt litt på barlind, men liker egentlig blader best. Så kunne egentlig tenkt meg Buksbom, men den tåler nok ikke veisaltet like godt :/

Aldri prøvd på det jeg, men han har prøvd og feilet noen ganger ja [emoji14] hehe
Supert når mennene er bakeglade :D

Tja, vintergrønn som tåler veisalt [emoji14]
Har lurt litt på barlind, men liker egentlig blader best. Så kunne egentlig tenkt meg Buksbom, men den tåler nok ikke veisaltet like godt :/

Lite som tåler alt det veisaltet vi strør i Norge... :/ Synes laubærhegg er fint også, det har blader og er vintergrønn. :)

Lite som tåler alt det veisaltet vi strør i Norge... :/ Synes laubærhegg er fint også, det har blader og er vintergrønn. :)
Tenkte vi skulle ta en tur innom et gartneri i nærheten etterhvert og få litt tips :) vi har jo ikke peiling noen av oss [emoji14]

Fikk tlf fra sykehuset i dag, og fått time til ettersamtale med overlegen 7. April :)

Back
Topp