Skravletråd for oss prøvere!

Ja, det skulle jo bare mangle. Skummelt at 20 % av de som tar de pillene mister. Derfor jeg tenker det er greit med crinonen samtidig.. Hvertfall på deg.

Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp4
Men det er større sansynlighet på pergo og uten pillene som jeg har forstått det :) 20% mister uansett, men mange før de vet det selv. Men ja jeg er sikker på jeg trenger crinone!

Er nok veldig forskjellig ja :) Jeg tar de med i tilfelle :) Nå med crinone var jo mensen helt normal. Etter p pille slutt nå har jeg kunn hatt en blødningsdag.. Med pergo litt flere, men ikke mye. Nå med crinone helt normalt tror jeg :)
:) virker som at Crinone har gjort en bra jobb hos deg.

*Før svangerskapet
*Prøver siden Nov 12

Ja, det skulle jo bare mangle. Skummelt at 20 % av de som tar de pillene mister. Derfor jeg tenker det er greit med crinonen samtidig.. Hvertfall på deg.

Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp4

Jeg lurer litt hvorfor 20% av de som tar de pillene jeg mister, jeg.
Gjennomsnittet i befolkningen er vel 10%.
De som får de pillene er kvinner som strever.
Noen av dem bruker lang tid, andre det kombinert med at de mister flere ganger.
Jeg bare lurer litt på om de 20%'ene skylles pillene, eller den gruppe kvinner som tar dem..

Hos omtrent 20 % av dem som oppnår graviditet etter bruk av klomifensitrat (PERGO) vil graviditeten ende i spontanabort. Dette betyr at drygt en firedel av dem som gjennomgår gjentatte behandlinger med klomifensitrat får sitt ønske om å bli foreldre. Det var pergo det sto om, ikke letrozol i det tidsskriftet. Sto ikke hvor mange prosent med letrozol.
Den lave graviditetsfrekvensen sammenliknet med antallet ovulasjoner og den relativt høye forekomsten av tidlig spontanabort sammenliknet med kvinner som blir gravide spontant, antas til en vesentlig grad å skyldes medikamentets antiøstrogene effekt på cervixsekretet og endometriet. Klomifensitrat blokkerer østrogenreseptorene i cervix og endometriet. Dette gjør at spermiene kan ha vanskeligheter med å passere cervikalkanalen eller at implantasjonen av det befruktede egget ikke blir optimal fordi endometriet er tynt og lite mottakelig for det befruktede egget.

Altså pergo ødelegger slimhinnene, og gjør dem tynnere og skjørere i forhold til å holde på egget. Letrozol gjør ikke noe på slimhinna :) Klomifensitrat som det står om er pergo.

Hos omtrent 20 % av dem som oppnår graviditet etter bruk av klomifensitrat (PERGO) vil graviditeten ende i spontanabort. Dette betyr at drygt en firedel av dem som gjennomgår gjentatte behandlinger med klomifensitrat får sitt ønske om å bli foreldre. Det var pergo det sto om, ikke letrozol i det tidsskriftet. Sto ikke hvor mange prosent med letrozol.
Den lave graviditetsfrekvensen sammenliknet med antallet ovulasjoner og den relativt høye forekomsten av tidlig spontanabort sammenliknet med kvinner som blir gravide spontant, antas til en vesentlig grad å skyldes medikamentets antiøstrogene effekt på cervixsekretet og endometriet. Klomifensitrat blokkerer østrogenreseptorene i cervix og endometriet. Dette gjør at spermiene kan ha vanskeligheter med å passere cervikalkanalen eller at implantasjonen av det befruktede egget ikke blir optimal fordi endometriet er tynt og lite mottakelig for det befruktede egget.

Altså pergo ødelegger slimhinnene, og gjør dem tynnere og skjørere i forhold til å holde på egget. Letrozol gjør ikke noe på slimhinna :)

Ok, takk

Én hypotese er at den initielle hemmingen i østrogensyntesen ved bruk av letrozol resulterer i en oppregulering av endometriets østrogenreseptorer (14). Økt sensitivitet for østrogen medfører rask vekst av endometriet når produksjonen av østrogen stiger i siste del av follikkelfasen. Den raske veksten av endometriets tykkelse kan ofte verifiseres ved hjelp av vanlig transvaginal ultralyd. Endometriet blir derved tilstrekkelig tykt og mottakelig til at en vellykket implantasjon skal kunne skje:):)

Hvordan går det her da? :)

❤️ Desember 2014 ❤️

Taster på appen :)

Men dere, over på noe helt annet.

Hva er det beste dere vet til middag?
Vi har bryllupsdag på lørdag, og jeg har lyst til å finne på noe ekstra godt :)
Du er jo så flink med middager :) hva
med blåskjell til forrett? Og indrefilet eller kylling surra i brie og spekeskinke i ovnen med soppstuing ved siden og noe fløtegratinerte poteter?

❤️ Desember 2014 ❤️

Du er jo så flink med middager :) hva
med blåskjell til forrett? Og indrefilet eller kylling surra i brie og spekeskinke i ovnen med soppstuing ved siden og noe fløtegratinerte poteter?

❤️ Desember 2014 ❤️

Det er veldig godt, ja, men er liksom det vi pleier å ha på en lørdagskveld..

Lurer litt på kamskjell til forrett.

Jeg kjøper det i Sverige. Der koster det rundt 280 kr pr kg, så det er ikke så gal pris. Evt kan du ta en telefon til strøm Larsen på torshov eller Laksen i maridalsveien på Bjølsen, kanskje en av de har. Det er frysevare.

Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp4

Jeg kjøper det i Sverige. Der koster det rundt 280 kr pr kg, så det er ikke så gal pris. Evt kan du ta en telefon til strøm Larsen på torshov eller Laksen i maridalsveien på Bjølsen, kanskje en av de har. Det er frysevare.

Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp4

Muligens det ja..
Får ikke tid til å dra til Sverige..

Kamskjell er digg! Det er scampi også. Hva med kenguru til hovedrett? Jeg har aldri smakt bedre kjøtt noen gang!!

Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp4
Jøss, så spennende!!

❤️ Desember 2014 ❤️

Back
Topp