Skravletråd for mars. Snart vår?

Nei det er ikke mye me kan gjør en att passa på og lære barnen vaske henderna . Får ikke hoppas det kommer til deres kommune
Det ble akkurat bekreftet at et av de tre nye tilfellene i fylket er i vår kommune

Jeg vet ikke noe mer enn det enda.

Kommunen vår er liten.
Som jeg har snakket om før, via ungene har vi kontaktflate i første eller andre ledd med tre av øyas fire barneskoler, reelt egentlig også den fjerde via kulturskolelæreren. Via skolene er det jo alle familiene. Det er en liten kommune. Alle kjenner ikke alle. Men mange kjenner mange.

Mannen er as we sprak på foreldremøte i barnehagen. Det er ikke eksemet mange, men på årsmøtedelen hvor alle er samlet er det ikke snakk om en meters avstand eller armlengs avstand, da sitter man meget tett stuet sammen.

Enn så lenge er ikke kulturskolens konserter om et par uker avlyst heller.

Det er enda ikke påvist noen smittede i vår kommune da. Vi bare venter. Tre nye i fylket uten kjent kommune i oversikten fra VG
Og så kom infoen om at 4 i nabokommunen er smittet...

Store arrangementer i regi av kommunen begrenses også, så jeg føler de tar tak nå.
Er mye styr rundt ishockeyen da, de taper jo penger må vite... Men helse først mener jeg.

Store arrangementer i regi av kommunen begrenses også, så jeg føler de tar tak nå.
Er mye styr rundt ishockeyen da, de taper jo penger må vite... Men helse først mener jeg.

En i når kommune. Ikke noe avlyst enda, men vi får se i dagene som kommer.
. Akkurat meldt eldste på et arrangement i kirka, max 40 påmeldte men det ble somregel mer sånn "vi har enda plass, tips alle du kjenner" enn "sorry, venteliste" da på disse trosopplæringsgreiene.

Det er neste uke. Så vi får se. Inntil 40 unger, et par tre fra kirka og en håndfull foreldre til å hjelpe til med matlagingen og serveringen...

Han fikk brev i posten i dag og ba om å få bli meldt på, så jeg gjorde det, så får vi se om det blir gjennomført

Helse flrst ja, men det kommer dessverre til å bli økonomisk krise for noen om dette blir langvarig. Så det var noen som måtte permitere allerede

Fortsatt bare 1 her men veldig mange i karantene
Ingen i min kommune som har fått påvist smitte, men er en del i karantene.
Er også en ansatt på skolen til ungene som er i karantene siden personen har et barn som har fått påvist smitte

Vi aner ikke noe om noen er i karantene i vår kommune. Eller. Det bør vel sikkert noen være, når en er påvist smittet og altså i isolasjon. Men kommunen oppgir ikke slikt

God morgen
Spent på hva dagen bringer med to ansatte i karantene fortsatt..
Mannen skal på jobb igjen i dag ,sp får vi se om de starter med hjemmekontor etterhvert

Det står i diverse aviser hvertfall
Har ikke funnet noe om vår kommune. At en er påvist sto i Sunnmørsposten, men ikke noe om karantener.

Men, vi får se. Det dukker kanskje opp mer detaljer om den smittede, om det er rett i karantene fra et fly eller vandret rundt i en uke for flyet kom fra Østerrike.

Jeg synes det er skikkelig vanskelig å vurdere om dagen...

Her er yngste syk, men feberen er nesten borte (rundt 38). Men hoster, vondt i hodet og kroppen, er slapp og sliten.

Eldste har vondt i hodet og er litt kvalm, og hoster fælt og har gørr i brystet. Ligger rundt 38 i temp.

Jeg selv er tett i nesa, hoster, vondt i hodet (noe som ikke er uvanlig for meg) og har mye gørr i brystet.

Holder jeg meg hjemme fra jobb i morgen for sikkerhets skyld liksom?
Det er bare 2 tilfeller av korona i byen her.

Mest sannsynlig er det forkjølelse på meg, yngste har nok hatt influensa sånn som hun har vært. Eldste er nok forkjøla.

Ringer man legen for å høre?
Ingen av oss har vært på reise eller vært i kontakt med noen som har reist eller har korona. Såvidt vi vet.

Derimot vet jeg det går mye influensa og forkjølelser her i byen.

Bah, jeg blir egentlig litt gal av det her...

Jeg synes det er skikkelig vanskelig å vurdere om dagen...

Her er yngste syk, men feberen er nesten borte (rundt 38). Men hoster, vondt i hodet og kroppen, er slapp og sliten.

Eldste har vondt i hodet og er litt kvalm, og hoster fælt og har gørr i brystet. Ligger rundt 38 i temp.

Jeg selv er tett i nesa, hoster, vondt i hodet (noe som ikke er uvanlig for meg) og har mye gørr i brystet.

Holder jeg meg hjemme fra jobb i morgen for sikkerhets skyld liksom?
Det er bare 2 tilfeller av korona i byen her.

Mest sannsynlig er det forkjølelse på meg, yngste har nok hatt influensa sånn som hun har vært. Eldste er nok forkjøla.

Ringer man legen for å høre?
Ingen av oss har vært på reise eller vært i kontakt med noen som har reist eller har korona. Såvidt vi vet.

Derimot vet jeg det går mye influensa og forkjølelser her i byen.

Bah, jeg blir egentlig litt gal av det her...

Skjønner jeg godt

Frustrerende.

Minstemor ble klarert hos ortoptisten.

Hun ser ca 60-70% noe som er forventet his 4 åringer, øyet er ikke ferdig utviklet. Litt langsynt. Det er de.

Men hun ser likt på begge øyne og har ikke skjeve hornhinner, så da er alt greit.

Ny sjekk om et år.

Back
Topp