Skravletråd for mars. Snart vår?

Eller vi kan skaffe en slik løpestreng de bruker på hunden som løper rundt i hagen :p
Gutten kan jo ikke sitte stille
Tredemølle? :P Litt kaldt for å løpe ute nå kanskje. Haha. Dere finner ut av det. :) Men godt det tas på alvor så de svakeste i samfunnet forhåpentligvis unngår smitte.

Uff så vanskeligt det må vare. God bedring til dere
Takk takk.

Ringte legen, og siden det ikke er så mange tilfeller her av korona, men derimot veldig mye influensa, forkjølelse og omgangssyke, så er det mest sannsynlig det vi har. Og det trodde jeg også forsåvidt.

Men vi ble anbefalt å holde oss mest inne og ikke i store folkemengder.

Kommunen har nemlig satt inn et strengt regime nå for å unngå å få mange tilfeller.
Så, alle med luftveisplager bes å holde seg hjemme, alle arrangementer avlyses, treninger, osv.

Så satser på at det stopper en del.

Første person er død i Skandinavia.
En eldre person, i Sverige.
Vi fikk beskjed idag at de brukerne vi går til i boligene ikke får komme på dagsenteret, på gudtjenester de har der osv, av fare for smitte. Hvis smitten kommer til boligene tror de at mange av brukerne ikke overlever, de er såpass dårlige at det sannsynligvis går galt.
De avlyste også foreldremøte i bhg som skulle være ikveld..

Nå kommer jeg til å være litt nervøs for å gå på jobb fremover, hvertfall når jeg er så forkjølet som jeg er :shy:

Vi fikk beskjed idag at de brukerne vi går til i boligene ikke får komme på dagsenteret, på gudtjenester de har der osv, av fare for smitte. Hvis smitten kommer til boligene tror de at mange av brukerne ikke overlever, de er såpass dårlige at det sannsynligvis går galt.
De avlyste også foreldremøte i bhg som skulle være ikveld..

Nå kommer jeg til å være litt nervøs for å gå på jobb fremover, hvertfall når jeg er så forkjølet som jeg er :shy:
Håper så få som mulig dør.. :(
Det verste er at om folk hadde tatt det alvorlig fra begynnelsen av, kunne mye vært unngått. Om folk faktisk overholdt karantene sine, og brukte diverse tips når man nyser/hoster osv.

Unner ingen å få det viruset.

Håper så få som mulig dør.. :(
Det verste er at om folk hadde tatt det alvorlig fra begynnelsen av, kunne mye vært unngått. Om folk faktisk overholdt karantene sine, og brukte diverse tips når man nyser/hoster osv.

Unner ingen å få det viruset.
Tror nok de fleste prøver å huske på tipsene ved hosting/nysing (de henger overalt her i området), men hjelper ikke stort når folk i karantene ikke holder den :shy:

Tror nok de fleste prøver å huske på tipsene ved hosting/nysing (de henger overalt her i området), men hjelper ikke stort når folk i karantene ikke holder den :shy:
Det er noen som er å arrogante at de tenker at det ikke er så farlig liksom... Men de tenker ikke på de svakere i samfunnet. De vurderer også å stoppe planlagte operasjoner som ikke er livsviktige, så godt du er ferdig med din!

Har ikke funnet noe om vår kommune. At en er påvist sto i Sunnmørsposten, men ikke noe om karantener.

Men, vi får se. Det dukker kanskje opp mer detaljer om den smittede, om det er rett i karantene fra et fly eller vandret rundt i en uke for flyet kom fra Østerrike.
Har ikke funnet noe om vår kommune. At en er påvist sto i Sunnmørsposten, men ikke noe om karantener.

Men, vi får se. Det dukker kanskje opp mer detaljer om den smittede, om det er rett i karantene fra et fly eller vandret rundt i en uke for flyet kom fra Østerrike.
Sto Ålesund hvertfal , der var det 2 smittet

Jeg synes det er skikkelig vanskelig å vurdere om dagen...

Her er yngste syk, men feberen er nesten borte (rundt 38). Men hoster, vondt i hodet og kroppen, er slapp og sliten.

Eldste har vondt i hodet og er litt kvalm, og hoster fælt og har gørr i brystet. Ligger rundt 38 i temp.

Jeg selv er tett i nesa, hoster, vondt i hodet (noe som ikke er uvanlig for meg) og har mye gørr i brystet.

Holder jeg meg hjemme fra jobb i morgen for sikkerhets skyld liksom?
Det er bare 2 tilfeller av korona i byen her.

Mest sannsynlig er det forkjølelse på meg, yngste har nok hatt influensa sånn som hun har vært. Eldste er nok forkjøla.

Ringer man legen for å høre?
Ingen av oss har vært på reise eller vært i kontakt med noen som har reist eller har korona. Såvidt vi vet.

Derimot vet jeg det går mye influensa og forkjølelser her i byen.

Bah, jeg blir egentlig litt gal av det her...
Hadde ikke holdt meg hjemme

Det er noen som er å arrogante at de tenker at det ikke er så farlig liksom... Men de tenker ikke på de svakere i samfunnet. De vurderer også å stoppe planlagte operasjoner som ikke er livsviktige, så godt du er ferdig med din!
Jeg tenker at for vår del er det nok ikke farlig, men blir påvirket av disse jeg hjelper på jobb :Heartred
Ja, det kan du si, takk og pris for at jeg fikk gjennomført den! :happy:

Sto Ålesund hvertfal , der var det 2 smittet
Jepp. To i Ålesund.
Og en her på sula bekreftet i går kveld. Smittet i Østerrike, satt seg selv og familien i karantene fra symptomene dukket opp. Sier ikke noe om hvor lenge det gikk fra hjemkomst til symptomer, aka tid vedkommende ikke var i karantene.

Jaja. Time will tell.
Jeg antsr det er flere smittede som oppdages etterhvert

Må jo det, men er litt vanskelig å sitte å jobbe med en vill 5 åring løpende rundt
Ja, litt vanskelig med min 4 åring også, men hun lar seg passifisere av tv til hun kommer opat hun vil jeg skal lese en bok eller spille et spill. Om det er fascinerende nok det hun ser på kan det altså lit litt jobbetid.... Sånn i teorien i alle fall. Fungerer egentlig bare når man ikke trenger det tror jeg ;)

Jepp. Jeg har en med dem holdningen på jobb.

Slitsomt å forholde seg til.

Jepp. To i Ålesund.
Og en her på sula bekreftet i går kveld. Smittet i Østerrike, satt seg selv og familien i karantene fra symptomene dukket opp. Sier ikke noe om hvor lenge det gikk fra hjemkomst til symptomer, aka tid vedkommende ikke var i karantene.

Jaja. Time will tell.
Jeg antsr det er flere smittede som oppdages etterhvert
Fortsatt bare en i vår kommune

Det vil alltid finnes noen idioter, men nå som retningslinjene endres vil nok de fleste ta hensyn

Fortsatt bare en i vår kommune
Så vidt jeg vet bare en her også.
Sykehuset venter på 11 svar leste jeg, men vet ikke hvilke kommuner de er fra da. Det er testet ca 40 og altså 3 positive så langt, så i snitt tilsier vel det en til av resten da, men dette er selvsagt ikke statistikk.

Det vil alltid finnes noen idioter, men nå som retningslinjene endres vil nok de fleste ta hensyn

Jeg er litt avventende til hvor stor idiot-andelen er.... Redd de kan være litt mange. Men vi får se.

Back
Topp