Skravletråd for mars. Snart vår?

Så vidt jeg vet bare en her også.
Sykehuset venter på 11 svar leste jeg, men vet ikke hvilke kommuner de er fra da. Det er testet ca 40 og altså 3 positive så langt, så i snitt tilsier vel det en til av resten da, men dette er selvsagt ikke statistikk.
Vi venter fortsatt på svar på de to der jeg jobber og pp de tre på skolen der kB går

Helt sykt. mannen kom hjem og fortalte om en som skulle levere en bil kl 18 men hade hellre komt og skulle levere den kl 12. Så fick han spørsmålet hur kommer det seg att du kom så tidligt? Svaret han fikk var nei jag sitter i den dær karantene så da kunde jeg lever bilen tidligare :eek:
What før en idiot tenker jeg. Førstår ikke folk hva karantene er? Skulle tro de får en extra ferie som du kan kjøre runt og gjøre æren:mad:

Helt sykt. mannen kom hjem og fortalte om en som skulle levere en bil kl 18 men hade hellre komt og skulle levere den kl 12. Så fick han spørsmålet hur kommer det seg att du kom så tidligt? Svaret han fikk var nei jag sitter i den dær karantene så da kunde jeg lever bilen tidligare :eek:
What før en idiot tenker jeg. Førstår ikke folk hva karantene er? Skulle tro de får en extra ferie som du kan kjøre runt og gjøre æren:mad:
Karantene er.... Friiiiiiiiii!!!!!
Idioter finnes ja

Vi venter fortsatt på svar på de to der jeg jobber og pp de tre på skolen der kB går
Jeg kjenner ikke til at noen vi kjenner er i karantene. Skolen har ikke sagt noe

Og derved var vi oppe i 4 i Ålesund

Det er en geografisk stor kommune nå etter nyttår da.

Ja blir flyførbannad på sånne folk
Selvfølgelig kan man gjøre slik, man er jo ikke i faresonen selv.

Men du, du uvitende fjols, ja akkurat deg..... Stopp et lite øyeblikk, gi meg 2 minutter av ditt liv så skal jeg la deg være... Hør på meg bare litt.

Jeg ber deg tenke på alle du kjenner, alle du er glade i, alle i din familie, alle av dine venner.
Er noen av dem i risikogruppen, vi alle kjenner noen.
En eldre besteforeldre eller foreldre, en med astma eller diabetes, eller andre ting.
Tenkt på dem, vi har alle noen av dem, alle kjenner noen i risikogruppen.
Den personen du møter i butikken, han ved siden av deg på treningssentret, hva vet du om dem og deres nærmeste?
Tenk igjen på dine, ikke alle men de i risikogruppen.
Tenk igjen på deg selv, tenk på hvordan du hadde følt deg dersom noen av dem ble smittet, ble alvorlig syke bare fordi noen andre ikke tok karantenen alvorlig....
Dette er ikke snakk om din helse, hvor syk du vil bli, det er snakk om å prøve å holde samfunnet mest mulig friskt......

Tenkt deg om på nytt, og se på hva du holder på med...

Selvfølgelig kan man gjøre slik, man er jo ikke i faresonen selv.

Men du, du uvitende fjols, ja akkurat deg..... Stopp et lite øyeblikk, gi meg 2 minutter av ditt liv så skal jeg la deg være... Hør på meg bare litt.

Jeg ber deg tenke på alle du kjenner, alle du er glade i, alle i din familie, alle av dine venner.
Er noen av dem i risikogruppen, vi alle kjenner noen.
En eldre besteforeldre eller foreldre, en med astma eller diabetes, eller andre ting.
Tenkt på dem, vi har alle noen av dem, alle kjenner noen i risikogruppen.
Den personen du møter i butikken, han ved siden av deg på treningssentret, hva vet du om dem og deres nærmeste?
Tenk igjen på dine, ikke alle men de i risikogruppen.
Tenk igjen på deg selv, tenk på hvordan du hadde følt deg dersom noen av dem ble smittet, ble alvorlig syke bare fordi noen andre ikke tok karantenen alvorlig....
Dette er ikke snakk om din helse, hvor syk du vil bli, det er snakk om å prøve å holde samfunnet mest mulig friskt......

Tenkt deg om på nytt, og se på hva du holder på med...
Ohh herligheten så bra skrevet:Heartred
Mine tårtar renner ja sitter her på sofan och tenker på alle runt meg alla jeg kjenner og ikke kjenner.

God morgen.

Ny dag. Må si jeg er spent på hvor mange nye smittede det blir i dag. Det hele føles litt surrealistisk.

Vi bor ikke et sted hvor det er mye smitte eller er kjent at det finnes smittede man ikke kan spore til Italia/Østerrike. Så sånn lokalt her, ikke noe å bekymre seg for. Men jeg tenker. Jeg lurer. Jeg leser nettaviser.

Jeg prøver å unngå å bli hysterisk, synes jeg klarer det greit, men er bekymra, ikke for meg selv, men på samfunnets vegne.

Også lurer jeg på om jeg burde hatt hjemmekontor, uten at jeg helt ser behovet. Vi er sikkert 4-6 stykker, ingen syke, kjenner ingen i karantene, kjører fra dør til dør.

God morgen
Spent på dagen heg også.. Håper vi får svar ang se to i karantene i dag, at de får svar på skolen ang se tre der.
Mannen skal fø vite hva bedriften der har bestemt seg for , blir det hjemmekontor eller ikke de neste ukene.

God morgen.

Ny dag. Må si jeg er spent på hvor mange nye smittede det blir i dag. Det hele føles litt surrealistisk.

Vi bor ikke et sted hvor det er mye smitte eller er kjent at det finnes smittede man ikke kan spore til Italia/Østerrike. Så sånn lokalt her, ikke noe å bekymre seg for. Men jeg tenker. Jeg lurer. Jeg leser nettaviser.

Jeg prøver å unngå å bli hysterisk, synes jeg klarer det greit, men er bekymra, ikke for meg selv, men på samfunnets vegne.

Også lurer jeg på om jeg burde hatt hjemmekontor, uten at jeg helt ser behovet. Vi er sikkert 4-6 stykker, ingen syke, kjenner ingen i karantene, kjører fra dør til dør.
Ja jeg må si jeg er spent jeg og...

Mest på samfunnets vegne, men også litt vår.. Frøkna med astma, og som er syk nå, vil hun tåle en korona på toppen?

Mamman min med kols, vil hun tåle det? (hun er ikke veldig syk til vanlig) mamma bor heldigvis et sted uten smitte så langt.

Og hva med skoler og bhg, og hva skjer da med jobbene våre.. (samboer skole og jeg bhg). Hvordan blir det med lønn osv.
Jeg som går på aap har jo ingen sykepengerettigheter, ingen egenmelding er eller sykt barn dager å ta av.
Jeg er hjemme i dag pga både syk frøken og dårlig form selv, men jeg mister en dag med lønn pga det. (får aap i stedet da)
Hvordan blir det hvis kommunen bestemmer stenging, vil jeg da bare få aap og ikke lønn?
Dette er jo spm jeg må stille nav, men hvis jeg er frisk selv så er det jo ikke min feil at jeg ikke får gått på jobb... Og hvis samboer også må på jobb for å drive nettundervisning, hvor gjør vi av ungene?

Huff ja, det er en del spm. For de aller fleste.

God morgen
Spent på dagen heg også.. Håper vi får svar ang se to i karantene i dag, at de får svar på skolen ang se tre der.
Mannen skal fø vite hva bedriften der har bestemt seg for , blir det hjemmekontor eller ikke de neste ukene.
Huff, håper dere får svar snart.
Har de vært lenge i karantene?
Og var de på jobb før de ble satt i karantene?

Er ikke sikker på hva jeg skal gjøre. Mannen min vil at jeg skal avlyse timen hos fysio på mandag. Han liker ikke at jeg må på to busser, og gjennom ett legekontor for å komme meg dit. Blir også venting på terminalen på buss nr 2. Hva gjør jeg? Føler jeg trenger fysio...
Skjønner mannen din..
Usikker på hva jeg hadde gjort selv.

Jeg skal selv på behandling tirsdag, men kan kjøre selv og unngå mye folk

Er ikke sikker på hva jeg skal gjøre. Mannen min vil at jeg skal avlyse timen hos fysio på mandag. Han liker ikke at jeg må på to busser, og gjennom ett legekontor for å komme meg dit. Blir også venting på terminalen på buss nr 2. Hva gjør jeg? Føler jeg trenger fysio...
Jeg hadde reist - ta med antibac og ikke “røre” noe unødvendig. Regner med baby blir hjemme hos han? vask hender godt når du kommer til fysio og før du drar, kom hjem vask klær og ta en dusj? tenker det burde være greit

Jeg hadde reist - ta med antibac og ikke “røre” noe unødvendig. Regner med baby blir hjemme hos han? vask hender godt når du kommer til fysio og før du drar, kom hjem vask klær og ta en dusj? tenker det burde være greit
Ja tror jeg må det. Babyen blir hjemme, vi tar ikke hu med ut noen steder lenger. Litt innestengt, men må beskytte hu.

Back
Topp