Skravletråd for mars. Snart vår?

Ja jeg må si jeg er spent jeg og...

Mest på samfunnets vegne, men også litt vår.. Frøkna med astma, og som er syk nå, vil hun tåle en korona på toppen?

Mamman min med kols, vil hun tåle det? (hun er ikke veldig syk til vanlig) mamma bor heldigvis et sted uten smitte så langt.

Og hva med skoler og bhg, og hva skjer da med jobbene våre.. (samboer skole og jeg bhg). Hvordan blir det med lønn osv.
Jeg som går på aap har jo ingen sykepengerettigheter, ingen egenmelding er eller sykt barn dager å ta av.
Jeg er hjemme i dag pga både syk frøken og dårlig form selv, men jeg mister en dag med lønn pga det. (får aap i stedet da)
Hvordan blir det hvis kommunen bestemmer stenging, vil jeg da bare få aap og ikke lønn?
Dette er jo spm jeg må stille nav, men hvis jeg er frisk selv så er det jo ikke min feil at jeg ikke får gått på jobb... Og hvis samboer også må på jobb for å drive nettundervisning, hvor gjør vi av ungene?

Huff ja, det er en del spm. For de aller fleste.

Ja, hva skjer nå egentlig?

Jeg føler det skjer mye i dag

Flere skoler stenger, der mine kolleger har unger.

Det rykker nærmere

Mamma bør ikke få det, og jeg har allerde dårlig samvittighet for at min datter var der i går. I går føltes det helt greit. Idag gjør et ikke det.

Det rykker nærmere

Mamma bør ikke få det, og jeg har allerde dårlig samvittighet for at min datter var der i går. I går føltes det helt greit. Idag gjør et ikke det.
Ja det er mye som er usikker.

Skjønner at det sitter langt inne å stenge skoler og bhg, for det vil jo gå utover noen som burde vært på jobb...
Men samtidig er det kanskje det man bør, for de har jo nå sett at barn kan være store smittebærere...

Og ja, jeg ser at nettundervisning kan gå på ungdomsskole og videregående, men det ser jeg for meg som mer komplisert på barneskolen. Iallefall 1-4 klasse. Vet ikke om alle på feks trinnet til storebror (5) hadde klart å følge en sånn undervisning heller...

Skjønner at det sitter langt inne å stenge skoler og bhg, for det vil jo gå utover noen som burde vært på jobb...
Men samtidig er det kanskje det man bør, for de har jo nå sett at barn kan være store smittebærere...

Og ja, jeg ser at nettundervisning kan gå på ungdomsskole og videregående, men det ser jeg for meg som mer komplisert på barneskolen. Iallefall 1-4 klasse. Vet ikke om alle på feks trinnet til storebror (5) hadde klart å følge en sånn undervisning heller...

Det rykker nærmere

Jeg tenker vel at friske naboer som er hjemme og har muligheten bør kunne passe unger om det er slik at man må på jobb innen helsevesen osv... slik at samfunnet fortsatt kan fungere på en måte. Vi må bidra om vi kan, er min tanke..

Jeg tenker vel at friske naboer som er hjemme og har muligheten bør kunne passe unger om det er slik at man må på jobb innen helsevesen osv... slik at samfunnet fortsatt kan fungere på en måte. Vi må bidra om vi kan, er min tanke..
Ja hvis man har den muligheten.
Vi har ikke naboer vi kjenner såå godt... Men jeg jobber 50% ut mars, så har jo 2 og 3 dager i uka jeg er hjemme uansett. Men så spørs det jo om jeg skal på jobb da, hvis jobben min stenger. (bhg)

Eldstemann hadde hjemmeskole en dag tidligere i mars, men ikke undervisning, bare oppgaver.

Kommunen skal ha krisemøte kl 13. Vi har krisemøte på Skype på jobb 1330. Jegvder ikke bort fra hjemmeskole og hjemmekontor fra i morgen til.... Vet ikke... Kommunen jeg jobber i har stengt skolene fra i dag til påske om ikke annen beskjed gis.

Da går det rykter om at barnehagen stenger fra og med mandag.

Eldstemann hadde hjemmeskole en dag tidligere i mars, men ikke undervisning, bare oppgaver.

Kommunen skal ha krisemøte kl 13. Vi har krisemøte på Skype på jobb 1330. Jegvder ikke bort fra hjemmeskole og hjemmekontor fra i morgen til.... Vet ikke... Kommunen jeg jobber i har stengt skolene fra i dag til påske om ikke annen beskjed gis.
Ja jeg så nå at det stenges mange steder.

Er møte kl 12 her. Så spent på hva det blir til.

Fått mailer fra jobben her, om at det ikke skal serveres mat eller frukt i bhg, barna må ha med selv. Og det er bare bra.

Jeg er mer spent på nå om de velger å stenge skoler men ikke bhg...
Eller om de velger å feks ha en bhg åpen for de barna med foreldre som er helsepersonell... Og da må sikkert ansatte over dit.

Bah, er mye som surrer nå...

Samboer vet sikkert mer når han kommer hjem om hvordan det blir i skolene. Og om han kan være hjemme eller ikke...

Men jeg tror det rette er å stenge helt å ha alle hjemme i sine egne hjem.

Og der ble alt stengt fra og med i morgen her og i de 3 kommunene rundt.

Men vi ansatte i bhg skal visst møte på jobb :o

Så da er jeg spent på hva de får beskjed om på skolen til samboer, for ellers sliter vi når ungene må være hjemme... Kan ikke sette en 7 åring alene hjemme med storebror på 10 heller.. Det blir for stort ansvar. Enda godt jeg bare jobber 50% frem til påske...

Her blir det jobbing også for de små! :) skole ipadden og Showbie/Salaby, ekstra leselekse sendt med hjem pluss alle skolebøker

Grrr, som helsepersonell har vi ikke lov å bevege oss særlig mye rundt, fikk vi beskjed om!
Samboer er nødt til å være hjemme med ungene, da jeg som helsepersonell skal prioriteres til å gå på jobb :wacky: dette er helt kaos her :dead:

IMG_20200312_151027.jpg det føles absurd.

Men jeg har altså rensket kontorpulten og flyttet arbeidsplassen min hjem på uavklart tid.

Back
Topp