Skravletråd for mars. Snart vår?

ÅÅÅhh.... vi har visst en corona-skeptiker på kontoret

Jeg følte det på meg i går, at her er en som ikke synes dette er så alvorlig

Så, hvem smiler og ler lett for seg selv og vil ikke si hvorfor, når jeg vasker hendene før maten?

Vi satte ut en flakse antibac ved inngangen, felles enighet om at det var lurt, alle bruker den når de kommer inn.

4 personer har vært ute av lokalet siden. 3 har brukt den.

Mistenker h*n for å være typen som ikke synes karantene er noe man trenger å overholde såååååååå strengt, liksom
Synes jeg er hysterisk fordi jeg ville ha på plass såpe på kjøkkenet (det var tomt. Vi hadde en antibac håndsåpe der. Den har stått der lenge. Vi har antibac på veggen også. Halvfull. Hengt der siden svineinfluensaen innså vi.... Dispenser-toppen ødelagt, så den er byttet med en ny flaske, og vi slo av den andre over i en liten sånn hånd-flaske som altså står ved døren og brukes av... 3 av 4

Jeg er ikke hysterisk. Jeg er dog realistisk, og derfor skeptisk og forsiktig. Og jeg regner med at før eller siden får minst en av oss på kontoret her dette viruset. Å ha god hygiene kan hindre at flere får det...

ÅÅÅhh.... vi har visst en corona-skeptiker på kontoret

Jeg følte det på meg i går, at her er en som ikke synes dette er så alvorlig

Så, hvem smiler og ler lett for seg selv og vil ikke si hvorfor, når jeg vasker hendene før maten?

Vi satte ut en flakse antibac ved inngangen, felles enighet om at det var lurt, alle bruker den når de kommer inn.

4 personer har vært ute av lokalet siden. 3 har brukt den.

Mistenker h*n for å være typen som ikke synes karantene er noe man trenger å overholde såååååååå strengt, liksom
Synes jeg er hysterisk fordi jeg ville ha på plass såpe på kjøkkenet (det var tomt. Vi hadde en antibac håndsåpe der. Den har stått der lenge. Vi har antibac på veggen også. Halvfull. Hengt der siden svineinfluensaen innså vi.... Dispenser-toppen ødelagt, så den er byttet med en ny flaske, og vi slo av den andre over i en liten sånn hånd-flaske som altså står ved døren og brukes av... 3 av 4

Jeg er ikke hysterisk. Jeg er dog realistisk, og derfor skeptisk og forsiktig. Og jeg regner med at før eller siden får minst en av oss på kontoret her dette viruset. Å ha god hygiene kan hindre at flere får det...
Nesten så man håper han får ett alvorlig forløp og må på isolat... selv om det kanskje ikke er så farlig for den vanlige mannen i gata, kan det være veldig farlig for kroniske syke og eldre...

Da har vi blitt oppfordret til å ta hjemmekontor.
Vet ikke helt hvilke beskjed mannen har fått.
Sitter og lurer på hva vi skal gjøre med Lille U dersom vi begge har hjemmekontor :confused004

Skjønner jeg godt

Frustrerende.
Ringte legen like greit.

Anbefalingen er å holde seg hjemme, selv om sjansen for korona er liten her foreløbig. De tar oss ikke til test siden ingen av kriteriene er oppfylt.

Så da blir vi hjemme da. Sikkert ut uka. Så får vi bare ta det som det kommer. Jeg har selv fri i dag og på fredag, så sånn sett ikke noe problem. Satser på at vi er friske nok til neste uke.
Beskjed fra skolen er også at syke elever holdes hjemme. Så da får vi gjøre det for å være på den sikre siden.

Og kommunen her har nå satt inn strenge tiltak. Har du symptomer på luftveisplager så skal du ikke ut i forsamlinger, og arrangementer avlyses i stor skala. Alt over 50 personer avlyses.
Så da håper jeg at mye smitte vil forhindres.
Så da får vi gjøre vårt

Last edited:
Minstemor ble klarert hos ortoptisten.

Hun ser ca 60-70% noe som er forventet his 4 åringer, øyet er ikke ferdig utviklet. Litt langsynt. Det er de.

Men hun ser likt på begge øyne og har ikke skjeve hornhinner, så da er alt greit.

Ny sjekk om et år.
Så bra hun er klarert. Er det øyesykdommer i familien?

Nesten så man håper han får ett alvorlig forløp og må på isolat... selv om det kanskje ikke er så farlig for den vanlige mannen i gata, kan det være veldig farlig for kroniske syke og eldre...
De aller fleste av oss har jo noen i omgangskretsen som ikke bør få det.

Så jeg får "litt" fnatt av den holdningen der.

Så bra hun er klarert. Er det øyesykdommer i familien?
Hun er eneste uten briller.

Mor er nærsynt og med samsynsfeil
Far er nærsynt og med skjeve hornhinner
Å bli nærsynt skjer når man er eldre, jeg var i starten av tenårene, mannen et par år eldre.

Eldste barn er langsynt men mer på ene øyet enn andre, og har skjeve hornhinner. Kvalifiserer til briller fea nav
Mellomste er bare litt langsynt, like mye på begge øyne og har lesebriller, som vi har betalt selv. Hun kvalifiserer ikke til nav, så ille er det ikke.

Hun er eneste uten briller.

Mor er nærsynt og med samsynsfeil
Far er nærsynt og med skjeve hornhinner
Å bli nærsynt skjer når man er eldre, jeg var i starten av tenårene, mannen et par år eldre.

Eldste barn er langsynt men mer på ene øyet enn andre, og har skjeve hornhinner. Kvalifiserer til briller fea nav
Mellomste er bare litt langsynt, like mye på begge øyne og har lesebriller, som vi har betalt selv. Hun kvalifiserer ikke til nav, så ille er det ikke.
Ja da er det jo litt.

Jeg er selv veldig nærsynt og litt skjeve hornhinner (lagt inn i brilleglass, men ikke i linsene, så så ille er det ikke). Fikk briller da jeg var 10.

Samboer er langsynt, begynte å bruke briller i godt voksen alder.

Eldste på snart 11 er testet et par ganger, alt er helt normalt.

Yngste har vi ikke testet enda.

Ja da er det jo litt.

Jeg er selv veldig nærsynt og litt skjeve hornhinner (lagt inn i brilleglass, men ikke i linsene, så så ille er det ikke). Fikk briller da jeg var 10.

Samboer er langsynt, begynte å bruke briller i godt voksen alder.

Eldste på snart 11 er testet et par ganger, alt er helt normalt.

Yngste har vi ikke testet enda.

Jeg fikk briller da jeg var 9

Mannen fikk ikke før et stykke oppi tenårene

Eldstemann fikk da han strøyk på synstesten på helsestasjonen på 4 års kontroll.
Mellomste fikk altså nå i høst, så hun var 8
Og ynsgtemor fikk ikke i dag etter at hun ikke helt klarte kontrollen på 4 år kontroll på helsestasjonen, men skal tilbake når hun er 5

Ja, det får jeg og. Kan få store konsekvenser for meg å få det f eks..

Det er jo ikke av hensyn til meg selv jeg vasker fingre og spriter meg. Men av hensyn til andre. Jeg tror min lett astmatiske sønn takler det greit. Jeg antar at min kusines tre heftig astmatiske barn derimot neppe takler det like godt. Jeg vet at min mor med sine mange diagnoser slett ikke kommer til å takle det godt, og min 94 år gamle bestemor.. i den aldersgruppen er dødelighetsraten HØY.

Siden de som ikke har vært i "rød sone" ikke testes, og vi jo har smittede i samfunnet man ikke vet hvor har fått smitten, så regner jeg med det går en del uoppdagede tilfeller rundtomkring, og da sprer det seg fort. Til nye som ikke tsters for e har ikke vært i rød sone eller i kontakt med KJENTE tilfeller...

Jeg synes det er skikkelig vanskelig å vurdere om dagen...

Her er yngste syk, men feberen er nesten borte (rundt 38). Men hoster, vondt i hodet og kroppen, er slapp og sliten.

Eldste har vondt i hodet og er litt kvalm, og hoster fælt og har gørr i brystet. Ligger rundt 38 i temp.

Jeg selv er tett i nesa, hoster, vondt i hodet (noe som ikke er uvanlig for meg) og har mye gørr i brystet.

Holder jeg meg hjemme fra jobb i morgen for sikkerhets skyld liksom?
Det er bare 2 tilfeller av korona i byen her.

Mest sannsynlig er det forkjølelse på meg, yngste har nok hatt influensa sånn som hun har vært. Eldste er nok forkjøla.

Ringer man legen for å høre?
Ingen av oss har vært på reise eller vært i kontakt med noen som har reist eller har korona. Såvidt vi vet.

Derimot vet jeg det går mye influensa og forkjølelser her i byen.

Bah, jeg blir egentlig litt gal av det her...
Uff så vanskeligt det må vare. God bedring til dere

Var på butiken og handle. Så sier en av de ansatte folk har begynt handle in og vi er tomme i visse hyller:eek:

Det er jo ikke av hensyn til meg selv jeg vasker fingre og spriter meg. Men av hensyn til andre. Jeg tror min lett astmatiske sønn takler det greit. Jeg antar at min kusines tre heftig astmatiske barn derimot neppe takler det like godt. Jeg vet at min mor med sine mange diagnoser slett ikke kommer til å takle det godt, og min 94 år gamle bestemor.. i den aldersgruppen er dødelighetsraten HØY.

Siden de som ikke har vært i "rød sone" ikke testes, og vi jo har smittede i samfunnet man ikke vet hvor har fått smitten, så regner jeg med det går en del uoppdagede tilfeller rundtomkring, og da sprer det seg fort. Til nye som ikke tsters for e har ikke vært i rød sone eller i kontakt med KJENTE tilfeller...
Nemlig. Man må ta vare på de svakeste i samfunnet.

Back
Topp