Skravletråd for mars. Snart vår?

Mannen dro på arb reise i dag tidlig, kjørte med konsulent fra annet kontor og han var i Italia men vært i Norge 2 uker symptomfri! da var det liksom greit - så ringte mannen og sa at en dame på konsulentkontoret hadde akkurat fått påvist covid-19 :wacky: men men mannen kommer hjem i kveld, rett inn på gjestedo til vask og spritt og klær i vasken?
Jeg er gravid - nr2 er syk med bihulebetennelse - nr1 har cøliaki og når han først blir syk er han hardt kjørt!
Ingen panik, men er litt ubehagelig å tenke på

Kjipt. Eller kanskje ikke. Hvis det reduserer smitte så er det verdt det.
Selvfølgelig er det bra man tar sine forhåndsregler :)
Men litt trist siden jeg virkelig hadde gledet meg

Skjønner ikke helt jeg st det skal være så store forskjeller fra kommune til kommune. I en av nabokommunene er 2 klasser i karantene pgaen elev testes
Der min går har de ikke satt noen klasser i karantene selv om 2-3 er testet

Det er jo meget vage retningslinjer og opp til komunenen å bestemme. Som jo er logisk utfra lokale forskjeller, men gir forvirrende utslag som nettopp det Kengu påpeker.

I min kommune er enten ingen i karantene eller testet eller så oppgir ikke kommunen sånt. I nabo kommunen er en smittet og mange testet, rundt 25 sist jeg leste noe.

Det er jo meget vage retningslinjer og opp til komunenen å bestemme. Som jo er logisk utfra lokale forskjeller, men gir forvirrende utslag som nettopp det Kengu påpeker.

I min kommune er enten ingen i karantene eller testet eller så oppgir ikke kommunen sånt. I nabo kommunen er en smittet og mange testet, rundt 25 sist jeg leste noe.
1 i ommunen min er testet positivt
2 på min jobb er i karantene
2-3 på ungdomsskolen er i karantene

Ohoi, føler det er en forsmak på tenårene i huset :p
Frøkna ble sint fordi jeg sa at hun skulle gå og sette seg til bordet for kveldsmat, da begynte hun å furte, smalt med trappegrinda og kalte meg for bæsjemamma og dumming :shy: (sannsynligvis et annet språk i tenårene, men føler vi får en forsmak på den tiden :p)

Frøkna ble sint fordi jeg sa at hun skulle gå og sette seg til bordet for kveldsmat, da begynte hun å furte, smalt med trappegrinda og kalte meg for bæsjemamma og dumming :shy: (sannsynligvis et annet språk i tenårene, men føler vi får en forsmak på den tiden :p)
En av nevøene mine, enten 9 eller 11 sa at søsteren min var verdens verste mamma fordi han ikke fikk spise potetgull til middag. :P

En av nevøene mine, enten 9 eller 11 sa at søsteren min var verdens verste mamma fordi han ikke fikk spise potetgull til middag. :p
Jeg er ukentlig "ikke glad i ungen min" fordi han må legge seg om kvelden. Eller fordi det er middag.

Her har vår kommune og de 3 nabokommunene nå gått sammen og laget seg felles retningslinjer. De syntes det var for vage regler fra høyere hold..
Og det er enda godt.

Er ikke blitt påvist flere tilfeller her heller, så det er bra. Men noe mer karantene på bedrifter...

Nå har alle felles arrangementer på skolene blitt avlyst, så foreldremøter, forestillinger osv som skulle vært nå blir det ikke noe av.
Og godt er det. Da tar kommunene her ansvar iallefall.

I ettermiddag, etter at jeg hadde gått for dagen, kom endelig min arbeidsgiver med skikkelig info ang virus-planene våre..

Den ikke gjennomtenkte mailen fra daglig leder forrige uke på tre setninger hvor den tredje var at vi skulle ha en strålende dag videre, er nå fulgt opp av en skikkelig en, fra hr, om reiser, hygiene, kurs, ta med pc hjem i tilfelle karantene etc.

Denne gangen en mail reelt i henhold til myndighetenes anbefalinger.

Her har vår kommune og de 3 nabokommunene nå gått sammen og laget seg felles retningslinjer. De syntes det var for vage regler fra høyere hold..
Og det er enda godt.

Er ikke blitt påvist flere tilfeller her heller, så det er bra. Men noe mer karantene på bedrifter...

Nå har alle felles arrangementer på skolene blitt avlyst, så foreldremøter, forestillinger osv som skulle vært nå blir det ikke noe av.
Og godt er det. Da tar kommunene her ansvar iallefall.

Mannen er as we sprak på foreldremøte i barnehagen. Det er ikke eksemet mange, men på årsmøtedelen hvor alle er samlet er det ikke snakk om en meters avstand eller armlengs avstand, da sitter man meget tett stuet sammen.

Enn så lenge er ikke kulturskolens konserter om et par uker avlyst heller.

Det er enda ikke påvist noen smittede i vår kommune da. Vi bare venter. Tre nye i fylket uten kjent kommune i oversikten fra VG

Kænner til den :p

Hodet mitt surrer ufornuftig mye med dette, kjenner jeg. Det er ikke noe jeg kangjøre, utover å vaske fingrene, kreve at ungene vasker dem nøye når de kommer hjem, minne dem om at de skulle det når de har glemt det. Trolig gjerne igangsette mer aktiv rengjøring av kontaktflater i hjemmet kanskje.

Mellomste har aktiv håndeksem, tørr som sandpapir, rød, sår, sprakk opp og blødde i dag på knokene. Smører henne med gode kremer, men hun vasker jo hendene på skolen og hjemme og hele tiden. Får igangsette smøring etter hver vask, sende med henne en liten krem på skolen. Hun kommer til å bli tullerusk. Men hun har jo vondt. Så det motiverer henne vel.

Jeg venter bare på smitte i vår kommune. Og da tror jeg den spres fort. Men vi får se.
Nei det er ikke mye me kan gjør en att passa på og lære barnen vaske henderna . Får ikke hoppas det kommer til deres kommune

Back
Topp