Skravletråd for mars. Snart vår?

Mannen har dradd på jobb, alle ungene er kledd på. Jeg skal opp og ordne frokost. De eldste klarer det fint selv men jeg må uansett lage til for yngste så jeg ordner for dem alle når jeg holder på.

Mannen dro tidlig i dag (jobbreise som nesten ble kanselert pga korona) mulig han ikke kommer hjem før i morra så da får jeg og ungene klare oss uten! Nr2 er syk (vanlig bihulebetennelse tenker jeg) hun vil på skolen men vi tar i gen sjanser!

Hodet mitt går bare og venter på at ettersom "sitteområder" er utvidet med tilbakevirkende kraft, å få beskjed om at noen på skole eller bhg er i karantene...

Jeg vet ikke hvor han var i vinterferien hannsom var syk i 1,5 uke etterpå, i klassen til eldste. Jeg vet ikke hvor noen var i vinterferien men jeg vet at mange var bortreist.

Jeg er ikke bekymra for oss. Men for mamma. Og farmor

Og vet ikke om jeg skal la minstemor være hos mamma og pappa i morgen etter øyelegen. Og om to uker når det er planleggingsdag.

Om to uker tar jeg stilling til da.

Og helt reelt. Ingen i vår kommune er smittet som man vet. Jeg kjenner ingen i karantene. Vi har ikke symptomer (utover at flere i huset er snørrete da. Det er vinter)

Det er reelt ikke noe stor fare.

God morgen :) her sitter jeg og har mangen planer om att vaske rydde litt idag men kommer meg ikke ut av sofan:p

Når jeg fortsatt leser om folk i karantene som går på butikken, treningssenter og "ut blandt folk" som om de hadde FRI, ikke karantene, så er det jo ikke snakk om "en uvitende smittet" heller.

Det trengs bare en idiot!
Jeg er så enig med deg.

Mannen dro tidlig i dag (jobbreise som nesten ble kanselert pga korona) mulig han ikke kommer hjem før i morra så da får jeg og ungene klare oss uten! Nr2 er syk (vanlig bihulebetennelse tenker jeg) hun vil på skolen men vi tar i gen sjanser!
God bedring til nr 2

Jeg er ikke bekymra for oss. Men for mamma. Og farmor

Og vet ikke om jeg skal la minstemor være hos mamma og pappa i morgen etter øyelegen. Og om to uker når det er planleggingsdag.

Om to uker tar jeg stilling til da.

Og helt reelt. Ingen i vår kommune er smittet som man vet. Jeg kjenner ingen i karantene. Vi har ikke symptomer (utover at flere i huset er snørrete da. Det er vinter)

Det er reelt ikke noe stor fare.
Førstår deg veldigt gott. Jeg sitter selv i risikogruppen og gruer meg før det er redan smittede i vår kommune :(

Førstår deg veldigt gott. Jeg sitter selv i risikogruppen og gruer meg før det er redan smittede i vår kommune :(

Hodet mitt surrer ufornuftig mye med dette, kjenner jeg. Det er ikke noe jeg kangjøre, utover å vaske fingrene, kreve at ungene vasker dem nøye når de kommer hjem, minne dem om at de skulle det når de har glemt det. Trolig gjerne igangsette mer aktiv rengjøring av kontaktflater i hjemmet kanskje.

Mellomste har aktiv håndeksem, tørr som sandpapir, rød, sår, sprakk opp og blødde i dag på knokene. Smører henne med gode kremer, men hun vasker jo hendene på skolen og hjemme og hele tiden. Får igangsette smøring etter hver vask, sende med henne en liten krem på skolen. Hun kommer til å bli tullerusk. Men hun har jo vondt. Så det motiverer henne vel.

Jeg venter bare på smitte i vår kommune. Og da tror jeg den spres fort. Men vi får se.

Fått tatt vaksinen, var den siste han hadde. Føler meg litt tryggere nå. Hvertfall med tanke på lungekomplikasjoner dersom det skulle ramme meg med corona.

Vaksine mot lungebetennelse? Om du er i risikogruppe for det er jo det lurt. Mamma tar også den. Hun har nå usnsett vært innlagt med lungebetennelse siden også da, men ikke så ille som det kunne blitt, visstnok. Elelr noe sånn.

Og der var konferansen jeg skulle på kansellert..

Back
Topp