* Skravletråd for langtidsprøverne *

Sommer, sommer, sommer... La det bli sommer!

Akkurat nå venter jeg litt på høsten, men jeg vil definitivt ha sommer først

Har jeg nevnt for deg at kommunen vår driver og leker med tanken på å bygge ny skole, og nedlegge vår og naboskolen? Det var igjen tema på et møte nå i april, og i dag fikk jeg se referat, det skal fremlegges en foreløbig skisse for det nye kommunestyret til høsten (altså når det et på plass etter valget) som skal avgjøre evt videre fremdrift i utgreiing og evt prosjektering.

Jeg er opptatt av denne saken, det påvirker jo hverdagen til ungene våre. Skolen eldste går på trenger store utbedringer, utbygging og vedlikehold. Dersom positivt vedtak for ny skole blir det minimalt med vedlikehold, naturlig nok. Og så er det et spørsmål om hvor fort dette skjer. Og om det skjer likevel, dersom det ikke et begynt å bygge før kommunesammenslåing med vår ROBEK nabo...

Sommer, sommer, sommer... La det bli sommer!

Akkurat nå venter jeg litt på høsten, men jeg vil definitivt ha sommer først

Har jeg nevnt for deg at kommunen vår driver og leker med tanken på å bygge ny skole, og nedlegge vår og naboskolen? Det var igjen tema på et møte nå i april, og i dag fikk jeg se referat, det skal fremlegges en foreløbig skisse for det nye kommunestyret til høsten (altså når det et på plass etter valget) som skal avgjøre evt videre fremdrift i utgreiing og evt prosjektering.

Jeg er opptatt av denne saken, det påvirker jo hverdagen til ungene våre. Skolen eldste går på trenger store utbedringer, utbygging og vedlikehold. Dersom positivt vedtak for ny skole blir det minimalt med vedlikehold, naturlig nok. Og så er det et spørsmål om hvor fort dette skjer. Og om det skjer likevel, dersom det ikke et begynt å bygge før kommunesammenslåing med vår ROBEK nabo...

Jeg som egentlig elsker sommeren gleder meg til den er over. August eller kanskje september. Det er lenge til.

Nei, det har du ikke nevnt før. Det høres veldig viktig ut for alle foreldre i området. Det skjønner jeg godt at du vil vite mer om!

Ja, det er viktig, og omfatter altså skolekrets til mine barn. Og til min brors barn. Som muligens for felles skole. To små blir en større. Vår har en klasse pr trinn. Hans har ikke det engang, så det jeg er redd for er at de klarer få det til fortsatt en klasse på en del trinn, bare klasser på ca 30 i stedet for ca 20 (første klasse i år er bare 14, de fleste er ca 20)

Jeg bryr meg definitivt om hva som skjer her. Men det virker som det ikke skjer så mye mer før til høsten, så da får vi vente og se. Jeg vil nå helst nyte sommeren først. Skjønner godt din tanke om høst...

Ja, det er viktig, og omfatter altså skolekrets til mine barn. Og til min brors barn. Som muligens for felles skole. To små blir en større. Vår har en klasse pr trinn. Hans har ikke det engang, så det jeg er redd for er at de klarer få det til fortsatt en klasse på en del trinn, bare klasser på ca 30 i stedet for ca 20 (første klasse i år er bare 14, de fleste er ca 20)

Jeg bryr meg definitivt om hva som skjer her. Men det virker som det ikke skjer så mye mer før til høsten, så da får vi vente og se. Jeg vil nå helst nyte sommeren først. Skjønner godt din tanke om høst...

To små skoler. Det er vel fordeler og ulemper med alle muligheter i forbindelse med sånne vurderinger. Det er likevel ikke så spennende at du ikke skal nyte sommeren først nei. Jeg skal nok nyte jeg og, men utålmodig er jeg nok.

Nyte sommer, absolutt.

Lagt denne saken inn på "høsten" i min oversikt over ting jeg ser frem til, og tenker ikke så mye mer på det, i den grad jeg klarer.

Jeg leser kommunens sakspapirer jevnt over, på interessante områder,
, så jeg ser om noe rører swgny

Nyte sommer, absolutt.

Lagt denne saken inn på "høsten" i min oversikt over ting jeg ser frem til, og tenker ikke så mye mer på det, i den grad jeg klarer.

Jeg leser kommunens sakspapirer jevnt over, på interessante områder,
, så jeg ser om noe rører swgny

Flink som følger med. Jeg er ikke så flink til å følge med. :p

Nysgjerrig, kan man vel si...

Jeg kom plutselig på at det kan være vi er ferdig med kondom straks! :D Det er veldig greit. Jeg må undersøke om det er kondomer jeg skal bruke dersom jeg skal nedregulere lenge. Det er jo potensielt fosterskadelig dersom man skulle sluppet ett egg å bli gravid, så det blir jo prøvepause. Men egentlig hadde det i så fall vært kjekt om det gikk an med p-pille eller noe sånt. Utålmodig Lykkeliten her. Med tankekaos.

Hvordan står det til med det du har plantet Sara?

Mye vokser og trives.

Løk får jeg ikke til. Gressløk spirer ikke, salatløk går kanskje, sjalottløk, not. Ikke sjokkert, fikk ikke til løk i fjor heller (fra frø. Lurer på å prøve setteløk i stedet)

Et par ting til som ikke spirer, men ellers gror det bra!

Mye vokser og trives.

Løk får jeg ikke til. Gressløk spirer ikke, salatløk går kanskje, sjalottløk, not. Ikke sjokkert, fikk ikke til løk i fjor heller (fra frø. Lurer på å prøve setteløk i stedet)

Et par ting til som ikke spirer, men ellers gror det bra!

Jeg gleder meg til jungel-bilder til sommeren. :D

Jeg kan sikkert ordne noe minijungel-bilder en dag. Det er dog ikke like... jungel... når de bare er 10 cm høye... Men man kan jo tenke seg at dette skal vokse opp.... jeg har tatt meg vann over hodet når det kommer til tomat i alle fall.... Muligens også litt annet.... som vanlig

Jeg kan sikkert ordne noe minijungel-bilder en dag. Det er dog ikke like... jungel... når de bare er 10 cm høye... Men man kan jo tenke seg at dette skal vokse opp.... jeg har tatt meg vann over hodet når det kommer til tomat i alle fall.... Muligens også litt annet.... som vanlig

Det var da tomat-jungel i fjor? :D

Men de er søte nå da ;-)

Tanker om evt dyreparken i ferien surrer i 2016-tråden. Der skravles veldig lite enda. Veldig lite.

Jeg må dele disse tankene med deg, lykkeliten, når de konkretiseres mer. Det er jo så gøy å tenke, og så godt å gjøre det med en som forstår litt av hvor sårt det er å dra tilbake, oss fire, selv om jeg gleder meg.

Men vet ikke om, når eller hvordan, først avklare mannens ferie. Så forhøre oss om hundepass, også har jeg litt lyst å ha med oss noen.

Tanker om evt dyreparken i ferien surrer i 2016-tråden. Der skravles veldig lite enda. Veldig lite.

Jeg må dele disse tankene med deg, lykkeliten, når de konkretiseres mer. Det er jo så gøy å tenke, og så godt å gjøre det med en som forstår litt av hvor sårt det er å dra tilbake, oss fire, selv om jeg gleder meg.

Men vet ikke om, når eller hvordan, først avklare mannens ferie. Så forhøre oss om hundepass, også har jeg litt lyst å ha med oss noen.

Jeg forstår hvert fall ja. Det skulle jo vært med en i barnevogn også nå. Eller en som kunne gå litt selv og ellers sitte i trille. Hvis du hadde truffet på første forsøk, som mange andre gjør. Det er heldigvis hyggelig med Dyreparken for de to flotte du har! ♡

Ja, tenk det..

En liten født i august 2013, ville vært nesten to i sommer.

Eller, den lille som ikke ble, skulle vært halvannet år i sommer.

Eller jeg som lurte på om jeg skulle gå i dyreparken med bekkenløsning i fjor sommer. Og som altså slett ikke gjorde det, men lurer på om jeg får gjøre det i år.

Men uansett herlig med de to vi har, det er det ikke tvil om. Jeg er veldig, veldig heldig og takknemlig for de to vi har.

Back
Topp