* Skravletråd for langtidsprøverne *

Ripsen har jeg både kokt gele av og lagd saft av, men ungene likte ikke safta da, for lite sukker.

Det meste (av det vi plukker) blir bare spist av ungene eller som dessert, jeg sier også til naboer og slekt at det er bare å plukke om de vil, for her er mer enn vi klarer gjøre oss nytte av.

tja, noen hunder får utslett av det, visstnok. Men ikke giftig-giftig, mener jeg. Aldri hørt om eller tenkt over, vår bare bryr seg ikke om bær så vidt jeg har lagt merke til.

en busk er kos. 8 er for mye

Utslett, ok, det har jeg ikke sett noe til. Skal passe på jordbær. :)

Men hva bruker du rips til? Saft? Eller bare kos (og en del busker som ikke er til bruk).

Ripsen har jeg både kokt gele av og lagd saft av, men ungene likte ikke safta da, for lite sukker.

Det meste (av det vi plukker) blir bare spist av ungene eller som dessert, jeg sier også til naboer og slekt at det er bare å plukke om de vil, for her er mer enn vi klarer gjøre oss nytte av.

Ah, her kom svaret! :) Takk!

Ah, her kom svaret! :) Takk!

Jeg så ikke spørsmålet i første omgang.

Saft ja, og gele. Gele er godt, det liker både jeg og ungene, så vi får satse på det igjen i år. I fjor ble det ikke gele fordi bæra var for umoden når vi dro på ferie, og aaaaalt for moden når vi kom tilbake, det var fint vær. Så da satset vi på saft.

slett ikke, de selges vel på ethvert hagesenter på sommeren. Små da, men du får vel noe bær, også mer det neste året da

Perfekt! Da har jeg et hemmelig prosjekt som mannen kan få oppdage etter hvert. :D

Jeg så ikke spørsmålet i første omgang.

Saft ja, og gele. Gele er godt, det liker både jeg og ungene, så vi får satse på det igjen i år. I fjor ble det ikke gele fordi bæra var for umoden når vi dro på ferie, og aaaaalt for moden når vi kom tilbake, det var fint vær. Så da satset vi på saft.

Ripsgele som kos? Det har jeg ikke smakt før, men har smakt det som tilbehør til kjøtt isteden for tyttebærsyltetøy.

Ripsgele som kos? Det har jeg ikke smakt før, men har smakt det som tilbehør til kjøtt isteden for tyttebærsyltetøy.

Nei, vi bruker den som pålegg på brød

Ungene plukker bær fritt i hagen som kos, men da går de gjerne etter vilbringebørene som bokser innimellom, de er søtere...

Nei, vi bruker den som pålegg på brød

Ungene plukker bær fritt i hagen som kos, men da går de gjerne etter vilbringebørene som bokser innimellom, de er søtere...

Som pålegg ja, stilig. Nå er jeg klar for sommeren 2016. :p

Vilbringebær er nyyydelig.

Oj, nå må jeg legge meg. Klokka var litt mer enn jeg trodde. :) Natta

Som pålegg ja, stilig. Nå er jeg klar for sommeren 2016. :p

Vilbringebær er nyyydelig.

Jeg er oppvokst med ripsgele som pålegg

Nå¨r det brukes til kjøtt, er det mindre søtt da, kanskje? eller?

Vel, natta

Jeg er oppvokst med ripsgele som pålegg

Nå¨r det brukes til kjøtt, er det mindre søtt da, kanskje? eller?

Vel, natta

Jeg har jo kun fått det servert til kjøtt, og ikke som pålegg - så jeg har lite erfaring, og det er bare en gang jeg har fått det. Det var omtrent like søtt som tyttebærsyltetøy. :)

Nå har jeg lagt meg. :p

Jeg har også lagt meg
Og liker ikke tyttebær, så jeg vet ikke hvor søtt det pleier være. Må finne ut av det, lyst å Jahre til kjøtt, kjenner jeg. Siden jeg ikke liker tyttebær

Jeg har også lagt meg
Og liker ikke tyttebær, så jeg vet ikke hvor søtt det pleier være. Må finne ut av det, lyst å Jahre til kjøtt, kjenner jeg. Siden jeg ikke liker tyttebær

Det er jo nokså søtt. Men litt syrlig og, siden tyttebær er surt. Så det kan godt hende at det er sånn som du pleier å ha til pålegg. :)

Må prøves, tror jeg.

Tror jeg nå ha mindre sukker i for å få den sursøt.

Men skal prøve det i år. Minn meg på det :-)

Tror jeg nå ha mindre sukker i for å få den sursøt.

Men skal prøve det i år. Minn meg på det :-)

Skal prøve å huske det, men kan ikke love. Ikke så god hukommelse her.

Jeg synes det sursøte er veldig godt til kjøtt. :)

Har googlet litt, og tror muligens man forsøker med bittelitt mindre sukker for å ha det til kjøtt, jeg så også at det er godt "på ostebordet". Nå har aldri jeg "ostebord", ettersom jeg selv ikke spiser mye spennende oster, men... jeg gleder meg i alle fall til å lage gele i år!

Back
Topp