Men er det umulig å få kjøpt busk?
slett ikke, de selges vel på ethvert hagesenter på sommeren. Små da, men du får vel noe bær, også mer det neste året da
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Men er det umulig å få kjøpt busk?
tja, noen hunder får utslett av det, visstnok. Men ikke giftig-giftig, mener jeg. Aldri hørt om eller tenkt over, vår bare bryr seg ikke om bær så vidt jeg har lagt merke til.
en busk er kos. 8 er for mye
Ripsen har jeg både kokt gele av og lagd saft av, men ungene likte ikke safta da, for lite sukker.
Det meste (av det vi plukker) blir bare spist av ungene eller som dessert, jeg sier også til naboer og slekt at det er bare å plukke om de vil, for her er mer enn vi klarer gjøre oss nytte av.
Ah, her kom svaret! Takk!
slett ikke, de selges vel på ethvert hagesenter på sommeren. Små da, men du får vel noe bær, også mer det neste året da
Jeg så ikke spørsmålet i første omgang.
Saft ja, og gele. Gele er godt, det liker både jeg og ungene, så vi får satse på det igjen i år. I fjor ble det ikke gele fordi bæra var for umoden når vi dro på ferie, og aaaaalt for moden når vi kom tilbake, det var fint vær. Så da satset vi på saft.
Ripsgele som kos? Det har jeg ikke smakt før, men har smakt det som tilbehør til kjøtt isteden for tyttebærsyltetøy.
Nei, vi bruker den som pålegg på brød
Ungene plukker bær fritt i hagen som kos, men da går de gjerne etter vilbringebørene som bokser innimellom, de er søtere...
Som pålegg ja, stilig. Nå er jeg klar for sommeren 2016.
Vilbringebær er nyyydelig.
Jeg er oppvokst med ripsgele som pålegg
Nå¨r det brukes til kjøtt, er det mindre søtt da, kanskje? eller?
Vel, natta
Jeg har også lagt meg
Og liker ikke tyttebær, så jeg vet ikke hvor søtt det pleier være. Må finne ut av det, lyst å Jahre til kjøtt, kjenner jeg. Siden jeg ikke liker tyttebær
Må prøves, tror jeg.
Tror jeg nå ha mindre sukker i for å få den sursøt.
Men skal prøve det i år. Minn meg på det
Ikke jeg heller. Vi ser.Skal prøve å huske det, men kan ikke love. Ikke så god hukommelse her.
Jeg synes det sursøte er veldig godt til kjøtt.