Skravletråd for apriljentene

Kan ikke si han er noen av de fem altså... :P Han er normalt engasjert vil jeg si ;) Veldig forståelsesfull mtp at jeg er sliten, trøtt og kvalm, og prøver febrilsk å avlede toåringen som helst vil sitte på meg som et frimerke og hoppe på hodet mitt når jeg sovner på sofaen :P

Godt å høre at det ikke bare er vår toåring som er helt gæren på mor. Ganske slitsomt for begge, blir hyl og skrik dersom pappa prøver å avlede når hun ikke er i humør.. :-/

Jeg må komme med en tilståelse. Jeg kjøpte 20 billigtester da vi startet prøvingen, og jeg må jo bruke de opp.... Jeg syns det er SÅ gøy å teste for moro skyld nå som HCGnivået er så høyt. Streken kommer umiddelbart og blir nesten sterkere enn teststreken ;)
Barnslig moro.... :P

Hehe. Jeg kjøpte noen tester og eggløsningstester i København for noen uker siden. Eggløsningstestene får jeg jo ikke brukt, hihi.

Men ja, det er gøy å ta tester når man ikke trenger å vente i spenning på resultatet ;)

Hva har dere å spise "mot" kvalme? Jeg tror jeg skal kjøpe noe tørre kjeks, rugsprø, evt knekkebrød. Lovehearts sies å funke, hadde det i veska sist gravi, men det kanskje er mest placebo :-) Whateva :-)

• Liker
Reactions: Gme
Hva har dere å spise "mot" kvalme? Jeg tror jeg skal kjøpe noe tørre kjeks, rugsprø, evt knekkebrød. Lovehearts sies å funke, hadde det i veska sist gravi, men det kanskje er mest placebo :-) Whateva :-)

Har kjøpt inn Kaptein-kjeks, anbefalt av ei venninne. Spiste en med en gang jeg sto opp i dag, tror det hjalp, for jeg kjente kvalmen såvidt, men så gikk det over :)

Jeg innrømmer at jeg er en testoman, noe jeg i dag absolutt ikke skulle ønske jeg var! Har jo fortsatt igjen noen tester, så tenkte at jeg kan jo like gjerne bruke de opp, det er jo gøy å se streken selv om du vet at den er der :) Men i dag tok det litt tid før streken kom opp, og den ble svakere enn det den pleier å bli.. Så da fikk jeg jo litt hetta da! Trenger det å bety noe? Er jo 5+2, så den burde vel vært sterkere? Har så vidt hatt litt blødninger siste uka, men har vært veldig lite. Noen som har opplevd noe lignende?

En liten oppdatering her i fra. Tok en test sent i går (klarte ikke vente til i dagtidlig). Og den viste (viss jeg la godviljen til) en svaaaak skygge. Så jeg venter noen dager til før jeg tester på nytt. Kryss fingrene for meg da. Håper på å bli en del av denne finne gjengen:) og til info. og som en liten trøst til meg selv; forrige svangerskap måtte jeg vente over en måned etter befruktning før jeg fikk sterk positiv test....(håpe, håpe;))

En kollega sverget til lovehearts, så det er kanskje noe i det som funker.

Ellers er salte kjeks noe jeg spiste mye av med førstemann :)

En liten oppdatering her i fra. Tok en test sent i går (klarte ikke vente til i dagtidlig). Og den viste (viss jeg la godviljen til) en svaaaak skygge. Så jeg venter noen dager til før jeg tester på nytt. Kryss fingrene for meg da. Håper på å bli en del av denne finne gjengen:) og til info. og som en liten trøst til meg selv; forrige svangerskap måtte jeg vente over en måned etter befruktning før jeg fikk sterk positiv test....(håpe, håpe;))
Krysser fingrene for deg :D

Har verdens beste kjærste. <3 Siden jeg var så utrolig dårlig idag, så fikk jeg ligge i senga mens han smurte matpakke til vesla og gjorde henne klar til barnehagen. Og ikke nok med det så lagde han frokost til meg når vi kom hjem og ryddet kjøkkenet pluss litt rundt om kring. Så hadde han til og med tenkt til å henge opp tøy, da sa jeg at det kunne jeg Gjøre. Siden han skulle reise på jobb kl 12 og være der til 23. (Vi bor ikke sammen enda) Så nå Bør jeg faktisk få meg opp fra soffaen å henge opp dette tøyet, før middagen lages :D

Wohooo! Jeg oppdaget at sømmen hadde gått opp litt i preggobuksa jeg kjøpte her forleden. Tok den med tilbake og de spurte om jeg ville ta den med hjem igjen og sy den mot at jeg fikk den for 100 istedet for 399. Så da fikk jeg en bukse til 299 gratis. Må bare sy noen sting! :)

Noen her inne som har sånn doppler til å høre hjertelyden..? Hvor tidlig klarer dere å høre med den?

Jeg kjøpte sånn med snuppa mi. Har ikke tatt den frem enda.. Er nok litt tidlig enda.. Er ikke 5 uker engang..Husker ikke fra når jeg prøvde den sist jeg..

Heisann jenter! Har nå lest igjennom hele tråden :finger:
Men ville bare si noe angående folat:
Det er for å forebygge ryggmargsbrokk hos fosteret at man bør ta folat, ikke navlebrokk, hehe.
BO som ble nevnt står for blighted ovum og er som det ble sagt, fostersekk uten foster. Hilsen miss "smartypants" :cat:

Jeg begynte forresten ikke med folat før IKM dagen og det sies jo at man bør fortsette å ta dette i hele 1.trimesteret :p
Kjøpte kun folat 400mikrogr da jeg sliter med å svelge de store pillene i den Gravid-pakka. Har en halv eske liggende av den etter forrige sv.skap som endte i MA i slutten av februar i år. I første sv.skapet brukte jeg dem, men måtte etterhvert slutte å ta den største, for jeg bare brakk meg og kastet opp av den:wtf:
Er det forresten noen flere her som er blitt forkjøla etter dere fant ut at dere var gravide? Er skikkelig snufsete om dagen og nyser i ett sett...

Er det forresten noen flere her som er blitt forkjøla etter dere fant ut at dere var gravide? Er skikkelig snufsete om dagen og nyser i ett sett...

Jeg var veldig mye forkjølet med førstemann i første trimester. Jeg hørte fra lege og jordmor at det er veldig vanlig fordi immunforsvaret er litt overarbeidet xsmile5 Som følge av forkjølelsen (og svimmelhet) var jeg ofte sykmeldt i 3-5 dager. Stakkars sjefen, hehe.
Håper å unngå mye av dette nå, men med en toåring i barnehagen er det vel tvilsomt at jeg slipper unna xsmile8

Litt snufsete her og :) Men ikke så mye. Litt hodepine også.

Har tenkt litt på og abbonnere på Foreldre&Barn for å se om det er noe, og nå kom de jo med en knallfin kampanje! :) 6 eller 12 utgaver pluss Lillelam tynn ulldress til 269kr og 429kr. Bare dressen koster jo 499.

Det kunne jeg jo ikke la være :) Var veldig fornuftig og tok str.74 da, selv om det fristet å ta en bitteliten en i 62 ;) Men mine unger vokser tydeligvis FORT og man vet jo aldri om sommeren er gloheit. Kjedelig å ikke få brukt den :-/

Jeg våknet opp med tett nese, vond hals og litt hodepine. ;o hadde ikke noe tegn til å være syk i går!
Jobber i barnehage, så er vel kanskje litt utsatt hvis immunforsvaret er litt overarbeidet ^^

Back
Topp