Ser du bor i Vestfold, hvilken jordmor er det?
Gro heter hun, er på jordmortjenesten i Sandefjord Helsepark. Absolutt å anbefale. Hvor er det du bor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ser du bor i Vestfold, hvilken jordmor er det?
Gro heter hun, er på jordmortjenesten i Sandefjord Helsepark. Absolutt å anbefale. Hvor er det du bor?
Perfekt!
Bor i Sandefjord, og skulle til Sandefjord Helsepark sist, men endte opp med MA.
Håper jeg får kommet meg dit denne gangen
Lykke til!Under 12 timer til første UL. merker jeg er skikkelig spent og nervøs!
Takk! blir nok lite søvn her i natt alt for spentLykke til!
Jeg er andregangsfødende, og forrige gang var jeg ikke redd omtrent. Nå er jeg sååå bekymret, konstant redd for SA og MA og alt som jeg ikke har bekymret meg over før. . Skal ta en tidlig ul, kanskje jeg kan roe med daSnakk om overemosjonell og hormonell i disse dager; jeg oppdaget en bitteliten spotting i morges og løp på toalettet da jeg kom på jobb for en halvtime siden. Det ser ut til at spottingen har sluttet, og jeg har ingen smerter utover det normale, men mens jeg reiste på jobb kunne jeg ikke tenke på annet. Og da jeg så at det hadde sluttet begynte jeg nesten å storgråte.. Denne spiren betyr så mye allerede, selv om den kun er på størrelsen med en fingernegl.
Også jeg som skulle være mindre bekymret denne gangen
Var å tok ny prøve i dag. Får tidligst svar i morgen men fikk beskjed at det var fin stigning på den første prøven jeg tok. så får leve i håpet litt til.Ja. <3 krysser alt som kan krysses
Myyyye mer redd denne gangen jeg å! Er nok fordi vi nå faktisk vet hva vi kan miste :/Jeg er andregangsfødende, og forrige gang var jeg ikke redd omtrent. Nå er jeg sååå bekymret, konstant redd for SA og MA og alt som jeg ikke har bekymret meg over før. . Skal ta en tidlig ul, kanskje jeg kan roe med da
Under 12 timer til første UL. merker jeg er skikkelig spent og nervøs!
Lykke til !!!!Da blir det en liten tur inn for blodprøver og intravenøst imorgen, krysser fingrene for at blodprøvene er såppas fine at jeg slipper innleggelse, kun "iv-kur"..
Veldig bra. Fikk se og høre hjerteslaga ❤Hvordan gikk det?
Har man hatt vannkopper får man ikke vannkopper igjen, men du kan fortsatt bli smitta er Bare at det slår ut som helvetesild istedet for vannkopper. Men usikker på om det kan påvirke fosteret.
Ja ok, men da er vel sannsynligheten liten.Har man hatt vannkopper får man ikke vannkopper igjen, men du kan fortsatt bli smitta er Bare at det slår ut som helvetesild istedet for vannkopper. Men usikker på om det kan påvirke fosteret.
Da har jeg vært på første svangerskapskontroll med legen. Bestilte den egentlig som trygghet i tilfelle jeg skulle bli veldig dårlig og trenge sykemelding (siden det var erfaring med førstemann) og ville i tillegg sjekke verdiene av noen blodprøver jeg tok for to uker siden.
Så nå har jeg time hos jordmor 9.september, beskjed om å ta blodprøver etter 5.september, ny legetime 3 uker etter blodprøvetakning, time hos UL 14.september og beskjed om å ta glukosebelastning i uke 22 (desember).... *overwhelmed*
Så for de som er litt overvektige: glukosebelastning er ikke noe gøy, men må til når BMI er over et visst nivå. Litt sinna her, men min egen feil for å ikke fokusere mer på vektnedgang de siste par årene
Samme her.. Og begge var fullstendig unødvendige! Var legen min som var med i prøveprosjekt om å sende alle gravide på glukosebelastning. Blæh!Isj, nå hadde jeg faktisk glemt glukosebelastningen hadde to sist, synes det var helt jævlig!