Skravletråd for apriljentene

Blødningene trenger ikke være noe av betydning. Du kan jo kontakte jordmor å snakke med henne. Jeg var å snakka med jordmor i går pga blødninger bare fordi jeg syns det er skremmende med dette blodet.
Jeg var å tok blodprøve i dag og skal tilbake på torsdag så får vi se om det er noe stigning. Håper å tror at det ikke er noe farlig enda. Vil tro jeg hadde hatt større blødning og mer smerter?

Jeg var å tok blodprøve i dag og skal tilbake på torsdag så får vi se om det er noe stigning. Håper å tror at det ikke er noe farlig enda. Vil tro jeg hadde hatt større blødning og mer smerter?
Hvis det hadde vært en SA hadde det vært som en veldig kraftig menstruasjon og smertene hadde vært værre, fikk jeg beskjed om :) så vi får bare slå oss til ro inntil videre tror jeg ;)

Noen her som har kunnskap om trening i svangerskapet? Skjønner at det ikke er hardtrening som gjelder akkurat nå.. Men er f.eks fotball greit? Mye knall og fall... Og vet noen om det er verre eller bedre tidlig i svangerskapet? Er i uke 5 i morgen.

Noen her som har kunnskap om trening i svangerskapet? Skjønner at det ikke er hardtrening som gjelder akkurat nå.. Men er f.eks fotball greit? Mye knall og fall... Og vet noen om det er verre eller bedre tidlig i svangerskapet? Er i uke 5 i morgen.
Ut i fra det jeg har lest bør man unngå kontaktsporter i svangerskapet. Men trening uten kroppskontakt er greit

Ut i fra det jeg har lest bør man unngå kontaktsporter i svangerskapet. Men trening uten kroppskontakt er greit

Det har jeg også lest, men lurte på om noen hadde hørt/erfart noe annet? Og om det kanskje gjaldt mest i 2. og 3. trimester? Ville gjerne fullført serien, men om det ikke er bra lar jeg være :)

Sorry vet ikke helt hvordan jeg kan svare direkte til Guris, er ny her inne.

Jeg snakket med legen i siste uke fordi jeg skal løpe halv marathon til lørdag og hun sa at jeg skulle bare fortsette med min trening som før. Jeg trener også Boot Camp og kommer til å fortsette med det, merker at jeg er litt tyngre på trening men kommer bare til å justere etter formen :) Jeg tror det er ok at holde på med det som du er vant til så lenge du hører på kroppen og starter ikke med ny sport mens du er gravid.

Jeg vet ikke om jeg hadde tørt å være med på fotball eller andre kontaktsporter.

Jeg er med på forballtreninger, ikke kamper :) har ikke noe kunnskap om det, men det jeg føler er mest trygt ;)

Jeg er med på forballtreninger, ikke kamper :) har ikke noe kunnskap om det, men det jeg føler er mest trygt ;)

Takk for svar :) Tenkte å gjøre litt sånn jeg og. Men så er det jo på kampene det er viktigst, da vi ofte ikke er nok spillere. Får se an litt.. Men mulig jeg og dropper kamp for å være på den sikre siden :)

Sorry vet ikke helt hvordan jeg kan svare direkte til Guris, er ny her inne.

Jeg snakket med legen i siste uke fordi jeg skal løpe halv marathon til lørdag og hun sa at jeg skulle bare fortsette med min trening som før. Jeg trener også Boot Camp og kommer til å fortsette med det, merker at jeg er litt tyngre på trening men kommer bare til å justere etter formen :) Jeg tror det er ok at holde på med det som du er vant til så lenge du hører på kroppen og starter ikke med ny sport mens du er gravid.

Jeg vet ikke om jeg hadde tørt å være med på fotball eller andre kontaktsporter.

Takk for svar :) Lurte også på halvmaraton faktisk. Skal løpe i september og var litt usikker på om det blir for hardt. Har løpt en del, så da tror jeg at jeg tar sjansen på det. Fint at du har sjekket ut! :)

Har man hatt vannkopper får man ikke vannkopper igjen, men du kan fortsatt bli smitta:) er Bare at det slår ut som helvetesild istedet for vannkopper. Men usikker på om det kan påvirke fosteret.
Takk for svar. Jeg får ta å undersøke litt, men slik jeg har googlet det,så skal det vel ikke være farlig, får heller ringe legen om det dukker opp noe smitte på jobben tenker eg :D

Idag har jeg bestilt time til tidlig ul:) 21 august har jeg fått time, er da 7+5 uker, gruer meg litt da jeg hadde en sa i juni, men gleder meg også til å se om alt står bra til :)<3 flere som skal på tidlig ul?
Jeg skal på tidlig ultralyd den 26 august . Da er jeg 7+4 Har hatt to spontanaborter tidligere Så blir spennende og skummelt å se...

Uff, i dag er det ille for min del. Holder på sovne ved plassen min på jobb, selv om jeg fikk en del søvn i natt. Vondt i rygg og mage, spesielt på sidene, og alt smaker rart :wtf:

Hodet er heller ikke med, så jeg tør ikke håndtere for mange kundesaker (jobber på et kundesenter). Vil jo ikke risikere å svare spik spenna galt heller :laughing002

Idag har jeg Seinvakt og leverte snuppa sent i barnehagen. En rolig morgen hvor jeg fikk tid til å stelle istand ordentlig god lunsj til henne. Kokte pastaskruer, stekt egg, litt bacon, eple, druer, yoghurt og brød. Hu spiser nesten ikke brød om dagen, så må finne på litt annet i matpakka nå.
Avskjeden ble ikke god idag..hu hylte og gråt og ropte at hun ville til mamma. En av de ansatte tok henne opp for at d skulle vinke til meg ved porten, men hun vrei seg og strakk armene ut mot meg i ropte etter meg.. huff, får jo helt tårer i øya her jeg sitter og skriver.. Jeg vet det alltid går fort over etter at jeg har reist, men fytti, ikke gøy når det står på. Ja.. detta blei jo en hel novelle, så da slutter jeg av her.

Ha en fin dag alle :)

Hei alle sammen! Helt ny her og prøver å finne ut hvordan dette fungerer :happy: jeg var på tidlig UL i dag og fikk vite at jeg var 7 uker på vei! Fantastisk å få se det lille hjerte som dunket inne i magen min!! :love7 dette blir en spennende tid framover......

Hei alle sammen! Helt ny her og prøver å finne ut hvordan dette fungerer :happy: jeg var på tidlig UL i dag og fikk vite at jeg var 7 uker på vei! Fantastisk å få se det lille hjerte som dunket inne i magen min!! :love7 dette blir en spennende tid framover......

Gratulerer så mye :)

Var hos legen idag og kontrollerte væskebalansen siden jeg er så dårlig og har gått ned nesten 4kg.. Så ble henvist videre til gyn.pol. pga ekstrem kvalme. Fastlegen har ikke lov å gi noe mer kvalmestillende. Så jeg må klare meg så best jeg kan selv :-\

Vi går hovedsakelig til jordmor (utenom den blodtesten, som må tas hos fastlege og han fyller også helsekort for gravide ut). Hun følgte oss opp under forrige svangerskapet og vi er veldig fornøyde med henne. I tillegg har hun ultralyd, så da får vi sett den lille ved nesten hver kontroll. :) Jeg vet ikke hvorfor, men føler at jeg er mer bekymret denne gangen. :( Sist gang var jeg ikke så bekymret i starten, da jeg stadig merket noe murringer og sånn. Det gjør jeg ikke nå. Og det bekymrer meg litt. Men hver graviditet er jo annerledes. Så jeg håper virkelig at alt er bra med den lille i magen. Føler meg som hønemor allerede. Hjelp.

Ser du bor i Vestfold, hvilken jordmor er det? :D

Var hos legen idag og kontrollerte væskebalansen siden jeg er så dårlig og har gått ned nesten 4kg.. Så ble henvist videre til gyn.pol. pga ekstrem kvalme. Fastlegen har ikke lov å gi noe mer kvalmestillende. Så jeg må klare meg så best jeg kan selv :-\

Åh..så kjipt :/ føler med deg!

Back
Topp