Skravletråd for apriljentene

Åhh høres deilig ut med Spania men hovne bein er en plage :(

Kom på nå at jeg etter forrige svangerskap gikk opp fra størrelse 40-41, håper virkelig ikke at jeg går opp en størrelse til denne gangen :-/

Er i Spania denne uka, å er så utrolig hoven i bena
Måtte faktisk kjøpe meg nye croks i str 41!! For å få plass
Haha skjer kjempe fint ut, spesielt siden de eneste jeg fant i den st var i Roooosa :D ...Vis vedlegget 129905

I'm sexy and I know it ... :D men kjenner til det problemet fra forrige svangerskap. Hadde så mye vann, det var grusomt, måtte kjøpe crocks i str 47, og de var fortsatt trange. :confused: håper jeg slipper denne gangen.

Oi, kjøpte meg ny bh for under 2 uker siden og nå er den allerede i ferd med å bli for liten :-o jammen godt det ikke var en dyr og fancy en.

I'm sexy and I know it ... :D men kjenner til det problemet fra forrige svangerskap. Hadde så mye vann, det var grusomt, måtte kjøpe crocks i str 47, og de var fortsatt trange. :confused: håper jeg slipper denne gangen.

Hehe ikke sant !
Er super deilig, mn jeg reiser som ledsager så er ganske slitsomt :p mn deilig når vi bare ligger på stranda å har "stille tid" hehe

Åhh høres deilig ut med Spania men hovne bein er en plage :(

Kom på nå at jeg etter forrige svangerskap gikk opp fra størrelse 40-41, håper virkelig ikke at jeg går opp en størrelse til denne gangen :-/

Oj! Gikk du ikke tilbake til samme str etter fødsel ?

Har jeg aldri hørt om før!

Skal dere til både lege og jordmor? :) Annenhver gang? Jeg har fått legitime men trodde muligens legen "henviste" til jordmor, men man må bestille det selv? Tidlig ul skal jeg ta hos gyn, men han hadde ferie til 17 august.. *utolmodig* :)

Skal dere til både lege og jordmor? :) Annenhver gang? Jeg har fått legitime men trodde muligens legen "henviste" til jordmor, men man må bestille det selv? Tidlig ul skal jeg ta hos gyn, men han hadde ferie til 17 august.. *utolmodig* :)

Vi går hovedsakelig til jordmor (utenom den blodtesten, som må tas hos fastlege og han fyller også helsekort for gravide ut). Hun følgte oss opp under forrige svangerskapet og vi er veldig fornøyde med henne. I tillegg har hun ultralyd, så da får vi sett den lille ved nesten hver kontroll. :) Jeg vet ikke hvorfor, men føler at jeg er mer bekymret denne gangen. :( Sist gang var jeg ikke så bekymret i starten, da jeg stadig merket noe murringer og sånn. Det gjør jeg ikke nå. Og det bekymrer meg litt. Men hver graviditet er jo annerledes. Så jeg håper virkelig at alt er bra med den lille i magen. Føler meg som hønemor allerede. Hjelp.

Det kommer an på hvor opptatt lege/ jordmor er. Jeg ble henvist til lege av jordmor ved et par anledninger med førstemann fordi de hadde så mye å gjøre på helsestasjon. De fleste leger foretrekker vel at jordmor tar vanlige kontroller.

Du må ta kontakt med helsestasjon selv ja for å bestille time.

Anar ikkje. I mine forrige svangerskap gjekk eg mest til lege, jm hadde ferie og permisjon så mykje at då ho omsider kom tilbake synest eg det var like greitt å fortsette hos legen.

No har eg ny fastlege (eller, har hatt han i snart tre år, men har ikkje vore gravid i den perioden), så eg er litt spent på om han er like flink med svangerskap som med alt anna. Eg må antagelig relativt ofte til legen uansett pga lavt stoffskifte (syns eg leste at det burde takast blodprøver kvar 4. veke i første halvdel av svangerskapet), får sjå kva han seier om jm når eg er der.

Er det noen som har kommentert "gløden" deres etter dere fant ut at dere er gravide? På de to siste ukene har 3 forskjellige personer kommentert at jeg har en fin glød over meg, og ser skikkelig godt ut om dagen :p haha.. Føler de hinter til om jeg er gravid (hu ene spurte min mor om jeg var gravid også), men jeg har svart med at det har vært deilig med ferie og at jeg sikkert har fått litt farge i ansiktet fra solen :p

Er det noen som har kommentert "gløden" deres etter dere fant ut at dere er gravide? På de to siste ukene har 3 forskjellige personer kommentert at jeg har en fin glød over meg, og ser skikkelig godt ut om dagen :p haha.. Føler de hinter til om jeg er gravid (hu ene spurte min mor om jeg var gravid også), men jeg har svart med at det har vært deilig med ferie og at jeg sikkert har fått litt farge i ansiktet fra solen :p

Har ingen sagt til meg enda ihvertfall, men må si at ansiktshuden min har blitt mye bedre nå. :) trenger nesten ikke noe make up for tiden. ;)

Back
Topp