Skravletråd for apriljentene

Nå har det begynt å skje noe. Enten var det slimproppen eller vannet som gikk. Litt usikker. Tenkte først slimproppen siden det var litt blod i. Men nå har det rent en del.så kanskje det var vannet. Nå er det bare å vente på rier

Så spennende! Masse lykke til! :)

Vannet mitt gikk midt på natten med førstemann og vi ble sendt hjem fra sykehuset etter sjekk fordi riene ikke hadde startet ennå. Husker jeg ble skikkelig overrasket over at det rant så mye etterpå, jeg ante jo ikke at fostervann produseres helt til ungen er ute :p
Hmm. Viste ikke eg heller nå har riene så vidt begynt. Ca 10min mellom.så nå kan eg komme ned når eg ville. Kunne risikere å bli sendt hjem. Så her venter vi litt til.

Hmm. Viste ikke eg heller nå har riene så vidt begynt. Ca 10min mellom.så nå kan eg komme ned når eg ville. Kunne risikere å bli sendt hjem. Så her venter vi litt til.

Oi så spennende... Enda en aprilbaby på vei ut i den store verden :) masse lykke til :)

La meg i natt med menssmerter i korsryggen, ganske svake, men sterkere og mer langvarig enn jeg har kjent hittil. I tillegg var lille veldig rolig i magen. Hadde et lite håp om at det var begynnelsen på noe større, men nei. Jaja, får ta det som et tegn på at kroppen jobber og at ting nærmer seg, sakte men sikkert.

Da har jeg vært hos jordmor, fant ut at jeg har ca 2 cm åpning (hun fikk inn 2 fingre), og livmorhalsen var ikke hard lenger, men modnes fint. Hun strippet meg litt, og ut kom det masse blod og gørr ;)
Har fått litt forhøyet blodtrykk og ødemer i hender og føtter samt trykk i hode til tider, så skal være obs på SF.. Måtte ha lav terskel på å ringe inn på sykehuset om jeg skulle bli mer dårlig.
Føler meg fin nå, skal til fysio.. Håper den lille forsiktige strippingen i dag har effekt på fødsel! :) 39+6 i dag.

Jeg har time på sykehuset i morgen for vurdering av fødsel. Alle prøver hos jordmor var fine, men hun mente det var greit å ha en slik time for å være i systemet. Og spesielt siden jeg har svangerskapsdiabetes, har veldig stor mage og har mye vondt i bekken etc. I tillegg hadde jeg en lang og slitsom fødsel sist, så tenkte å høre om det kan spille inn med tanke på tidligere igangsetting.

Jeg forventer ikke å bli satt i gang i morgen, men det er veldig greit at sykehuset kan få gjøre en vurdering og at vi kan bli enige om igangsetting nær eller på termin. Å slippe overtid hadde vært veldig deilig! Så nå er det bare å telle ned timer til i morgen og slappe av :)

Får litt hetta når jeg ser det er så mange som er i gang nå, jeg har jo angst for at fødselen skal starte, har keisersnitt 14. April og vil så absolutt ikke at det skal starte før siden det er fare for at livmoren ksn revne av riene.
I tillegg sa de på sen ultralyd at hun var nok litt større en de barna jeg gar når de ble født. Og de er gutter, så nå går jeg å er redd de har tatt feil på termin og jeg er lengere enn beregnet oh fødselen skal starte. Så blir ikke no sex på gubben og prøver å ikke anstrenge meg med ting :-P

Om noen har tips mot kjedsomhet, skrik ut ! Er vel grenser for hvor mange ganger man kan vaske huset, og ikke har jeg kropp til det heller.. Får ikke strikke eller gjøre noe sånt, og gå tur går heller ikke, så hva i hunden finner man på da ? Alt av babyklær og ting og tang er vasket og på plass, så jeg er tom for ideer :p

Om noen har tips mot kjedsomhet, skrik ut ! Er vel grenser for hvor mange ganger man kan vaske huset, og ikke har jeg kropp til det heller.. Får ikke strikke eller gjøre noe sånt, og gå tur går heller ikke, så hva i hunden finner man på da ? Alt av babyklær og ting og tang er vasket og på plass, så jeg er tom for ideer :p
Holder på å daue av kjedsomhet selv :-(

Jeg har begynt å spille pc spill, liggende i sofaen.... (greier ikke å sitte særlig lenge).
Føler at jeg har sett det som er å se på Netflix/viaplay

Denne uken baker jeg brød og fyller fryseren. :p 4 brød idag og 8 i morgen. På torsdag skal jeg koke ei diiiiger gryte med lapskaus og fryse ned porsjoner med ferdig middag. ;)

Neste uke: søte bakverk og en annen type middag som kan fryses. :p

Du får ikke strikke? :p hva med å tegne eller andre typer håndarbeid? Om du liker sånnt da?

Back
Topp