Skravletråd 1

Spiser så sykt mye for tiden. Har gått opp 2 kg på 2 uker nå:p sist svangerskap gikk jeg opp hele 25 kg. Jeg er ganske slank til vanlig så det er nesten halve kroppsvekta mi:woot:. Veldig spent på hvordan det blir denne gangen. Hvordan er det med dere andre?
Har gått ned 0,5 kg så langt, prøver hardt å snu det slik at jeg ikke ender opp slik som sist da jeg så vidt hadde karret meg opp igjen til normalvekt da jeg fødte :wideyed: var bare skinn og bein etterpå.

Spiser så sykt mye for tiden. Har gått opp 2 kg på 2 uker nå:p sist svangerskap gikk jeg opp hele 25 kg. Jeg er ganske slank til vanlig så det er nesten halve kroppsvekta mi:woot:. Veldig spent på hvordan det blir denne gangen. Hvordan er det med dere andre?

Tørr ikke veie meg [emoji85] haha!

Må vel egentlig bare manne meg opp så jeg har litt kontroll. Har helt normal kroppsfasong, men er høy og tung så BMI’en min er høy, men blir misvisende på meg. Sånn har jeg alltid vært. Veide 70kg da jeg var 11 år og hadde ikke et gram fett for mye på kroppen da. Veier nå rundt 85kg. Skulle vel egentlig veid 80kg så har ikke lyst å legge på meg noe særlig ekstra. Ideelt sett hadde det vært fint om jeg veide 80kg etter fødsel. Da har jeg egentlig gått ned litt og er tilbake på trivselsvekten min :)

Samme her! Problemet mitt er at jeg i utgangspunktet har noen kg for mye, så burde ikke legge på meg noe særlig... :confused:

Jeg har gått ned 1 kg. Men har litt å ta av så bekymrer meg ikke akkurat. Veide akkurat det samme da jeg ble gravid nå som jeg veide da jeg ble gravid for snart fem år siden. Litt komisk egentlig.

Forrige gang la jeg på meg 8 kg og noen dager etter fødsel veide jeg 4 kg mindre enn da jeg ble gravid.

Har gått ned 1 kg, uke 8+2 i dag. Ikke så bekymret for det egentlig.
Med første gikk jeg opp 12 kg. Med andre gikk jeg opp 8 kg første trimester, men ca 14 kg totalt da:)

Jeg veier 10 kg mer enn jeg ønsker, og det har jeg gjort siden forrige fødsel, hvor jeg la på deg 18 kg. Håper på mindre denne gangen. Skal ihvertfall jobbe hardt for det.
Så langt har jeg ikke gått opp noe, heller ned litt.

Uff, hadde en svært ubehagelig drøm i natt! Jeg drømte jeg endelig var ferdig med å være kvalm, og at jeg endelig kunne senke skuldrene på at det gikk bra med lille i magen. Så gikk jeg til svangerskapskontroll, der begynte hun å snakke om alt som kunne gå galt og alt som var annerledes med mitt svangerskap enn normalen. Siste hun så før jeg våknet var "Det er fremdeles mye som kan gå galt"...

Så nå sitter jeg her, med plutselig ingen kvalme og dårlig følelse pga en teit drøm :(

Uff, hadde en svært ubehagelig drøm i natt! Jeg drømte jeg endelig var ferdig med å være kvalm, og at jeg endelig kunne senke skuldrene på at det gikk bra med lille i magen. Så gikk jeg til svangerskapskontroll, der begynte hun å snakke om alt som kunne gå galt og alt som var annerledes med mitt svangerskap enn normalen. Siste hun så før jeg våknet var "Det er fremdeles mye som kan gå galt"...

Så nå sitter jeg her, med plutselig ingen kvalme og dårlig følelse pga en teit drøm :(
Huff, teite realistiske drømmer! Rart hvordan hodet tuller med oss. Håper du har klart å riste av deg drømmen nå. Stor klem:Heartred

Vært hos jordmor i dag. Søkt om fødeplass så nå føles det litt mer ekte. Hun hadde ultralydapparat så tok en utvendig ultralyd. Alt var i skjønneste orden i dag og! [emoji173]️

Usikker på om jeg kan søke om fødeplass eller ikke, planen er jo å prøve å flytte nærmere Oslo før babyen eventuelt kommer, eller rett etterpå. (blir nok tog fra Bergen til Oslo da... )
Vi må innom husbanken og søke lån, men vil ikke gjøre det før etter jul og OUL, for da har vi noe konkret å komme med, hvorfor vi har ett så stort behov..
På en måte har jeg lyst til at babyen skal bli født i Bergen så svigerfamilien kan treffe babyen når han/hun er ute, og så kan vi komme tilbake nærmere jul så de får sett han/hun. På en annen måte er jeg bekymret for at svigermor vil se babye. :P

Det skjønner jeg, men pust med magen! Oddsen er på din side [emoji173]️

Mye lettere å fortelle andre [emoji6]
Jeg vet. Og om det skulle gå dårlig, så er det ingenting jeg kan gjøre det med det allikevel, så prøver å ta livet med ro og nyte rekenudlene mine.. :P Lavkarbo har forsvunnet ut vinduet :P

Jeg vet. Og om det skulle gå dårlig, så er det ingenting jeg kan gjøre det med det allikevel, så prøver å ta livet med ro og nyte rekenudlene mine.. :P Lavkarbo har forsvunnet ut vinduet :P

Så bra!

Hahah rekenudler hørtes veldig lite fristende ut!! Rart hvordan man er så forskjellige som gravid [emoji13]

Back
Topp