**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Hei! Jeg vet ikke helt hvor jeg skal spørre om disse tingene jeg lurer på så jeg tenkte at skravletråden kanskje kunne være noe..?
Jeg er 19 og samboer er 21 ( blir 22 i år ) og vi har bodd sammen i snart et og et halvt år.. Han har en datter fra før av og jeg er utrolig babysyk. Han er ikke klar for baby for han vil at økonomi og alt skal være på plass før vi får baby sammen. Jeg går på skole, får stipend, men han står hovedsaklig for hele økonomien.
Jeg har så utrolig lyst på baby at jeg OFTE blir skikkelig lei meg og har bare lyst å sette meg ned å gråte i et hjørne for meg selv.. Jeg sliter også med masse dumme tanker om hvorfor han ikke vil ha baby med meg nå. Sånn som " hvorfor kan han ikke få baby med meg nå, men kunne få med eksen når han var 17? Vi leier hus av foreldrene hans, og jeg begynner jo i lære til høsten så hvorfor vente? Elsker han meg ikke slik han elsket eksen? Vil han rett og slett ikke ha barn med meg? " osvosv.. Dere skjønner sikkert.. :/ Jeg blir gal av egne tanker og trenger råd for å evt. slutte å tenke som dette og få det bedre med meg selv. Jeg har ALDRI hatt det så godt i hele mitt liv som jeg har det med han, men tanken på å få baby spiser meg snart opp innvendig. Har prøvd å snakke med min mor om dette også, hun hadde syns det hadde vært kjempekoslig om hun fikk bli mormor, men skjønner at han vil vente.
Har også en haug med venninner og kamerater som blir foreldre en etter en, så det hjelper jo ikke så veldig mye..
Beklager for langt innlegg! Vil bare tømme hodet mitt litt og håper at dere kan komme med noen råd..

Hei
Det at han fikk barn med ex'n når han var 17 har ingenting å si.
Det var sikkert ikke planlagt.
Det at han ikke ønsker nå betyr IKKE at han elsker deg mindre enn han elsket henne.
Dere er begge veldig unge.
Kan være så enkelt som at han ikke føler seg klar til å bli 2 barnsfar.
Mange i den alderen føler seg ikke klar for å få barn i det hele tatt.
Så lenge han ikke vil er det ikke annet du kan gjøre enn å gi han tid.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hei! Jeg vet ikke helt hvor jeg skal spørre om disse tingene jeg lurer på så jeg tenkte at skravletråden kanskje kunne være noe..?
Jeg er 19 og samboer er 21 ( blir 22 i år ) og vi har bodd sammen i snart et og et halvt år.. Han har en datter fra før av og jeg er utrolig babysyk. Han er ikke klar for baby for han vil at økonomi og alt skal være på plass før vi får baby sammen. Jeg går på skole, får stipend, men han står hovedsaklig for hele økonomien.
Jeg har så utrolig lyst på baby at jeg OFTE blir skikkelig lei meg og har bare lyst å sette meg ned å gråte i et hjørne for meg selv.. Jeg sliter også med masse dumme tanker om hvorfor han ikke vil ha baby med meg nå. Sånn som " hvorfor kan han ikke få baby med meg nå, men kunne få med eksen når han var 17? Vi leier hus av foreldrene hans, og jeg begynner jo i lære til høsten så hvorfor vente? Elsker han meg ikke slik han elsket eksen? Vil han rett og slett ikke ha barn med meg? " osvosv.. Dere skjønner sikkert.. :/ Jeg blir gal av egne tanker og trenger råd for å evt. slutte å tenke som dette og få det bedre med meg selv. Jeg har ALDRI hatt det så godt i hele mitt liv som jeg har det med han, men tanken på å få baby spiser meg snart opp innvendig. Har prøvd å snakke med min mor om dette også, hun hadde syns det hadde vært kjempekoslig om hun fikk bli mormor, men skjønner at han vil vente.
Har også en haug med venninner og kamerater som blir foreldre en etter en, så det hjelper jo ikke så veldig mye..
Beklager for langt innlegg! Vil bare tømme hodet mitt litt og håper at dere kan komme med noen råd..
Mulighetene er store for at han har lært fra sist. Han vil gjerne at det skal gjøres ordentlig denne gangen! Han var som du sier 17 år og hadde kanskje ikke så mye han skulle sagt den gang og har vært igjennom hva det koster å være ung småbarnsfar. Han vil sikkert ha en god tid der økonomi ikke skal være bekymringene.

Det kommer sikkert en dag når du er ferdig med studier og har fast inntekt at han ser lysere på det :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg skjønner han veldig godt. Hvis han bare var 17 år, så regner jeg med at det ikke var planlagt? De hadde sikkert dårlig råd, ikke fast jobb osv. Da skjønner jeg at han vil gjør det riktig denne gangen, og det betyr ikke at han elsker deg mindre av den grunn, tvert i mot! :) Hør med han om når han evnt kunne tenke seg å få barn, og snakk med hverandre om tanker og følelser :) Så håper jeg du får han med etterhvert ;)

Jeg tenker som de andre, at han ble far som 17 åring handlet ikke på noen måte om at han elsket henne mer, og at han vil vente litt nå handler om at han er mer moden og fornuftig enn han var, og det hadnler om respekt og kjærlighet og modenhet og voksenhet og hele greia, og selv om du ikke ser det, så er det rett og slett ganske så forståelig og fornuftig, egentlig. Vent litt til, så dere har litt mer på plass, så er sannsynlighetne større for at det faktisk BLIR dere, å få barn sammen når man ikke har råd, kan slite hardt på et forhold.

Tusen takk for mange gode råd!
Det var ikke meningen at innlegget mitt skulle bli grinete, har som sagt bare masse tanker..
Det var godt å få litt tips fra dere jenter, det hjelper.

Det er bra :-)
Jeg forstår jo han jeg også, er bare at jeg tror virkelig at vi kunne klart det.
Men skal ta til meg det dere skrev til meg og vente! :-) Han er verdens beste gutt og det er ingen annen jeg kunne tenkt meg å fått barn med, så ventingen blir nok verdt det! :-)

Det er bra :)
Jeg forstår jo han jeg også, er bare at jeg tror virkelig at vi kunne klart det.
Men skal ta til meg det dere skrev til meg og vente! :) Han er verdens beste gutt og det er ingen annen jeg kunne tenkt meg å fått barn med, så ventingen blir nok verdt det! :)
Det er viktig at begge er klare og har lyst, for da har dere et godt utgangspunkt! Og som jeg nevnte tidligere, og som andre har nevt, så har han vært igjennom dette tidligere, og da var det kanskje ikke så kjekt når han var så ung og plutselig skulle få ansvaret for en liten baby! Hvem 17 år gammel gutt - eller jente, er klar for det? :-)

Og jeg skjønner deg og som er veldig klar! Jenter er som oftest veldig klare! Jeg var superklar da jeg var 19 år og ble gravid. Da hadde jeg en mann som var 11 år eldre enn meg. Likevel, det ble ikke som jeg hadde trodd. Det å få baby var supert, men jeg hadde ikke den støtten i mannen jeg fikk barn med. Han var 11 år eldre, men virket mye yngre på andre områder når det kom til å stå for farstitlen sin.

Vel, det jeg mener er at jenter er nok mer modne og har lekt mor, far og barn i barndommen og dette er den største drømmen (blant de fleste), men noen ganger er det lurt å vente til det passer både økonomisk og for begge parter! :-)

Uff, dumt det ikke gikk så bra mellom deg og barnefaren da :/
Hehe, er nok litt for klar :-)
Men i sted kom han med en artig kommentar. Min søster er på besøk og hun driver å maser om at jeg må bli gravid osvosv. de drev å køddet om hele babygreien, så sier typen " Ja, men det er hun som hindrer gradiviteten ". Da ble jeg litt satt ut, jeg sa ingenting etterpå.
Hva tror dere han mente med det? Tenkte å snakke med han om det etterpå for å høre hva han mente, syns det var en rar ting å si :s
Tror dere det kan være pga. jeg ikke har inntekt eller det at jeg går på pillen? Jeg vet ikke hva jeg skal tenke.
Igjen, tusen takk for tips og råd! Det hjelper myyye mer enn dere aner! :-)

Uff, dumt det ikke gikk så bra mellom deg og barnefaren da :/
Hehe, er nok litt for klar :-)
Men i sted kom han med en artig kommentar. Min søster er på besøk og hun driver å maser om at jeg må bli gravid osvosv. de drev å køddet om hele babygreien, så sier typen " Ja, men det er hun som hindrer gradiviteten ". Da ble jeg litt satt ut, jeg sa ingenting etterpå.
Hva tror dere han mente med det? Tenkte å snakke med han om det etterpå for å høre hva han mente, syns det var en rar ting å si :s
Tror dere det kan være pga. jeg ikke har inntekt eller det at jeg går på pillen? Jeg vet ikke hva jeg skal tenke.
Igjen, tusen takk for tips og råd! Det hjelper myyye mer enn dere aner! :-)
Kanskje han tenkte i forhold til jobb og økonomisk :) Men det var jo positivt da. Men du må jo spørre han om hva han tenker, det er veldig viktig at dere er åpne med hverandre ♥ Lykke til♥

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

zzzzzzzzz... opp kl 5.30 er ikke meg!!!! for å jobbe på min faste fridag..... grinete nå ejg,og meeegasliten. men såå glad tr endelig kom i dag!! på tide!!! el 12 mars!! wiiiiiiiii ;)

er det mange fra stavanger her?

aaahhh Revenge.... Noen andre enn meg som liker den serien!?
Aldri sett. Hvilken sjanger er det :P?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

aaahhh Revenge.... Noen andre enn meg som liker den serien!?
Fulgte med før, men så ble det litt mye og langtekkelig :p

Sent from my iPad using BV Forum

Hehehe ja. Man kan fort falle ut litt :p

Også følgte jeg med på så mye annet :P men ser sånn en episode i ny og ned da :D

Hehehe høres ut som meg :p serie junkie :-D

Huff, jeg og mannen er virkelig det... Gud vet hva vi ikke følger med på egentlig :p

Huff, jeg og mannen er virkelig det... Gud vet hva vi ikke følger med på egentlig :p
Hahhaha samme her. Siste mannen har hengt seg opp på er er Gold rush.

En haug med gærninger som graver etter gull i USA :P

Hahhaha samme her. Siste mannen har hengt seg opp på er er Gold rush.

En haug med gærninger som graver etter gull i USA :p

Samme her!! Han skal absolutt se på det :P Men jeg har sagt greit, men da må han se teen mom med meg :D

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp