Jeg klamrer meg til det du sier om opp 3-5 kilo, for ungene har dradd frem vekta de siste dagene, og veier seg, og vil at mamma skal veie seg, og jeg blir jo rett sur av å se de tallene! I går morges, 4,5 kg over "trivselsvekt". i ettermiddag, det var rett etter middag da, enda to kilo opp. Manglet bare 3-4 kg på vekta jeg hadde som høygravid!
Jeg har ikke veid meg på lenge, og er klar over at uvaner som instant-kakao 2 ganger om dagen (det er jo rent sukker) og sniking i skapene på kvelden, litt snop for å holde ut overtidsjobbinga, ha også fjordland til middag og "noe mat må jeg ha når jeg kommer hjem" i tillegg til nevnte sniking i skapene etter protetgull og sjokolade, ikke akkurat er heldig for vekta. Men jeg håper at noen av disse kiloene bare er mensen-vekt, altså!
Jeg har fom i går innført kakao bare en gang om dagen på jobb, og tenker å kutte ut en og en av ukedagene litt sånn fremover, og til våren er det stopp. (Det er bare så fristende, jobben holder oss nemlig med kaffe, som jeg ikke drikker, te, som jeg ikke drikker, og instant-kakao...) snikingen i skapene må jeg også redusere på. Og antakelig en noe sunnere livsstil, sånn helt generelt. Men om denne vekta er reeel, så tror jeg rett og slett at jeg må reelt SLANKE meg, og det er en meget lite tiltalende tanke, slikt bedriver jeg ikke.
Så la det være noen mensen-kilo, det håper jeg! Da bør de forsvinne i løpet av uka.