**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Jeg har vært på jobb og i morgen bærer det til IKEA for å kjøpe nytt kjøkken, det blir moro da! Gruer meg til å sette igang, men gleder meg til å blir ferdig :)

Kjøkken er viktig. Som jeg sier til min mann :-D min arbeids plass. Så vill gjerne ha orden og det rent rundt meg :-D elske og lage mat, men er nå i en mat lei periode.

Lite skravling. Kjip dag.

Dag tre av syklusen. Ikke "trenger smertestillende piller"-vondt lenger, men ubehag i kroppen. Jeg blør, det er gørr. Det er vondt i magen av og til, litt kramper. Det er vondt i underlivet også, og jeg kommer på hvorfor jeg ikke liker mens, sånn utenom at det betyr at jeg ikke er gravid, det er jo rett og slett ubehagelig. Jeg har nesten ikke hatt mens de siste drøyt fem årene. en gang i oktober 2007, eller var det faktisk slutten av september hadde jeg siste mens før jeg ble gravid første gang. Det var en lang syklus, med positiv test rundt 1. desember og baby i august 2008. Renselse, men ikke mens før senhøsten 2009, gravid igjen sommeren 2010, renselse etter fødsel i februar 2011 og ikke mens igjen før november 2012. Jeg er rett og slett nesten avvent med hele greia, og klarer nesten glemme hvordan jeg misliker hele konseptet.

Mensen er noe Dritt! Jeg blir oppblåst og går opp alt fra tre til fem kg. Det blir eg deprimert av ha ha

Jeg klamrer meg til det du sier om opp 3-5 kilo, for ungene har dradd frem vekta de siste dagene, og veier seg, og vil at mamma skal veie seg, og jeg blir jo rett sur av å se de tallene! I går morges, 4,5 kg over "trivselsvekt". i ettermiddag, det var rett etter middag da, enda to kilo opp. Manglet bare 3-4 kg på vekta jeg hadde som høygravid!

Jeg har ikke veid meg på lenge, og er klar over at uvaner som instant-kakao 2 ganger om dagen (det er jo rent sukker) og sniking i skapene på kvelden, litt snop for å holde ut overtidsjobbinga, ha også fjordland til middag og "noe mat må jeg ha når jeg kommer hjem" i tillegg til nevnte sniking i skapene etter protetgull og sjokolade, ikke akkurat er heldig for vekta. Men jeg håper at noen av disse kiloene bare er mensen-vekt, altså!

Jeg har fom i går innført kakao bare en gang om dagen på jobb, og tenker å kutte ut en og en av ukedagene litt sånn fremover, og til våren er det stopp. (Det er bare så fristende, jobben holder oss nemlig med kaffe, som jeg ikke drikker, te, som jeg ikke drikker, og instant-kakao...) snikingen i skapene må jeg også redusere på. Og antakelig en noe sunnere livsstil, sånn helt generelt. Men om denne vekta er reeel, så tror jeg rett og slett at jeg må reelt SLANKE meg, og det er en meget lite tiltalende tanke, slikt bedriver jeg ikke.

Så la det være noen mensen-kilo, det håper jeg! Da bør de forsvinne i løpet av uka.

Har vært på jobb i dag... (sykemeldt 50%) så er rimelig sliten nå.. Så sitter godt under teppet , og ser på tv :)

Ha ha håper med deg:p jeg er skikkelig kaffe kjerring, men med fem barn trenger man den husmor speed en får tak i ;) jeg er veldig heldig. Drikke og spise alt jeg vil. Kan gå opp to kg men raser ned tre neste uke. Sliter om jeg blir syk for får ikke vekten opp igjen.

Jeg har egentlig aldri hatt behov for å slanke meg. Gå ned i vekt etter svangerskap ja, og med barn nummer to måtte jeg ta bevisste grep for de siste par kiloene, men ellers egentlig går det av seg selv. Jeg spiser stort sett det jeg vil, uten problem. Men jeg innser at en halv liter kakao som er store mengder sukker, ikke akkuat er helt heldig, på daglig basis. på jobb har jeg nok drukket 3 liter sånn kakao i uka siden det begynte å bli kaldt ute. Så det er nok ikke bare mensen-kilo dette her, det er nok sukker-kilo også.

Derved, kakaorestriksjoner. (Mest egentlig fordi jeg har observert, før jeg ble veid, at det har lagt seg litt på magen, og det er ikke helsemessig gunstig. Siden jeg har arvelig belastning både for kolesterol, blodtrykk og den greia der, og for diabetes, så synes jeg ikke det er nødvendig å drikke på seg sukker-kakao-mage...)

Nei en må passe på kroppen sin. Er bare den ene vi får :p jeg har som du ser på bildene vart veldig tykk.

Gjort på i dag da? Vi har åket ute og hatt ned vask siden det blir ferie i morgen. Laget skinke stek til middag som slo godt ann hos barna. Minste prinsen spiste to store skiver og en halv pose med brokkoli som er det absolutt beste han får :p

I dag har jeg styret med frøplantene mine for det meste.

Gikk litt tidlig fra jobb, tok turen innom plantasjen, dro med meg noen stiklinger hjem. På "planterommet" fastslo jeg at flere av frøpottene forlengst burde vært priklet, jeg visste det jo, men... vel, en del av dem er tatt i kveld i alle fall, det blir nok flere i dagene som kommer, for jeg har en del igjen, og enda er det bare februar og mange, mange frø som ikke er kommet i jorden enda, så hvordan skal jeg få plass til alt???? Jeg har jo forsådd meg en aldri så liten smule, all den tid jeg sikkert har 30 paprikaplanter... Nå tilsier min erfaring at det ikke blir 30 voksne planter som det kommer frukt på av dette, jeg har pleid å miste ca halvparten, men da har totalen vært 4, mistet 2, i år har jeg visst tatt litt av... Hva i all verden skal jeg med 10-20 paprikaplanter i sommer? Hvor skal jeg gjøre av dem, og vi spiser reelt ikke sååååå mye paprika, det er TOMAT jeg skulle ha mye av...

Og de er ikke kommet i jorden enda.

Jaja, sånn kan det gå... Jeg får om nødvendig rydde ei hylle ekstra, kjøpe et lysrør ekstra og se bedende på min mann... Det går nok det også.

Kjøkkensystemet til IKEA var nede, så vi fikk ikke bestilt :( Det var fire timers kjøring for ingenting.. Eller ikke ingenting da, vi greide å kjøpe både tvseksjon og bokhylle pluss masse krimskrams :P Men det var veldig kjedelig.. Avspaserer fra jobb og greier for å kunne dra inn også funker ikke systemet deres.

Det var bra kjipt da!

Ja, men fra 6. mars har de kjøkkendager, så da regner jeg med at de har noen gode tilbud. Så alt i alt vant vi sikkert på det egentlig!

Det har de nok da, ja.

Bah...... Hormoner på bærtur...... Sipper av reality serier!!! jeeeezes.... Ubalanse delux :p

Det var den nattesøvnen... Storebror kastet opp for en god halvtime siden, og igjen i det han var tilbake i ren seng etter dusj. Lillesøster våknet av det hele. Andre runde fikk han i det minste rett i baljen som sto ved senga av den grunn, i motsetning til første som traff ansiktet hans, store deler av senga og dukka hans som han sover sammen med.

Mannen sover på barnerommet i natt og meninga var at lillesøster sover med meg. Siden mannen har senga til gutten, som er i full lengde, og han har hennes barneseng. Men hun ville ikke, og ligger sammen med faren nå. Vi får se. Jeg får prøve å sove litt, han kaster normalt sett opp en gang i halvtimen hele natta når han får det...

Uff den omgangssyken er ikke noe grei altså!!! Det går både i barnehagen til ungene mine, og der jeg jobber.. Bare venter på at noen av oss skal få d!! Men håper jo selvsagt ikke d da :P

Hodet jobber i sirup.

Jeg la meg litt for sent, rakk nesten sovne før han kastet opp, vask, dusj, seng, fiks, så sov jeg et par timer, så kom gutten. Fikk på plass håndkle under ham i tilfelle, og sov en time, så kom mannen som lurte på hvor gutten var, alt ok, han la seg på barnerommet igjen så sov vi halvannen time til og så var det Morning. Mannen spurte om jeg ville sove 30 min ekstra, men jeg måtte dusje etter natta så det var ikke aktuelt.

Jeg kjenner at hodet sliter med konsentrasjonen...

Jeg var så ødelagt igår, og idag hadde jeg så vondt i hue at jeg ble hjemme. Med superdårlig samvittighet.. Jeg hater migrenen min.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp