**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Skravle skravle.. det føler jeg for i dag. Kan jo slenge meg på hus-praten :D

Her har vi kjøpt leilighet, kjøpte i 2011 - og bor i blokk. Men vi har enden og første etasje så det føles mer ut som om vi bor i rekkehus ;) Det er sånn lav blokk da, er kun 3 etasjer.

Men uansett, leiligheten er 100kvm, og vi har 3 soverom og egentlig 3 boder - med den inneboden har jeg bygget om til walk-in-closet :D tihi.. eller roterom til tider...

Nå har vi jo et rom som fungerer som gjesterom, datarom og bibliotek - men dette blir da lillesøster eller lillebror sitt rom etterhvert :)

Kommer nok også til å savne et gjesterom, men frøkna har stor seng så til nøds kan hu sove inne hos oss - så kan gjesten låne rommet hennes :)

Åh jeg drømmer også om walk-in-closet! Det tror jeg gubben gjør også- så hadde han sluppet alt klesrotet mitt :D

Digg med walk in closet da xsmile5 Jeg er så sinnsykt trøtt i dag. Uken startet som den har gjort i d siste, med manko på folk.. Blir så forbanna. Enkelte må slutte gå ut i helgene hvis de ikke klarer komme seg på jobb på mandagen.. Sier ikke at jeg vet d 100%, men man legger jo merke til mønster over tid, når man VET h"n har vært på sjenk..... uff-- lei lei lei.... spent på om morgendagen blir bedre..... :smiley-bounce013 Skal ihvertfall på shopping da, så d er jo flott :p

Kos deg på shopping! Utrolig kjedelig med medarbeidere som ikke tar ansvar.

Å komme på jobb mandag er et krav!

Sier jeg, sliten, endelig på vei hjem, 12 timer etter at jeg kom på jobb. Overtid, ja. Tre dager i uka jobber jeg 12 timer, de andre to bare vanlig dag. Det er lov med fravær, men det må være gyldig, og helga bruker vi på å hvile så vi er klar til neste uke.

Skal bli godt å komme hjem, buss en halvtime nå, så er jeg der

Skriver fra mobilen. Bvapp.

Å komme på jobb mandag er et krav!

Sier jeg, sliten, endelig på vei hjem, 12 timer etter at jeg kom på jobb. Overtid, ja. Tre dager i uka jobber jeg 12 timer, de andre to bare vanlig dag. Det er lov med fravær, men det må være gyldig, og helga bruker vi på å hvile så vi er klar til neste uke.

Skal bli godt å komme hjem, buss en halvtime nå, så er jeg der

Er sånn jeg også tenker. Begynner bli slitsomt når man omtrent VET at vedkommende ikke kommer til å komme. Kanskje 1 uke i mnd at h"n er på jobb hele uken. Bale., og slitsomt for oss andre.... jaja-- :smiley-angry026

Men hvordan er det mulig? Så mange egenmeldinger har man jo rett og slett ikke. Dette må sjefen ta takk i!

Men hvordan er det mulig? Så mange egenmeldinger har man jo rett og slett ikke. Dette må sjefen ta takk i!

Vedkommende har aleneomsorg for 1 barn, og masse ekstra sykedager på barnet. Så for å si d sånn, dette barnet kan umulig få godkjent skolegang hvis det er så mye sykt som forelderen sier til oss! o_O Men men, for all del. Håper jeg snart blir gravid, så får jeg en pause fra sånne med negativ holdning til d å være på jobb :love017

Ja, du sier noe! Jeg koser meg på jobb jeg altså, men det skal bli deilig med permisjon også :P Tihi

Ja, du sier noe! Jeg koser meg på jobb jeg altså, men det skal bli deilig med permisjon også :p Tihi
tihi... Jeg også elsker jobben min, men er slitsomt når du står mye å sliter mer enn strengt tatt nødvendig.. jaja... :) Ellers da? noen som har noe kjekt å se fram imot?? Jeg venter bare på sommer og sol, og da blir d sydentur også :cool05

Aleneomsorg for et barn gir totalt 20 dager for fri til sykt barn. 20 dager i året, med mindre ungen er kronisk syk og innvilget ekstra dager, da gir aleneomsrogen 40 dager. (Og ingen unger mister muligheten til godkjent skolegang på bakgrunn av dette fraværsnivået) Pluss 12/24 egenmeldingsdager, (12 normalt, 24 enkeltdager dersom dere er IA-bedrift) Arbeidsgiver kan inndra retten til bruk av egenmelding dersom det er seriøst grunnlag for å tro at dette misbrukes.

Dette ER en oppgave for sjefen å ta tak i, uansett. Enten for å stramme opp den ansatte som skulker, eller for å stramme opp dere andre som slarver om en person som har gyldig fravær. Et av disse er jo et faktum, og uansett hvilket er det noe sjefen må ta tak i.

Jaja, Over til noe annet :cool05
Karius og Baktus........ Hvem har rødt hår, og hvem har svart??? :p Vi har en historie uten bilder , og jentungen lurte sånn på hvem som er hvem........ :confused004 :confused005 Husk ikk

Tror Karius har rødt? Men er ikke sikker..

Har fasiten hjemme om dere ikke finner ut til i kveld. (google, kanskje?)

Er ikke dette en skravletråd?? Da velger eg å skravle framfor å Google ;)

Skravle er fint, google om det haster med svaret ;)

Sliten. Lang dag. Ja, dere merker vel at jeg sånn delvis sniker meg innom her (fra mobilen) mens jeg er på jobb da. Hodet trenger virkelig å koble ut et lite øyeblikk i ny og ne, når jeg faktisk er på jobb i ca 12 timer, om jeg ikke jobber helt alle timene (dette er jo inkludert både lunsj og middagspause)

Jeg er glad for at det er bare vanlig dag i morgen, hjem til middag!!!

lenge til det blir noe spenning i syklus og prøving, så noe må jeg fylle dagene med, hva driver dere med?
for tiden er det en del frø, småspirer og denslags som opptar meg litt. Gir meg noe å glede meg til hver dag i alle fall, se om noe mer spirer, om det vokser noe mer, om det skjer noe snart (om det kommer flere frøpakker i posten... så mer kan komme i jorden, og mer kan spire og....ja...)

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp