**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Ja som sakt æ har ikke noe syklus eller fast mens periode så gudan vite når æ har el osv :P Så kan man bli gravid uten og ha mens da? egge må jo slipp kordan merka/har æ det uten og ha mens ? dette blir jo bare vanskelig hehe =) ``bra`` æ ikke e aleina om og ikke ha syklusen påplass, veldig irriteranes faktisk hehe. Men etter mens uansett om æ går på pilla eller ikke, så hadde æ vel el ca 10-14 daga etter mens?
Æ blei det jo sist uten mens såe ja næi æ veit ikke :O

Nei, el har du ca 14 dager FØR mens. Det kan om så være månedsvis etter mens. Det blir bare ca to uker etter mens for dem som har mens hver fjerde uke.

Om du ble gravid uten mens, så traff du el som altså kommer før mens da.

Skriver fra mobilen. Bvapp.

Kikker innom.. Er inne her å leser, men skriver lite.. Prøver å fokusere på andre ting ellers tror jeg at jeg kommer til å.gå på veggen tilslutt (iom at det kan ta år og dag før en spire evt sitter).

Lite som skjer her, er blitt frisk etter sjauet og er snart ferdig med årets første arbeidshelg. Vurderer om jeg orker å.hive ut jula når jeg kommer hjem eller om jeg skal ta det tirsdag da jeg har fri.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Nei, el har du ca 14 dager FØR mens. Det kan om så være månedsvis etter mens. Det blir bare ca to uker etter mens for dem som har mens hver fjerde uke.

Om du ble gravid uten mens, så traff du el som altså kommer før mens da.

Skriver fra mobilen. Bvapp.

Oki takk for info og svar sætt æ stor pris på =) får bare krysse fingran på at det ikke tar sååå lang tid som sist =) Og at det snart skjer noe her hehe =) e såå utrolmodig også :/ men når æ ikke tar mens, kordan ska æ ``regn`` ut el da? får æ ikke el før æ ahr had mens eller kordan e det dere ? =)

Nedtur, jeg som er skikkelig sjokoman skulle ta meg litt sjokkis i sted.. og det smaker ikke godt. Saltstenger smaker ikke godt det heller..urk

Oki takk for info og svar sætt æ stor pris på =) får bare krysse fingran på at det ikke tar sååå lang tid som sist =) Og at det snart skjer noe her hehe =) e såå utrolmodig også :/ men når æ ikke tar mens, kordan ska æ ``regn`` ut el da? får æ ikke el før æ ahr had mens eller kordan e det dere ? =)

Du kan ikke regne ut EL. Det er det egentlig ikke mulig å gjøre, men siden mange, de aller fleste egentlig, har stabil syklus sånn at de kan med stoooor sannsynligeht si når neste mens kommer, så kan de også beregne når neste EL inntreffer. Bortsett fra at det ikke akkurat er 14 dager før, det er en plass mellom 10 og 18 dager før neste mens, hvor 14 dager er gjennomsnittet og det for de fleste er en plass mellom 12 og 16 dager. Hvor mange dager er fast fra syklus til syklus, men varierer fra kvinne til kvinne.

Dersom man via å måle basaltemperaturen eller EL-tester har funnet ut hvor lenge før mens man har EL, OG man har stabil sykluslengde, kan man regne ut.

For oss andre (Jeg vet at jeg har EL 13-14 dager før mens, men sykluslengden varierer) er det ikke mulig å beregne, egentlig.

EL finner som jeg har sagt nå sted FØR mens, så det er mulig å få en eggløsning før du har fått igjen mensen, ja, men om du får det eller ei er ikke så godt å si.

Har du snakket med legen om disse syklusforstyrrelsene dine? Det kan muligens være en god ide. Greit nok at man sånn i utgangspunktet ikke får fertilitetsutredning før man har prøvd i et år, siden inntil et år er normal prøvetid uten at noe er galt. Men, når du ikke har mens, så er jo det noe du kan ta opp med legen.

(Min erfaring er dog at pilleslutt ga tullesyklus i et godt halvår for min del, 8 mnd tror jeg. Deretter var det min egen kropp som tok over styringa. Den er ikke helt forutsigbar den heller, men ikke SÅ ille som pilletullet altså. Jeg kommer ikke til å begynne på p-piller igjen, i alle fall ikke før jeg er 100% sikker på at jeg ikke skal ha flere barn. Og legen bør ha et godt argument for hvorfor jeg skal stappe i meg disse hormonene som bare lager tull for meg, i så fall.)

Du kan ikke regne ut EL. Det er det egentlig ikke mulig å gjøre, men siden mange, de aller fleste egentlig, har stabil syklus sånn at de kan med stoooor sannsynligeht si når neste mens kommer, så kan de også beregne når neste EL inntreffer. Bortsett fra at det ikke akkurat er 14 dager før, det er en plass mellom 10 og 18 dager før neste mens, hvor 14 dager er gjennomsnittet og det for de fleste er en plass mellom 12 og 16 dager. Hvor mange dager er fast fra syklus til syklus, men varierer fra kvinne til kvinne.

Dersom man via å måle basaltemperaturen eller EL-tester har funnet ut hvor lenge før mens man har EL, OG man har stabil sykluslengde, kan man regne ut.

For oss andre (Jeg vet at jeg har EL 13-14 dager før mens, men sykluslengden varierer) er det ikke mulig å beregne, egentlig.

EL finner som jeg har sagt nå sted FØR mens, så det er mulig å få en eggløsning før du har fått igjen mensen, ja, men om du får det eller ei er ikke så godt å si.

Har du snakket med legen om disse syklusforstyrrelsene dine? Det kan muligens være en god ide. Greit nok at man sånn i utgangspunktet ikke får fertilitetsutredning før man har prøvd i et år, siden inntil et år er normal prøvetid uten at noe er galt. Men, når du ikke har mens, så er jo det noe du kan ta opp med legen.

(Min erfaring er dog at pilleslutt ga tullesyklus i et godt halvår for min del, 8 mnd tror jeg. Deretter var det min egen kropp som tok over styringa. Den er ikke helt forutsigbar den heller, men ikke SÅ ille som pilletullet altså. Jeg kommer ikke til å begynne på p-piller igjen, i alle fall ikke før jeg er 100% sikker på at jeg ikke skal ha flere barn. Og legen bør ha et godt argument for hvorfor jeg skal stappe i meg disse hormonene som bare lager tull for meg, i så fall.)

Uff at kroppen min ska vær sååå rar skjønna det bare ikke :/ Æ har aldri had ordentlig syklus uansett kor lenge æ har gåd uten pillan :S det som e rart e at nu når æ ska ha TR så kjenner æ litt sånn mens muriing osv men ikke fann om ho kommer :S men når æ går på pilla kommer ho me en gang :O Æ tenkte æ sku prøv og begyn og ta noe som heter Vitex Agnus Castus eller bare di to siste ordan, ska tydeligvis funk som stimulering til og gi mæ TR og hjelp litt til me EL osvosv =) Så har bestilt den nu og ska se, i norge må man ha resept på den. Men æ bestilte fra utlandet:p
Æ tør ikke snakk sååå my me legen min om det, e sååå flaut, pluss æ ``skræva`` ikke om det ikke e høyst nødvendig hehe xD mene seff tar det meir en 1år ska æ spør ka æ kan gjør. Æ går te privat gynekolog NÅR/OM det sku vær høyst nødvendig ikke ellers.

Pj tar si tid hør æ og prøv :/ Håper det klaffer for deg snart da =) Æ ser alle som slit osv, og æ har altid tenkt at æ HÅPE æ aldri treng og stræv såå lenge og my som di :/ Før det e såå trist og fælt og læs om dem/doker :S

Å æ kommer heller aldri te og begyn på pillan igjen. Aldri :S så den støtta æ fult =)

NÅ sier eg god natt..... :thumleft Værker som juling i hele kroppen, så håper en god natts søvn gjør susen. (og at jeg faktisk får til å sove)....... :sleep011

NÅ sier eg god natt..... :thumleft Værker som juling i hele kroppen, så håper en god natts søvn gjør susen. (og at jeg faktisk får til å sove)....... :sleep011

Huff, ja i dag er det jeg som har det. Er faktisk støl i store deler av kroppen, lår, legger, armer, rygg - you name it! Og ikke har jeg vært på trening heller :dink

Mulig jeg bare har anspent kroppen mye :angel4

Huff, ja i dag er det jeg som har det. Er faktisk støl i store deler av kroppen, lår, legger, armer, rygg - you name it! Og ikke har jeg vært på trening heller :dink

Mulig jeg bare har anspent kroppen mye :angel4
Uff, d er noe av d værste d, å være så sliten i kroppen at d værker... Jeg våknet sånn i dag :confused2 Skulle helst ha sovet maaaaange timer til, men d går jo ikke...

Uff, d er noe av d værste d, å være så sliten i kroppen at d værker... Jeg våknet sånn i dag :confused2 Skulle helst ha sovet maaaaange timer til, men d går jo ikke...

Urrrk., jeg også. Jeg våknet til alarmen 05.30 - tempet la meg til å sove igjen (som vanlig..) og våknet 06.34 - det var den dusjen jeg hadde planlagt! Da var det bare å komme seg opp, få på frøkna klær og få alle 3 ut av døra.. døøødstrøtt i dag :sleep002

Think positiv! ho ho. Er ikke alltid g tester slår ut med det samme må du huske :) kanskje trenger du ikke starte på ny syklus :)

kaster meg på denne tråden her jeg da det skjer lite her hjemme om dagen da jeg bare går hjemme (sykmeldt fra jobb å barnefri)

har funnet ut at vi skal prøve å få en 3 spire i hus her. har lenge tenkt på at jeg vil ha et tredje barn, men jobb situasjon å typer har ikke stemt bare! men NU er jeg så heldig at jeg har funnet meg en kar som er "den rette" for meg å begge barna mine :D :love7
så for 2-3 uker siden så sluttet jeg på pilla :O
kjenner jeg blir litt -> :excited001 ved tanken :D

nå er gubben i karlstad for å besøke onkelen å tanta si så dagene går saaaaaaakte!!!

kaster meg på denne tråden her jeg da det skjer lite her hjemme om dagen da jeg bare går hjemme (sykmeldt fra jobb å barnefri)

har funnet ut at vi skal prøve å få en 3 spire i hus her. har lenge tenkt på at jeg vil ha et tredje barn, men jobb situasjon å typer har ikke stemt bare! men NU er jeg så heldig at jeg har funnet meg en kar som er "den rette" for meg å begge barna mine :D :love7
så for 2-3 uker siden så sluttet jeg på pilla :O
kjenner jeg blir litt -> :excited001 ved tanken :D

nå er gubben i karlstad for å besøke onkelen å tanta si så dagene går saaaaaaakte!!!

så spennende. Masse lykke til :-)

God lørdag jenter :) i dag skal jeg på kino og ut å spise med en god veninne.. Sku egentli på byen, men er rett å slett sliten i kropp å sjel, så da er d deilig å ta d rolig..... xsmile8

God morgen damer... Nå skal jeg straks på jobb.. Stapper veksen full av div, så jeg ikke blir satt ut om tr plutselig kommer :cool14 ha en fin dag :cool05

Blæææææ... da var man i DPO land igjen. Tempen steg i dag, og den fortsetter nok å være høy nå. Begynner å kjenne kroppen og EL tegnene så godt at jeg vet at EL er ferdig. Svøm potensielle babyer - SVØM! :happy093.

:sign17 :sign19 Heia heia! :angel9

Hehe, ellers er det ganske travelt på jobb og stille om hverandre.. så da får jeg tid å henge her med dere :D tihi
:happy093

Er heldigvis ikke kvalm lenger... men hodepinen er mye av og på... :smiley-ashamed004

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp