**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
vi prøver på nr 2, men har akkurat begynt og jeg aner ikke hvordan sykluss jeg har, for jeg kan ikke huske sist jeg hadde mensen.
gikk på psprøyta når jeg ble gravid med første mann så han var ikke planagt og etter han satte jeg inn hormon spiral så er jo evigheter siden jeg hadde normal menstrasjon, tror det må være hvertfall 5-6år siden!!! 

så må ta ting som de kommer og se når menstrasjonen inntreffer :P

Ingen her inne som har IKM i uke 41 og som vet hvordan man lager en slik tråd og som kanskje er litt oftere her inne enn meg og kan lage en slik tråd??:P

Hei:)
Jeg og samboeren har bestemt oss for å prøve å bli gravide:) Jeg tok ut p ringen som jeg har hatt i ca 1 år på mandag 10.09.12. Etter dette har vi hatt ubeskyttet sex, og fra 16.09 har jeg hatt murring nederst imagen og jeg har følt meg litt uvel, er sulten men vil ikke spise så mye da jeg blir litt "kvalm" av å tenke på mat. I tillegg jobber jeg på et legekontor hvor det er mye folk og lukter hver dag, dette er ikke noe jeg har brydd meg om tidligere. Men nå i det siste har jeg syntes lukten på andres urin er vedlig ekkel. Og det er andre lukter som jeg før ikke har brydd meg om som jeg nå ikke takler.

Er det mulig at jeg er gravid allerede? har tatt noen tester, men de har vært negative. Er dette bare fordi det evt. er for tidlig å teste?

Jeg har aldri hatt det sånn i magen før, og det går liksom ikke over heller:) håper noen kan hjelpe meg, har jo ikke vært gravid før så vet ikke hvordan ting kjennes ut :P

Hilsen håpefull!:)

hei hei!
har prøvd en stund nå, trur vi er på pp 10 eller 11, har vært innom å kikke litt innimellom, og synes det virker litt ålreit å snakke litt med folk i samme situasjon!  Har ingen barn fra før, så veldig spennende, men bgynner å bli litt utålmodig og redd for at det ikke skal gå på "normalt" vis. i begynnelsen prøvde jeg å ikke stresse, bare ta det som det kom, men stresser litt mer nå merker jeg.. Håper på at det ikke blir noe mens denne uka!ikm den 4. oktober tror jeg. håpe håpe:)

okei! :) ja, regner med noen vil synes det er tidlig! Men våre foreldre maser om barnebarn, så det blir iværtfall godt motatt blandt familien! :D Lykke til med prøvinga! Synes det popper ut unger overalt fortiden! Ikke rart man blir babyklein! :)

Dette tror jeg er helt individuelt, noen er sammen i flere år før det blir babyplaner, mens noen kjører på ganske fort. Har vel også litt med livssituasjon å gjøre :)

Vi har en gutt fra før på 8 som kom veldig tidlig uten at vi var ferdige med utdanning, hadde fast jobb og bosted - og det gikk veldig fint det, men føler at det er greit at ting er litt mer på stell nå - hvis det skulle klaffe nå da.

Spennende tid nå, inne i vår første prøveperiode -veldig frustrerende at jeg nå går inn i Dpo og leter etter ethvert tegn på at det er noe der mens hele jobben er på halv fem pga. omgangssyken - tegn som fort kan forveksles..! :) 

hehe, ja! :) Vi føler oss i bunn å grunn ganske klare, men vil være bare oss to en liten stund til! :) Å om vi hadde blitt gravide nå uten å prøve, så hadde den vært mer enn velkommen! :) Men jeg ønsker sånn å begynne å prøve, men er litt redd for å skremme han hvis vi snakker om det, eller at han vil føle at jeg presser han til å begynne prøvingen! 
Så spennende! Masse lykke til med prøvingen! :D håper det klaffer fort! Om det ikke allerede har klaffet da! ;)) 

Jeg har endelig fått min store drøm i oppfyldelse - å bli gravid :) Det er helt fantastisk deilig, især når man har prøvet lenge og nesten hadde oppgitt å få det til selv, så sitter den der yes :) Har vært på 2 kontroller og en Ul hos gyn og babyen er helt fantastisk, perfekt og legger godt og legger godt Nå har jeg også fått jordmor og snart skal jeg på den ordentlige UL på sykehuset :) Jeg er 17 uker på vei nå :)

Hei :)

Må bare høre, men er du dansk :)

Da er jeg innom for å si hei :) Er snart ett par år siden jeg har vært her nå, men tenkte det var hyggelig å følge med. Vi prøver altså å utvide familien <3

fy fabian. har aldri i mitt liv vært kvalm av å sitte i kollektivtransport, men dagen i dag var ikke noe særlig behagelig, verken togturen på 8 minutter eller bussturene...

Hei!

Dere som er/har vært gravide før, har et spørsmål angående festeblødning..

Jeg har vanligvis en syklus på mellom 30-32 dager, og er nå 10 dpo.. Men idag begynte jeg å blø, men det var sinnsykt lite pluss at det ikke var sånn brunlig som jeg alltid har før mensen, men helt lyserosa og "friskt". Kan det være en festeblødning? Eller er 10 dpo for "sent" for det? Sikkert litt vanskelig å svare på men.. Sannsynligheten hvertfall :)

Melder meg inn i skravletråden :) Vi prøver på nr 3 og jeg har akkurat kastet p-pillene (de ble kasta i går for avgjørelsen ble tatt på onsdag). Har to flotte barn fra før som vi fikk i rimelig ung alder, var 20 da eldstemann ble født og fikk yngstemann det året jeg ble 22, så de er rimelig tett i alder. Nå er de nesten 9 år og 10 år gamle, så dette blir evt en liten attpåklatt.

Kan vel ikke si at jeg er i noe pp enda, for jeg har ikke hatt mensen på 2,5 år eller noe sånt pga har gått på Cerazette, men håper at den kommer snart (første gangen jeg har håpa på det for å si det slik) og at kroppen kommer i gang med syklusene igjen rimelig kjapt.

Har blitt rimelig fort gravid de 2 første gangene (med yngste så ble jeg gravid noen få dager etter at jeg slutta på p-pillene da), men det er jo ingen garanti for at det skjer nå.

Men det er en spennende tid :) Masse tanker og følelser rundt dette :)

Jeg har endelig fått min store drøm i oppfyldelse - å bli gravid :) Det er helt fantastisk deilig, især når man har prøvet lenge og nesten hadde oppgitt å få det til selv, så sitter den der yes :) Har vært på 2 kontroller og en Ul hos gyn og babyen er helt fantastisk, perfekt og legger godt og legger godt Nå har jeg også fått jordmor og snart skal jeg på den ordentlige UL på sykehuset :) Jeg er 17 uker på vei nå :) 

Gratulerer så masse! Må være en helt fantastisk følelse! :D

Hei:) Jeg og samboeren har bestemt oss for å prøve å bli gravide:) Jeg tok ut p ringen som jeg har hatt i ca 1 år på mandag 10.09.12. Etter dette har vi hatt ubeskyttet sex, og fra 16.09 har jeg hatt murring nederst imagen og jeg har følt meg litt uvel, er sulten men vil ikke spise så mye da jeg blir litt "kvalm" av å tenke på mat. I tillegg jobber jeg på et legekontor hvor det er mye folk og lukter hver dag, dette er ikke noe jeg har brydd meg om tidligere. Men nå i det siste har jeg syntes lukten på andres urin er vedlig ekkel. Og det er andre lukter som jeg før ikke har brydd meg om som jeg nå ikke takler. Er det mulig at jeg er gravid allerede? har tatt noen tester, men de har vært negative. Er dette bare fordi det evt. er for tidlig å teste? Jeg har aldri hatt det sånn i magen før, og det går liksom ikke over heller:) håper noen kan hjelpe meg, har jo ikke vært gravid før så vet ikke hvordan ting kjennes ut :P Hilsen håpefull!:)

Kan høres ut som en liten spire ;)
Lykke til!

Skravletråd... det må være noe for meg, skravelsyk.

Jeg bobler over etter å snakka, skravle, dele, si, fortelle... ja, vi prøver å lage en ny baby, det er jo kjempespennende!

Men jeg vil ikke fortelle det til noen, ikke enda, ikke før vi har lykkes. Derfor kan jeg ikke fortelle, skravle, snakke, jeg må derimot passe på å ikke forsnakke meg!

Så da skravler jeg gjerne her jeg, hvor jeg ikke trenger å passe på at jeg ikke forsnakker meg. Hvor det ikke gjør noe at det glipper ut av meg at vi tenker på en ny baby.

Hva skjer omkring i dag da? Første søndag i advent. Julestjerner, julegrantenning, tenne lys på frokostbordet...?

I helga har jeg faktisk drevet med så mye at jeg ikke har tenkt tanken på prøving engang :) Har pynta til jul (jada, for mange er det for tidlig. men ikke for meg), pynta pepperkake hus med barna mine, hengt opp adventskalendrene deres +++ og tida har bare løpt :)

Det lyder jo hyggelig med julepynting og julebaking :)

jeg har også pyntet opp herhjemme med nisser, juletre, lys, julestjerner etc. Vi starter alltid tidlig her da vi ikke holder jul hjemme. Jeg er nå 20 uker på vei, og magen begynner endelig å synes godt :D Var på UL siste uke, og fikk å vite at det er en liten fin jente som legger inne i magen min og koser seg :) Det var herlig og helt vidunderligt å se lille jenta, som er livlig :) gleder meg til de første spark

Her i Rogaland er det SNØKAOS! Kom 50 cm med snø i natt - og for oss rogalendinger som ikke er vandt med dette så er jo halve fylket innesnødd :help

Ingen skravlere her inne?

I dag er det en dårlig dag kjenner jeg.. er steintrøtt etter å ha ligget og "ventet" hele natta - frøkna i huset spydde i går kveld og måtte i dusjen. Det var overALT! I hår, ansikt, ører, kropp, seng, gulv... urk.. Brakk meg som fy så mannen måtte ta over.. godt han ikke er pysete når det gjelder sånt!

Men uansett.. er kjempeirritabel.. sitter her på jobb og nærmest glefser hver gang noen kommer inn døra. (Jobber i resepsjon). Er på dag 10 - og vi har kost 2. hver dag denne syklusen.. ingen tegn til EL slim ennå så vi må nok bare stå på.
Håper det klaffer denne gang, alle gode ting er 10??

I dag skal vi på juleverksted i noe som heter Kongeparken - en stor fornøyelsespark som har juleåpent. Det blir nok koselig :happy090

Hvis jeg ikke sovner... :confused4 :confused4

Ser ut om du har en lang dag foran deg i dag ja :gen053
Jeg er i dag hjemme med tidenes bilhulebetennelse. Er så trøtt å sliten. Og mine søte små står altid tiiiiidlig opp på sånne dager :oops: MEN, d løste seg, og har fått slappet av etter de ble levert i bhg.
Nå skal jeg straks mote meg opp til å handle et par julegaver.. er nødt, for har ikke tid noen andre dager :schocked028 kommer til å bli slitsomt... Sitter forøvrig også her å venter på mensen... jeg VIL ha den NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ :smiley-angry016

Ser ut om du har en lang dag foran deg i dag ja :gen053
Jeg er i dag hjemme med tidenes bilhulebetennelse. Er så trøtt å sliten. Og mine søte små står altid tiiiiidlig opp på sånne dager :oops: MEN, d løste seg, og har fått slappet av etter de ble levert i bhg.
Nå skal jeg straks mote meg opp til å handle et par julegaver.. er nødt, for har ikke tid noen andre dager :schocked028 kommer til å bli slitsomt... Sitter forøvrig også her å venter på mensen... jeg VIL ha den NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ :smiley-angry016

VIL du ha mensen??? Har dere ikke begynt å prøve ennå kanskje?

Dagen er noe bedre nå, etter lunsj og litt frisk luft :gen053
Det blåser opp til storm så spørs hvordan det blir med Kongeparken!

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp